Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds een week heb ik bij mijn Kia C'eed SW uit 2008 last van een schurend geluid bij het remmen (voor).

Dit gebeurt wel vaker bij vochtig weer, wanneer de remschijven een beetje geroest zijn, maar na 2x remmen is het weer weg.

Nu helaas niet...

Zijn er meer mensen met ditzelfde en zo ja, wat zou het kunnen zijn ?

Posted
Sinds een week heb ik bij mijn Kia C'eed SW uit 2008 last van een schurend geluid bij het remmen (voor).

Dit gebeurt wel vaker bij vochtig weer, wanneer de remschijven een beetje geroest zijn, maar na 2x remmen is het weer weg.

Nu helaas niet...

Zijn er meer mensen met ditzelfde en zo ja, wat zou het kunnen zijn ?

kan nu echt een roest randje op schrijf zitten (geen oppervlakte roest wat jij bedoelde) of je remblokken zijn versleten of een hard stukje in je remblok.

ff naar garage gaan voor de zekerheid.

Posted

Ben al naar de garage geweest.

Monteur hoorde niks bijzonders...heb toen samen met hem in auto gereden en hem er op geattendeerd..maar hij zei dat dit normaal was en geen kwaad kon..

Remblokken waren ook niet versleten volgens de garage.

Er is ook pas 19.000 km gereden met deze Kia.

Heb er niet echt een veilig gevoel bij en moet binnenkort op wintersport.

Posted

Dat geluid valt mij de laatste weken ook op.

Auto remt overigens prima. Amper 10.000 op de teller dus slijtage heb ik ook uitgesloten. Door het weer kan een schijf in 1 nacht helemaal vol komen te zitten met roest. Dat laagje moet er weer afgeremd worden. Ik maak me er geen zorgen over. Als het weer wat minder vochtig wordt, dan verdwijnt het probleem ook wel weer (ga ik vanuit).

Ik kan niet beamen dat het bij snelheden beneden de 40 km/h is. Boven die snelheid maakt de auto veel meer geluid, en dan hoor je het niet meer. Maar bij lage snelheid (ik vertrek 's ochtends over een flink aantal 30 km/h wegen) dan hoor ik het duidelijk.

Klinkt idd een beetje als versleten remblokken.

Posted

Klinkt als roest op de schijfremmen, heb ik ook met mijn Cee'd SW 2009 (8000 KM op de teler) Ik heb het vooral bij vochtige dagen en vrieskou. Even een stukje remmen (ff roest eraf remmen)

Lijkt mij niet echt een probleem, ben er ook mee op wintersport geweest, geen probleem

Posted

Ik heb het ook bij de Cee'd nu met de kou/vochtig weer. Na een paar keer zachtjes of 1 x stevig remmen is het weg.