Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn donatie gedaan, zo'n dure auto gekocht en hun hebben niks meer. Alle beetjes helpen.

Doneer ook en steun 'Nederland helpt Haiti'! Sms 'steun' naar 5050. Kost je 3 euro en alles gaat naar giro 555!

Je kan ook bellen naar 0800-1112 of je bedrag overmaken op giro 555.

---

Omdat het internet soms zo afgezonderd is, en dit niet aan ons voorbij mag gaan.

Geplaatst (aangepast)
Leuk dat je er aandacht voor hebt. Wij hebben net € 55,00 gedoneerd met de tv-actie. Onze zoon van 12 jaar heeft van dat bedrag € 5,00 betaald. Dat vind ik nou zo leuk, dat hij ook zo meeleeft met de Ha
aangepast door Chrones
Geplaatst

Ja ook een deel van mijn jaarlijkse potje voor goede doelen is die kant op gegaan

Geplaatst
83.448.252 euro op dit moment! :)

Waarschijnlijk wordt de 100.000.000 wel gehaald! Hopelijk dat kleine zetje voor Haiti.

Bij mijn beste weten is dit incl. de verdubbeling van de Nederlandsche Staat.

In totaal hebben we dus 41.724.126 euro opgehaald met z'n allen.

Uitgaande van 16 miljoen inwoners hebben we dus allemaal

Geplaatst

We kennen in NL een Minister zonder portefeuille en die beheert de kas voor Ontwikkelingssamenwerking.

http://www.minbuza.nl/nl/Organisatie/Bewindslieden/Minister_Koenders

Aangezien NL nogal vrijgevig is t.o.v. de ons omringende landen en Amerika, is NL altijd al het liefste jongetje van de klas geweest. Per hoofd van de bevolking geven wij het meest uit aan ontwikkelingssamenwerking.

Maar toch, als ik die ellende zie die het arme land heeft getroffen, dan mogen wij in NL helemaal niet klagen. Het is hier net luilekkerland. Mensen aldaar hebben vaak alleen datgene wat zij nog aan hun lichaam hebben zitten als bezit. Niet veel dus.

En...., alle kleine beetjes helpen hoor! Ook jouw bijdrage!;)

Geplaatst

Tegen ontwikkelings hulp heb ik niets, begrijp mij goed.

Alleen de uitvoering er van.

De regering verdubbeld met 41 miljoen euro belasting geld.

En de provintie overijssel 4 miljoen belasting geld.

Rotterdam, ook belasting geld.

Is dat dan niet teveel van het goede?

Haiti heeft dringend hulp nodig daar niet van en wij hebben ook ons

steentje bij gedragen.

Luilekkerland??? wat denk je van de voedselbank beschimmelde rotzooi krijgen ze hiermee, zelf gezien.

Mijn vrouw werkt bij thuiszorg, zal dat boekje maar niet open doen

wat betreft onze ouderen.

Geplaatst

Dank je wel Smart,

Ik heb hier niets aan toe te voegen, we begrijpen elkaar.

Ik vind het wel heel prettig dat we op dit forum

zo af en toe over deze dingen kunnen toetsenborden. :)

Geplaatst (aangepast)

Ik ben blij dat we hier inderdaad toch enigzins eensgezind denken...

We steunen tenslotte als Nederlanders op de meest onmogelijke manieren de staatskas. Denk maar een aan de beroemde (beruchte) BPM, dat is voor een leek niet te begrijpen.

al met al ben ik wel heel nieuwsgierig hoeveel geld er uiteindelijk overblijft aan deze actie.

Ik heb trouwens ook ergens gehoord of gelezen dat van het totaal bedrijf zo'n 7% niet eens aankomt in/op Ha

aangepast door Janelize
Geplaatst

ik heb zelf geen geld gegeven maar aan de voedselbank gegeven.snap niet dat de regering de opgehaalde centen moest vedubbelen net als aart zeg ik, steek eens wat in je eigen land.

als je ziet hoe voedselbanken moeten smeken om nog wat te krijgen om andere te helpen geef ik liever mijn geld naar hun.

groet ronald

Geplaatst

Ik erger mij met name aan de dikke salarissen die de directeuren en de medewerkers van zulk soort instellingen mee naar huis slepen. De eenvoudigste medewerker ontvangt al een jaarsalaris van

Geplaatst
ik heb zelf geen geld gegeven maar aan de voedselbank gegeven.snap niet dat de regering de opgehaalde centen moest vedubbelen net als aart zeg ik, steek eens wat in je eigen land.

als je ziet hoe voedselbanken moeten smeken om nog wat te krijgen om andere te helpen geef ik liever mijn geld naar hun.

Ik heb van nota bene een medewerker van de Voedselbank gehoord dat dit ook niet zo'n nette organisatie is. Ze gaan vrij selectief te werk, niet iedereen die er recht op heeft krijgt wat die verdiend.

