Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Hoe kan ik met Kia nederland in contact komen? http://www.kia.nl/sitecore/content/NL/Forms/Contact.aspx Vraagt om de dealer en stuurt dit vervolgens weer naar de dealer. Ik wil Kia Nederland zelf contacteren.. dus Kia Algemeen. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 (aangepast) laat maar, heb het al... dat is dus wel gewoon Kia Nederland. Ik heb Kia Nederland gevraagd wat ze voor compensatie hebben voor de mensen die in December hun Venga gekocht hebben, en nog niet wisten dat hij in een duurdere belasting categorie zou vallen dan bij de aankoop is aangekondigd. De dealers wisten hier volgens mij (Peterrrr) niks vanaf? Ik ben erg benieuwd wat Kia Nederland hiervan zegt. Al denk ik niet dat het iets oplevert.. maar ben wel benieuwd wat ze hierop zeggen. Ik heb het nooit officieel doorgekregen, en op mijn koopcontract staat gewoon 1076kg.. (ofzo) Dat hij iets duurder uitvalt is voor mij geen groot probleem, alleen die paar tientjes hadden van mij wel mooi als accessoires terug gegeven mogen worden. (Soort tegemoetkoming) Ik hou jullie op de hoogte. Heeft iemand anders dit ook al aan de dealer gevraagd? Ik namelijk nog niet, ik wilde het eerst aan Kia Nederland vragen. Ergens vind ik het toch niet netjes hoe het uiteindelijk is gegaan. Al ben ik helemaal niet moeilijk hoor. 20 Januari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Venga1 Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Ja terloops heb ik het ook aan KIA gevraagd. verwacht er niet te veel van Nee, is het antwoord wat je volgens mij gaat krijgen. Mijn Kia aanvragen is b.v 123 gedaan. Maar nu nog een antwoord/ registratie van KIA terug krijgen. Tja, het is nu al bijna 2 weken geleden. Via de KIA website heb ik ook een VENGA onderhouds boekje gevraagd. Hier moet ik ook nog antwoord op krijgen. Volgens mij is KIA Nederland niet echt snel met beantwoorden van vragen. Quote
bigwade Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 "mijn Kia" duurt een maand. Hoor of zie je daarna nog niks moet je even mailen of bellen. Quote
Venga1 Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 "mijn Kia" duurt een maand.Hoor of zie je daarna nog niks moet je even mailen of bellen. Dat meen je? hebben ze maar een medewerker? Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 Huh welke boekjes bedoel je? Ik heb gewoon de boekjes gehad hoor... 1 dik boekje met VENGA erop.. en een andere in een dunner mapje.. 1 in dik mapje. Anders bellen we toch als we niks horen? Quote
Gast Jantje Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 "mijn Kia" duurt een maand.Hoor of zie je daarna nog niks moet je even mailen of bellen. 1 maand??? Ik heb het tussen kerst en oud en nieuw aangevraagd en op 4 januari kon ik al inloggen... Quote
ger.w. Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 (aangepast) laat maar, heb het al... dat is dus wel gewoon Kia Nederland.Ik heb Kia Nederland gevraagd wat ze voor compensatie hebben voor de mensen die in December hun Venga gekocht hebben, en nog niet wisten dat hij in een duurdere belasting categorie zou vallen dan bij de aankoop is aangekondigd. De dealers wisten hier volgens mij (Peterrrr) niks vanaf? Ik ben erg benieuwd wat Kia Nederland hiervan zegt. Al denk ik niet dat het iets oplevert.. maar ben wel benieuwd wat ze hierop zeggen. Ik heb het nooit officieel doorgekregen, en op mijn koopcontract staat gewoon 1076kg.. (ofzo) Dat hij iets duurder uitvalt is voor mij geen groot probleem, alleen die paar tientjes hadden van mij wel mooi als accessoires terug gegeven mogen worden. (Soort tegemoetkoming) Ik hou jullie op de hoogte. Heeft iemand anders dit ook al aan de dealer gevraagd? Ik namelijk nog niet, ik wilde het eerst aan Kia Nederland vragen. Ergens vind ik het toch niet netjes hoe het uiteindelijk is gegaan. Al ben ik helemaal niet moeilijk hoor. Toen ik in december mijn nieuwe Sorento kocht werd mij een brief van Kia Nederland getoond waarin alle belastingmaatregelen per 1 januari 2010 werden beschreven. Het is voor mij reden gewwest de auto nog in december te bestellen en pas in januari op kenteken te laten zetten. Scheelde 2700 eruo. Men wist dus wat eraan kwam, alleen was het onzeker of de wetgeving op tijd klaar zou zijn (ja dus) 20 Januari, 2010 aangepast door ger.w. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 Venga, waarom bel je niet morgen? Ik kan nog niet bellen omdat ik pas 1 avond wacht op antwoord.. misschien kan jij mij dan weer adviseren Quote
Venga1 Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Huh welke boekjes bedoel je?Ik heb gewoon de boekjes gehad hoor... 1 dik boekje met VENGA erop.. en een andere in een dunner mapje.. 1 in dik mapje. Anders bellen we toch als we niks horen? Ik heb een C Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 ik ook hoor... Oww morgen even kijken of ik ook een c'eed ondershoudsboekje gehad heb eigenlijk niet zo goed naar gekeken. Quote
