hafc1903 Geplaatst 26 Januari, 2010 Geplaatst 26 Januari, 2010 Hoi, Ik heb een KIA C'eed uit 2006 en nu vroeg ik me hetvolgende af: Ik heb de c'eed nu 1,5 jr en heb nog nooit het esp lampje zien branden (behalve bij starten auto). Kan dit wel? Ik zou wel eens willen testen of het werkt? Kan dat? Hoe moet ik dat doen? Ik heb soms het idee dat het niet werkt. Kunnen ze ook checken dmv software uit te lezen of ESP functioneerd? Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt. Quote
Rio-man Geplaatst 26 Januari, 2010 Geplaatst 26 Januari, 2010 Een keer een topic plaatsen is genoeg ESP is je Electronic Stability Program, vrij vertaald het stabiliteitsprogramma dat ervoor zorgt dat je in een snelle bocht geen last van onder- en overstuur krijgt. Je kan het testen door op een leeg GROOT terrein eens tot de 100 te rijden, en dan scherp in te sturen. Of op een circuit. Op de weg is het niet te testen, alleen in noodsituaties. Ik raad je echter niet aan het te testen en ik zou er gewoon vanuit gaan dat het werkt. Quote
hafc1903 Geplaatst 26 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2010 niet in de sneeuw gereden? Jawel maar niet gemerkt dat het werkt en er ging ook geen lampje branden. Quote
Leon Geplaatst 26 Januari, 2010 Geplaatst 26 Januari, 2010 Ben je zeker dat er ESP opzit, dit is namelijk niet standaard op de Cee'd. En vooral niet te verwarren met het EPS (electric power steering) lampje dat gaat branden als je het contact aanzet. Quote
Henk.W Geplaatst 27 Januari, 2010 Geplaatst 27 Januari, 2010 Op mijn Ceed ecutive zit het op, en het werkt goed als je een wiel doorslaat gaat het lampje branden en gaat het ingrijpen. Quote
lausbub Geplaatst 27 Januari, 2010 Geplaatst 27 Januari, 2010 heb ook esp, maar met sneeuw blijven de wielen wel doorslippen, lampje gaat wel knipperen. hebben medere mensen dit ook. moet hij dan niet minder hard gaan door slippen? Quote
Alex VB Geplaatst 27 Januari, 2010 Geplaatst 27 Januari, 2010 heb ook esp, maar met sneeuw blijven de wielen wel doorslippen, lampje gaat wel knipperen. hebben medere mensen dit ook. moet hij dan niet minder hard gaan door slippen? Nee.. ESP uitzetten.. Zeker bij het wegrijden is dit aanbevolen.. Quote
hafc1903 Geplaatst 27 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2010 Ben je zeker dat er ESP opzit, dit is namelijk niet standaard op de Cee'd. En vooral niet te verwarren met het EPS (electric power steering) lampje dat gaat branden als je het contact aanzet. Ja ben hier zeker van. Heb de executive uitvoering waar dit opzit, maar heb in de 1,5 jr dat ik rijd in de C'eed dit lampje nog nooit zien branden. Ik heb wel een x gehad dat het lampje esp off automatisch ging branden, dit hebben ze verholpen door de aansluit stekker te vervangen. Maar er gewoon vanuit gaan dat het werkt? Of kunnen ze in een logboek van de software zien of het ooit is gebruikt? Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 Januari, 2010 Geplaatst 27 Januari, 2010 nee kunnen ze niet zien. Het is morgen weer glad, probeer maar is volgas weg te rijden. Dan merk je vanzelf of het werkt of niet Quote
Alex VB Geplaatst 27 Januari, 2010 Geplaatst 27 Januari, 2010 Vergeet niet dat de ESP best laat ingrijpt... Ik heb de werking daarvan pas 1 keer meegemaakt en dat was inderdaad in de afgelopen sneeuwperiode.. Eigenlijk is het goed als je het esp lampje niet ziet aangaan.. Dan rijd je veilig.. Quote
Hasselt Geplaatst 29 Januari, 2010 Geplaatst 29 Januari, 2010 Bij nat weer aan een rood licht bvb links of rechts met een flinke portie gas vertrekken en je ziet en voelt gelijk de ESP werken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.