Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat kan je er allemaal mee?

Wat ik ontdenkt heb:

- Delen muziek via Bluetooth, alleen niet bladeren voor je muziek, klopt dit?

- Bellen - openemen en ophangen. Een nummer kiezen uit je telefoonboek, kan niet.. klopt dit?

Iemand een aanvulling?

Ik wil proberen dit topic zo compleet mogelijk te maken.. zo kunnen we een bepaalde info topic maken over bluetooth connectiviteit in de venga.

Geplaatst
Wat kan je er allemaal mee?

Wat ik ontdenkt heb:

1 Delen muziek via Bluetooth, alleen niet bladeren voor je muziek, klopt dit?

2 Bellen - openemen en ophangen. Een nummer kiezen uit je telefoonboek, kan niet.. klopt dit?

1. Dit is mij nog niet gelukt, maar vind dit ook niet echt een belangrijke optie.Via de usb stick werkt het gewoon heel erg goed.als je mappen aanmaakt kan je heel erg makkelijk door de muziek bladeren. en als je random doet, krijg je alles door elkaar.Ik gebruik een 8Gb usb stick, en denk eraan om deze te vervangen door de volgende:Merkproduct DeLock Nano 8GB - Merkproduct Ultra Compacte USB 2.0-Geheugenstick| redcoon Nederland deze valt dan helemaal niet op.
  2. volgens mij klopt dit, het stelt dus heel weinig voor, optie is :eerst tel nummer in je tel opzoeken en dan op de belknop op je stuur drukken geluid vind ik wel erg goed!!

Geplaatst

1. Dit is mij nog niet gelukt, maar vind dit ook niet echt een belangrijke optie.Via de usb stick werkt het gewoon heel erg goed.als je mappen aanmaakt kan je heel erg makkelijk door de muziek bladeren. en als je random doet, krijg je alles door elkaar.Ik gebruik een 8Gb usb stick, en denk eraan om deze te vervangen door de volgende:Merkproduct DeLock Nano 8GB - Merkproduct Ultra Compacte USB 2.0-Geheugenstick| redcoon Nederland

Venga1 bedankt voor deze Tip.. Meteen besteld bij Conrad en vandaag 2x een 4gb van DeLock binnen. (hebben we allebij onze eigen muziek.

4gb biedt plaats aan zo'n 800 mp3's ofwel 50 uur muziek. Kun je op en neer naar Portugal zonder 2 keer hetzelfde nummer gehoord te hebben.;)

De prijs is nu 11,99 per stuk. Deze zijn inderdaad super super klein en vallen helemaal niet meer op, hij steekt maar een halve centimeter uit je USB poort.

Helemaal super. Als je voor 25 euro besteld dan geen verzendkosten...

Helaas past er geen logo meer op van de KIA-Club :confused:

attachment.php?attachmentid=782&stc=1&d=1264022774

post-2256-1297852963,28_thumb.jpg

Geplaatst

Ik telefoneer natuurlijk via BT, maar speel op dit moment ook de muziek via BT af, zodat ik een andere cd kan selecteren. Ik heb dan wel een aparte aansluiting voor het opladen. 10 euro bij de beste zaak voor het repareren van je iphone (ca 70 euro voor een nieuw scherm... en binnen een half uur klaar):GSM Paradise...

Heb dus de iphone kabel voor de Venga, maar gebruik die op dit moment niet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Jongens.. het slechte nieuws is eruit:

Kia Venga X-tra kan alleen opnemen! BIZAR BIZAR GRRRRT hoe kan dit in godsnaam? Welke moeite is dat om hem uit te breiden..? Waarom heeft de Comfort Pack dit niet? Bizar echt waar.

Mijn dealer is aan het uitzoeken welke mogelijkheden er zijn, bedankt Venga1 voor het melden.

Ik ben een beetje teleurgesteld.

Geplaatst (aangepast)
Jongens.. het slechte nieuws is eruit:

Kia Venga X-tra kan alleen opnemen! BIZAR BIZAR GRRRRT hoe kan dit in godsnaam? Welke moeite is dat om hem uit te breiden..? Waarom heeft de Comfort Pack dit niet? Bizar echt waar.

Mijn dealer is aan het uitzoeken welke mogelijkheden er zijn, bedankt Venga1 voor het melden.

Ik ben een beetje teleurgesteld.

Hoi Chrones

Ik kreeg vanmiddag iemand aan de lijn die precies wist waar ik het over had.

Ik hoefde niets uit te leggen.

Hij vertelde dat je wel telefoon kan aan nemen, maar dat er geen telefoon boek in te maken is.

Natuurlijk kan je ook het het laatste gebelde nummer direct terugbellen.

Maar nogmaals

Selecteer het nummer in je telefoon die je wilt bellen

Druk op bellen en hang direct op.

