Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Chiptuning met behoud garantie ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Klopt, leasemaatschappijen hebben geen apparatuur, maar de importeur wel en die zal zeker de ECU uitlezen in geval van motorschade. En wat ze bij sommige chiptuners ook beweren, chiptuning is ALTIJD te traceren! Dus laat je niets wijsmaken wat dat betreft.

Hmm hoe leuk het ook allemaal klinkt, maar ik ga het er niet op wagen, toch bedankt !

Geplaatst
Waar kunnen we die dealer vinden?

St Niklaas bij garage Van Daele, via de site van MTB tuningsystems kun je de dealers in Belgi

Geplaatst
Hmm hoe leuk het ook allemaal klinkt, maar ik ga het er niet op wagen, toch bedankt !

Als je de box neemt zoals ik heb heb je geen probleem, die is namelijk niet te traceren als hij gedemonteerd is. Wel steeds even demonteren (paar minuten werk) als je naar de garage gaat, zeker als het voor garantie is :wink:

Geplaatst
Klopt, leasemaatschappijen hebben geen apparatuur, maar de importeur wel en die zal zeker de ECU uitlezen in geval van motorschade. En wat ze bij sommige chiptuners ook beweren, chiptuning is ALTIJD te traceren! Dus laat je niets wijsmaken wat dat betreft.

Zal de importeur de ecu uitlezen ?? Het is toch de dealer die instaat voor garantiegevallen en deze dan doorspeelt aan de importeur.

Geplaatst
Zal de importeur de ecu uitlezen ?? Het is toch de dealer die instaat voor garantiegevallen en deze dan doorspeelt aan de importeur.

Heb zelf bij een Chrysler/Jeep dealer gewerkt en daar werkte het zo: bij "normale" (lees: niet te dure) garantiegevallen komt de importeur idd niet tussenbeide en moet je het kapotte onderdeel een bepaalde tijd bijhouden zodat ze het eventueel kunnen komen controleren. In geval van bijvoorbeeld motorschade, wordt er vaak ook onderzoek door de importeur gedaan. Deze heeft meestal nog betere uitleesapparatuur waarmee ook gezien kan worden of er in de ECU geklooid is. Ze gebruiken die niet specifiek om tuning vast te stellen, maar om uit te lezen wat er met de motor mis is gegaan, maar als ie dan getuned is ,zien ze dat ook meteen. Met gewone uitleesapparatuur van de dealer kan dit meestal niet vastgesteld worden, omdat die alleen fouten vastlegt.

Geplaatst

Feit is wel dat de meeste echt goede chiptuners de motorgarantie van het merk tegen een bepaald bedrag overnemen voor het geval er iets gebeurt..

Chiptuning is tegenwoordig zo goed te doen dat er voor 99,9% bijna niets op chiptuning terug te traceren is qua motorschade etc.

Alle fabrikanten weten dat er gechipt wordt en de meesten doen niet zeuren als er iets gebeurt met de motor binnen de garantietermijn. Er zijn zelfs fabrikanten die Chiptuning aanbieden zoals VW, SEAT, SKODA, AUDI, MERCEDES-BENZ en nog een paar..

Dus maak je geen zorgen mbt ht chippen van je wagen.. Wel die powerbox.. Ik heb daar slechte ervaringen mee..En ik raad die ondingen iedereen af..

Geplaatst (aangepast)
Feit is wel dat de meeste echt goede chiptuners de motorgarantie van het merk tegen een bepaald bedrag overnemen voor het geval er iets gebeurt..

Chiptuning is tegenwoordig zo goed te doen dat er voor 99,9% bijna niets op chiptuning terug te traceren is qua motorschade etc.

Alle fabrikanten weten dat er gechipt wordt en de meesten doen niet zeuren als er iets gebeurt met de motor binnen de garantietermijn. Er zijn zelfs fabrikanten die Chiptuning aanbieden zoals VW, SEAT, SKODA, AUDI, MERCEDES-BENZ en nog een paar..

Dus maak je geen zorgen mbt ht chippen van je wagen.. Wel die powerbox.. Ik heb daar slechte ervaringen mee..En ik raad die ondingen iedereen af..