scorpioshuma Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Toen ik in december mijn nieuwe Sorento kocht werd mij een brief van Kia Nederland getoond waarin alle belastingmaatregelen per 1 januari 2010 werden beschreven. Het is voor mij reden gewwest de auto nog in december te bestellen en pas in januari op kenteken te laten zetten. Scheelde 2700 eruo. Men wist dus wat eraan kwam, allen was het onzeker of de wetgeving op tijd klaar zou zijn (ja dus) Het gaat in dit geval volgens mij om het feit dat de auto zwaarder is (en dus hogere wegenbelasting) als oorspronkelijk gemeld is door KIA. Dit is natuurlijk wel iets dat tegen kan vallen als je dit niet verwacht. En dit is natuurlijk informatie die goed in de boeken had moeten staan bij verkoop Quote
Smart Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Sterker nog, Kia heeft in zijn eerste informatieboekje (PDF) over de prijzen, accessoires, uitrustingsniveaus en afmetingen/gewichten in november 2009 gewoon andere autogewichten neergezet. Dit lijkt mij op z'n minst misleidende informatie. Op basis van deze informatie hebben klanten hun auto besteld. De klant heeft recht op een fatsoenlijke verklaring voor zo'n omissie, lijkt mij. Quote
Rio-man Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Ik heb MijnKIA aangevraagd op 14 december j.l. en tot op heden nog niets gehoord. W.B. contact. Vroeger was het adres info@kia.nl. Regelmatig contact gehad met hun over allerlei zaken. Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Alle aanvragers van MijnKia, hebben jullie ook na de site ingevuld te hebben een email gestuurd aan mijnkia@kia.nl ? Zo niet, dat moet je ook doen met daarin de volgende gegevens: - Naam - Kenteken - Meldcode (laatste 4 cijfers van je chassis nummer) Je krijgt dan vanzelf een e-mail terug dat je kan inloggen op jou mail adres en als wachtwoord je meldcode! Quote
Peterrrrr Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Zijn jullie niet door de dealer aangemeld daarvoor ? @ Venga1: Voor je boekje moet je bij je dealer zijn, die heeft je dat boekje geleverd toch ? Denk trouwens niet dat KIA hier iets mee gaat doet, er staat duidelijk op de brochure dat het onder voorbehoud is ! Ga er vanuit dat ze zoiets niet express doen !!! Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Zijn jullie niet door de dealer aangemeld daarvoor ?@ Venga1: Voor je boekje moet je bij je dealer zijn, die heeft je dat boekje geleverd toch ? Denk trouwens niet dat KIA hier iets mee gaat doet, er staat duidelijk op de brochure dat het onder voorbehoud is ! Ga er vanuit dat ze zoiets niet express doen !!! er staat volgens mij zelfs in de folder aangegeven dat er druk fouten in kunnen staan etc. Quote
Peterrrrr Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Dat bedoel ik idd... Kan ook niet anders, anders moet een importeur boeten voor elk foutje wat gemaakt wordt. Al snap ik best dat het niet leuk is om 1 klasse hoger in je wegenbelasting te zitten maar of daar de koop van af zou hangen .... ? Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 bij sommigen wel. Dat heeft tot nu toe mede bepaald waarom ik geen diesel gekocht heb. Ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik toch echt teveel kilometers draai om een benzine te draaien, maar twijfel nog of het verstandig is om nu al in te ruilen op eventueel een 2e hands dieseltje.. Quote
Venga1 Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Zijn jullie niet door de dealer aangemeld daarvoor ?@ Venga1: Voor je boekje moet je bij je dealer zijn, die heeft je dat boekje geleverd toch ? Denk trouwens niet dat KIA hier iets mee gaat doet, er staat duidelijk op de brochure dat het onder voorbehoud is ! Ga er vanuit dat ze zoiets niet express doen !!! Hallo Peterrrrr Ik verwijt ook niemand wat. De dealer gaf aan dat hij de Venga boekjes nog niet had gekregen. En gaf mij daarom een C Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Hallo PeterrrrrIk verwijt ook niemand wat. De dealer gaf aan dat hij de Venga boekjes nog niet had gekregen. En gaf mij daarom een C Quote
Peterrrrr Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Ik zou gewoon naar je dealer gaan en je Venga instructieboekje vragen ! De Cee'd is toch een hele andere auto ! Quote
Venga1 Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Ik zou gewoon naar je dealer gaan en je Venga instructieboekje vragen !De Cee'd is toch een hele andere auto ! Peterrrrr Ik bedoel het Garantie en onderhoud boekje En het is trouwens een boekje van een sportage Quote
Roderik Geplaatst 31 Januari, 2010 Geplaatst 31 Januari, 2010 Ik bedoel het Garantie en onderhoud boekje En het is trouwens een boekje van een sportage Die verschillende boekjes wil je toch niet mee zitten, straks ruil je hem in en krijg je er weer vragen over... alleen maar gezeur. Die dealer moet gewoon je boekjes leveren bij die auto. Dan stuurt ie ze maar op. Blijft overigens erg raar allemaal dat het zo lang moet duren met Kia NL Quote
Remko .me Geplaatst 9 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2010 Ik heb antwoord van Kia Nederland, mijn verzoek op vergoeding voor het foutje van Kia in de Venga boekjes qua gewicht is afgewezen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.