Vervolgens kan je gewoon via de bluetooth verbinding bellen.

Helaas voor de mensen die een telefoon boek in de Venga willen:

Er komt geen update!

aangepast door Venga1
Geplaatst

Ha Venga-Boys,

Bedankt voor de tip over die superkleine USB stick. Ik heb 'r inmiddels ook eentje besteld.

Ik ondervond hinder van het blauwe knipperlichtje in mijn huidige USB stick. Met een De Lock ben ik daarvan af, en bovendien valt 'ie nauwelijks meer op.

Pombal12

Geplaatst
Ha Venga-Boys,

Bedankt voor de tip over die superkleine USB stick. Ik heb 'r inmiddels ook eentje besteld.

Ik ondervond hinder van het blauwe knipperlichtje in mijn huidige USB stick. Met een De Lock ben ik daarvan af, en bovendien valt 'ie nauwelijks meer op.

Pombal12

He Pombal12

Wordt het een speciaal Venga usb stickje??:-D

Nou je zal geen last meer hebben van een blauw knipperlichtje.

Dit usb stickje heeft een rood lampje dat niet knippert.

Dus het past heel mooi bij de rest van het dashboard.

Geplaatst
He Pombal12

Wordt het een speciaal Venga usb stickje??:-D

Nou je zal geen last meer hebben van een blauw knipperlichtje.

Dit usb stickje heeft een rood lampje dat niet knippert.

Dus het past heel mooi bij de rest van het dashboard.

Ahhh, ik snap ik 'm, Venga1.. Jij was immers de tipgever!

Ja inderdaad, een speciaal VENGA USB-stick :punk: met rood lampje (trouwens, van dat rode lampje was ik niet op de hoogte...).

Ik snak naar het voorjaar. Mijn VENGA valt gewoon niet schoon te houden (behalve binnenin, maar ook met moeite). Als de ergste troep weg is spreken we een keertje af op 'ons werkterrein'... :offtopic:

Pombal123456789....:confused:

• 3 maanden later...
Geplaatst

1. Dit is mij nog niet gelukt, maar vind dit ook niet echt een belangrijke optie.Via de usb stick werkt het gewoon heel erg goed.als je mappen aanmaakt kan je heel erg makkelijk door de muziek bladeren. en als je random doet, krijg je alles door elkaar.Ik gebruik een 8Gb usb stick, en denk eraan om deze te vervangen door de volgende:Merkproduct DeLock Nano 8GB - Merkproduct Ultra Compacte USB 2.0-Geheugenstick| redcoon Nederland deze valt dan helemaal niet op.
  2. volgens mij klopt dit, het stelt dus heel weinig voor, optie is :eerst tel nummer in je tel opzoeken en dan op de belknop op je stuur drukken geluid vind ik wel erg goed!!

Hi Venga1,

Sinds een paar dagen naar volle tevredenheid met onze nieuwe Venga een het toeren.

Heb wel een vraagje over de usb stick.

Volgens de dealer is 4 GB jet max qua grote, maar ik lees nu dat dit geen probleem is?

Ik krijg een " Media error" op het display te zien??

Ik heb verschillende grote geprobeerd, maar helaas.1 GB 2GB 4GB en 8GB.

Tevens verschillende manieren van "formatteren" uitgeprobeerd.

Fat - FAT32 _ NTFS, alles zonder resultaat.

Heeft er iemand dezelfde ervaring of doe ik iets helemaal fout?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

MVR

Ron

Geplaatst
Hi Venga1,

Sinds een paar dagen naar volle tevredenheid met onze nieuwe Venga een het toeren.

Heb wel een vraagje over de usb stick.

Volgens de dealer is 4 GB jet max qua grote, maar ik lees nu dat dit geen probleem is?

Ik krijg een " Media error" op het display te zien??

Ik heb verschillende grote geprobeerd, maar helaas.1 GB 2GB 4GB en 8GB.

Tevens verschillende manieren van "formatteren" uitgeprobeerd.

Fat - FAT32 _ NTFS, alles zonder resultaat.

Heeft er iemand dezelfde ervaring of doe ik iets helemaal fout?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

MVR

Ron

Hoi Ron

ik heb zelf de 8 Gb stick, dus 8 Gb moet zeker goedgaan

hoe heb je de muziek erop gezet?

Probeer het gewoon in Fat32 volledig te formatteren.

Dus niet snel formatteren.

En plaats het dan in mappen.

Mocht dit niet lukken , dan is een bezoek aan de dealer op z'n plaats

Alex, kan je dit even in de USB topic zetten?