Ook die directie houden niet alle centen in de Voedselbank, maar steken, wanneer het niet opvalt, meer dan voldoende in eigen boezem.

Ik geef mijn geld nog het liefst aan de kerk. Dan blijft het geld daar waar ik het kan zien. Die geven eerlijk aan dat de predikanten, de kerken en acties van Kerken-in-Actie daar mee worden betaald. Dat noem ik een open structuur.

Greetz Jan

Geplaatst
Tegen ontwikkelings hulp heb ik niets, begrijp mij goed.

Alleen de uitvoering er van.

De regering verdubbeld met 41 miljoen euro belasting geld.

En de provintie overijssel 4 miljoen belasting geld.

Rotterdam, ook belasting geld.

Is dat dan niet teveel van het goede?

Haiti heeft dringend hulp nodig daar niet van en wij hebben ook ons

steentje bij gedragen.

Luilekkerland??? wat denk je van de voedselbank beschimmelde rotzooi krijgen ze hiermee, zelf gezien.

Mijn vrouw werkt bij thuiszorg, zal dat boekje maar niet open doen

wat betreft onze ouderen.

Ok
Geplaatst (aangepast)
ik sluit me volledig bij jullie aan. Het jammere is dat de meeste mensen wel klagen maar niets doen.. Ik dacht dat we in een democratie leefden?

Hoezo, kunnen wij de leading guys/girls bij een voedselbank, kerk of hulporganisatie dan kiezen? Volgens mij niet. Als zij voldoen aan de richtlijnen van de Overheid, kunnen zij gewoon hun gang gaan. De salarissen moeten alleen nog op de Balkenende-norm(vervaging) teruggebracht worden....als dat ooit gaat gebeuren. Vorige week trouwens bij de tandarts (jawel!) gelezen, volgens mij Elsevier, dat gemiddeld 63% van de giften van hulporganisaties daadwerkelijk worden ingezet aan projecten. 37% gaat dus op aan lonen en overheadskosten, zoals (luxe) panden, enz.

En toch, toch zijn wij gulle gevers in NL. En gelukkig worden daar heel veel mensen mee geholpen.

aangepast door Smart
Geplaatst
ik sluit me volledig bij jullie aan. Het jammere is dat de meeste mensen wel klagen maar niets doen.. Ik dacht dat we in een democratie leefden?

Ik doe er wat aan door alleen aan organisaties te geven die in mijn ogen transparant zijn. Daar heeft iedereen zijn eigen maatstaf voor, en moet iedereen ook zelf kiezen. Ik geef alleen mijn mening en ben heel blij dat ik daarin medestander vind hier. Kia-rijders denken dus ergens ook nog hetzelfde ;)

Greetz,

Jan

Geplaatst
Ik doe er wat aan door alleen aan organisaties te geven die in mijn ogen transparant zijn. Daar heeft iedereen zijn eigen maatstaf voor, en moet iedereen ook zelf kiezen. Ik geef alleen mijn mening en ben heel blij dat ik daarin medestander vind hier. Kia-rijders denken dus ergens ook nog hetzelfde ;)

Greetz,

Jan

Amen!

KIA = Korrecte Inzamelings Actie;)

Geplaatst

Over de voedselbank een mooi maar treurig verhaal.

Hier in Purmerend had een slager een idee en ging naar de voedselbank.

Hij wou, rond de kerstdagen, bonnen uit laten delen van

Geplaatst

Waar ik me altijd zo over verbaas is dat een klein land als Nederland toch zo ongelooflijk veel geld kan inzamelen.

Kijk nu een naar de Actie die in Amerika is gehouden.

Ze kwamen niet in de buurt van wat er in Nederland is opgehaald.

Mogen we toch best wel eens trots op zijn.

Er is al genoeg ellende tegenwoordig.

Geplaatst

ok, ook deze organisatie zal zijn nadelen hebben maar ik weet dat het rayon waar ik aan geef en help het naar de juiste mensen gaat.

ik rij ook met een busje om met deze mensen naar de goedkope supers te gaan. bij ons alleen maar de dure ah/plus in de buurt en de mensen beschikken niet over vervoer om elders goedkoper te shoppen.

Geplaatst
ok, ook deze organisatie zal zijn nadelen hebben maar ik weet dat het rayon waar ik aan geef en help het naar de juiste mensen gaat.

ik rij ook met een busje om met deze mensen naar de goedkope supers te gaan. bij ons alleen maar de dure ah/plus in de buurt en de mensen beschikken niet over vervoer om elders goedkoper te shoppen.

Goed werk Ronald. Zouden meer mensen moeten doen.;)

Geplaatst

U is geweldig !! pet af......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...