De chiptuners nemen de motorgarantie meestal maximaal voor 2 jaar over, dus dat is wel erg weinig tov de 7 jaar Kia garantie

Je hebt gelijk dat motorschade meestal niet door chiptuning komt, alleen als ze erachter komen dat de auto getuned was, zullen ze graag hiernaar verwijzen om onder de garantieclaim uit te kunnen komen, of het nu wel of niet door de tuning kwam.

VW,Seat,Skoda, Audi bieden idd zelf chiptuning aan (van ABT), maar alleen maar omdat ABT de huistuner is van de VAG groep en ze dus weten wat er gedaan wordt.

Jij maakt je zorgen over een powerbox? Wees maar zeker dat er ook veel chiptuners buiten de veiligheidsmarges gaan en zelfs bepaalde beveiligingen die de fabrikant in de software zet gewoon eruit halen! En dan kan ik je zelfs voorbeelden noemen van zogenaamde gerenommeerde chiptuners.

Wat betreft je opmerking over de powerbox, zoals ik al eerder aangaf heb je daarin goedkope troep, maar ook goede modules die dan ook geen powerbox genoemd mogen worden. Lees hiervoor de uitleg op site van MTB tuningsystems:

http://www.tuningsystems.nl/dechipmodule.php

Het feit dat ook een Kia dealer deze MTB module zelf aanbiedt geeft wel aan dat ze er vertrouwen in hebben. Zij verkopen er redelijk veel, moesten ze daardoor bij hun klanten veel motorschades hebben en dit telkens onder garantie moeten herstellen zouden er ook wel vragen van de invoerder komen hoe dat komt.

Niet alles over 1 kam scheren dus: je hebt goede chiptuners en slechte chiptuners, en ook goede boxen en slechte boxen!!

En moest er toch een keer wat met mijn motor gebeuren (al dan niet door de module :wink: ) dan kunnen ze bij mij iig nooit traceren dat hij getuned was :mrgreen:

aangepast door Leon
Geplaatst

Dank je wel voor je info.. Helaas moet ik je wel bekennen dat mij ervaringen met de powerboxen alweer van 10 jaar geleden is.. Ik kan aannemen dat in die 10 jaar veel in positieve zin verbeterd is..

Voor Hasselt is hier het adres van een dealer in Hasselt:

Garage De Baets BVBA

Diepenbekerweg 20

3500 Hasselt

Telefoon: 011-723589

Website: http://www.garagedebaets.be

E-mail: info@garagedebaets.be

Ik ga wel eens kijken daaro voor meer info.. Al blijft chiptuning mijn eerste keus op dit moment..

Wat ik me afvraag.. Is deze powerbox mee te nemen naar je volgende auto? Als dat zo is wordt het voor velen interessanter..

Geplaatst (aangepast)
Dank je wel voor je info.. Helaas moet ik je wel bekennen dat mij ervaringen met de powerboxen alweer van 10 jaar geleden is.. Ik kan aannemen dat in die 10 jaar veel in positieve zin verbeterd is..

Voor Hasselt is hier het adres van een dealer in Hasselt:

Garage De Baets BVBA

Diepenbekerweg 20

3500 Hasselt

Telefoon: 011-723589

Website: http://www.garagedebaets.be

E-mail: info@garagedebaets.be

Ik ga wel eens kijken daaro voor meer info.. Al blijft chiptuning mijn eerste keus op dit moment..

Wat ik me afvraag.. Is deze powerbox mee te nemen naar je volgende auto? Als dat zo is wordt het voor velen interessanter..

Ja, als je volgende auto hetzelfde soort inspuitsysteem heeft (in dit geval dus Bosch common rail en dat komt zeer veel voor) kan je de box idd meenemen naar je volgende auto, maar moet uiteraard wel een ander programma krijgen. Staat ook ergens op hun site. Tegen een kleine vergoeding kan de box herprogrammeerd worden voor een andere auto, kan wel zijn dat je nog een nieuwe kabel nodig hebt afhankelijk van het systeem.

Ga 1 ding nog wel zeggen: bij OBD chiptuning wordt er over het algemeen wel nog iets meer vermogen uitgehaald dan bij deze modules.

En ze geven trouwens (zoals de meeste tuners) 14 dagen niet goed, geld terug garantie, dus als je het vindt tegenvallen kun je hem gewoon weer teruggeven en je geld terugkrijgen.

aangepast door Leon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...