Ik heb hier even antwoord gegeven, anders zou Ron het nooit vinden

Alvast bedankt

Geplaatst (aangepast)
Hoi Ron

ik heb zelf de 8 Gb stick, dus 8 Gb moet zeker goedgaan

hoe heb je de muziek erop gezet?

Probeer het gewoon in Fat32 volledig te formatteren.

Dus niet snel formatteren.

En plaats het dan in mappen.

Mocht dit niet lukken , dan is een bezoek aan de dealer op z'n plaats

Alex, kan je dit even in de USB topic zetten?

Ik heb hier even antwoord gegeven, anders zou Ron het nooit vinden

Alvast bedankt

Bedankt voor je reactie,

Sorry, maar misschien verkeerd geposted.

Ik heb niet zo veel ervaring met forums enz.........

Ik had inderdaad de stick (in DOS ) normaal geformatterd.

Zowel een FAT als een FAT32, maar helaas zonder resultaat.

Ook mijn Iphone 16 GB werkt niet op de USB aansluiting.

Volgens het KIA instuctieboek staat dat er Iphonekabel meegeleverd is, of bedoelen ze daar mee dat ik via de Iphone een USB kabel meegeleverd heb?

Ik zal zeker op korte termijn bij de dealer langs gaan.

nogmaals bedankt voor de info,

mvg Ron

aangepast door Blue Flag Ron
typefoutje
Gast Pombal12
Geplaatst
(...) Volgens het KIA instuctieboek staat dat er Iphonekabel meegeleverd is, of bedoelen ze daar mee dat ik via de Iphone een USB kabel meegeleverd heb?(...)

Je hebt recht op die speciale kabel. Hij hoort bij de auto. Maar het eigenaardige is dat menigeen erom moet vragen!.. De dealer houden 'm doodleuk achter.

Pombal12

Geplaatst

Ik heb in het koopcontract laten opnemen dat ik recht heb op zo'n kabel, mede n.a.v. opmerkingen op dit forum.

Geplaatst

Zaterdag heeft mijn collega zijn Venga gekregen en bij hem werkte zijn USB stick wel.

Toen die 8 GB van mij in zijn auto geprobeerd en daar werkt die wel.

ook de 4GB en 2 GB. Toen naar de dealer gereden, probleem voorgelegd.

Die belde weer naar een tech. dienst ( waarschijnlijk van de importeur) en die vertelde dat het dan aan de radio zelf lag. Deze is nu besteld en zou donderdag binnen komen. Hopelijk is het probleem dan wel opgelost.

Ook heb ik gelijk de Iphone-kabel opgevraagd en die is ook besteld.

Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren:clap:.

mvr Ron

Geplaatst

Ron, prettig te lezen dat het netjes wordt opgelost door Kia!

Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen m.b.t. die USB-stick.....

• 5 weken later...
Geplaatst
Zaterdag heeft mijn collega zijn Venga gekregen en bij hem werkte zijn USB stick wel.

Toen die 8 GB van mij in zijn auto geprobeerd en daar werkt die wel.

ook de 4GB en 2 GB. Toen naar de dealer gereden, probleem voorgelegd.

Die belde weer naar een tech. dienst ( waarschijnlijk van de importeur) en die vertelde dat het dan aan de radio zelf lag. Deze is nu besteld en zou donderdag binnen komen. Hopelijk is het probleem dan wel opgelost.

Ook heb ik gelijk de Iphone-kabel opgevraagd en die is ook besteld.

Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren:clap:.

mvr Ron

"Donderdag" werd ruim twee weken later, maar toch uiteindelijk binnen.

Afspraak gemaakt en de nieuwe radio unit werd overgezet.

Voordat alles weer afgemonteerd werd, eerst de USB stick getest.

Gelukkig werkte de 8 GB stick er werd alles afgemonteerd.

Nadat ik de sleutels terug had gekregen, heb ik de BT connection met mijn Iphone getest, tenminste, dat was de bedoeling, maar ik kon het menu daarvoor niet vinden.

Dealers, Opletten bij het bestellen dus...................

Nu bleek dat deze unit niet voor BT geschikt was, mijn geluk weer.

Zou ik weer twee weken moeten wachten, maar daar had ik geen zin in.

Toe heeft de dealer een unit uit een nieuwe demo auto gehaald en deze in de mijne gezet.

Uiteraard hadden we eerst de USB stick getest, die werkte gelukkig.

OOK de Iphone kabel heb ik gekregen en alles werkt nu super.

groetjes,

Ron

Geplaatst

Het enigste wat ik heb ervaren met de bluetooth is als je 2 telefoons bij je draagt welke je beide hebt geinitialiseerd in je systeem dat de bluetooth dan wordt uitgeschakeld. Nadat ik het contact aan en uit had gedaan was dit probleemje opgelost. Dus >> geen 2 telefoons met bluetooth actief zetten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...