Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ceed Sporty Wagon 1.4 X-tra (zwart)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeej! Hij is net gebracht, mijn nieuwe zwarte gezinsauto :) (dubbel feest, want dit is tevens mijn eerste post!)

30 dec besteld via leaseplandirect, vandaag afgeleverd.

Ik wou voor een grote goedkope leaseauto om zo nog wat centjes te besparen, maar toch een grotere auto t.o.v. van mijn vorige leaseauto (Hyundai i30 1.6 dynamicluxe, geen sw).

Je ziet niet veel foto's van een zwarte ceed, dus zal ik die snel plaatsen (met een review natuurlijk hoe die rijd tov van de i30, die ik 2 jaar heb gereden).

Geplaatst

Hallo, welkom op het forum!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst in het zwart, opnieuw een Koreaan.

Geplaatst

Foofman, welkom op dit forum.

Gefeliciteerd met je nieuwe zwarte cee`d.

Veel veilige km en plezier met je cee`d.

( Zwart moet je wel veel wassen hoor ) :wink:

Geplaatst
Foofman, welkom op dit forum.

Gefeliciteerd met je nieuwe zwarte cee`d.

Veel veilige km en plezier met je cee`d.

( Zwart moet je wel veel wassen hoor ) :wink:

Zwart moet je net zoveel poetsen als een andere kleur.. Allen valt het bij zwart en wit eerder op..

Geplaatst
Hallo, welkom op het forum!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst in het zwart, opnieuw een Koreaan.

Of gewoon een Slowaak uit Zilina?

Geplaatst

Ik heb nog maar 100km gereden, maar mijn eerste indrukken tov de i30 (Donkerblauwe 1.6 DynamicLuxe uit 2007, geen SW):

Pluspunten:

+ Wat een bagageruimte! (en veeeeeeeeel vakken, hoe krijg ik die gevuld?)

+ Lekker soepele wegligging (je kan harder over drempels, meer comfort en toch niet onsportief rijgedrag)

+ Lekker stil

+ Mooie lijnen + mooie kleur van de SW

+ Wieldoppen zien er zeker goed uit, valt me niets tegen

+ Geen "dood punt" bij het sturen als je rechtdoor gaat wat de i30 wel had

+ Radio bediening + geluid is prima (veel beter dan in andere auto's, maar de i30 vond ik nog wat handiger, er werd ook meer info getoond)

+ Audio mute knop

Minpuntjes:

- Dat EcoDynamics logo! (misschien dit weekend eraf f

Geplaatst

Ten eerste welkom hier!

Qua rijgedrag zou je niet al te veel verschil mogen merken tussen de i30 en de Cee'd, aangezien deze auto's op hetzelfde onderstel staan en veren/ophanging/schokdempers en alle techniek identiek is. Ze worden dan ook in dezelfde fabriek gebouwd :cool:

Geplaatst

@ leon: dat is niet helemaal waar ! De Nieuwe Cee'd stuurt en rijdt veel scherper dan de i30. Tijdje terug een test met beide wagens waar de Cee'd echt wel veel beter uitkwam ! Vooral op rijplezier en het onderstel...

Geplaatst

Klopt peterrrrr, er zit wel degelijk verschil in de onderstellen en dat merk je duidelijk (zeker als je al 2 jaar in een i30 hebt gereden).

Er zitten ook betere banden (michelin) onder dan op de i30 (koreaans merk, weet niet meer precies welke), dat helpt natuurlijk ook.

Bij de garage zeiden ze ook dat het een ander onderstel was.

Wat ik ook zo'n goede feature vind is 3x knipperen als je 1x even je richtings aanwijzer aanzet, dit had ik vroeger op een seat ook en zit op meerdere auto's maar niet op de i30, maar wel op de Cee'd.

Geplaatst (aangepast)

En dit weekend eindelijk een paar foto's geschoten (sorry voor de grootte):

kiaceedsportywagonxtrae.jpg

Dan weet je ook waarom ik een SW heb :)

De achterkant met verwijderde EcoDynamics en dealer sticker:

Het verwijderen van de logo's (EcoDynamics en dealer sticker) ging best makkelijk met behulp van een fohn en een beetje geduld. Daarna even de auto gewassen.

aangepast door foofman
Geplaatst

Heel erg mooie en strakke Cee'd SW Foofman. Blijkbaar toch niet zo moeilijk om het Eco-Dynamics logo eraf te halen. Heb je dat zelf gedaan of de garage?

Veel rijplezier en veilige km's toegewenst!

Geplaatst

Het is zeker niet moeilijk als je de garage verteld dat ze hem er niet op hoeven plakken ;). Dat is tenminste wat ik heb gedaan. Ik heb hem wel netjes meegekregen zodat ik hem eventueel weer in "originele staat" kan herstellen.

Geplaatst

Had ik kunnen doen, maar via de leasemaatschappij kwam die binnen, niet via een garage (verschilt per maatschappij trouwens), dus wist ik niet via welke garage die kwam.

Maar het kostte me een half uurtje fohnen om het logo eraf te halen en er is niets meer van te zien (na anderhalve week eraf gehaald om de "waxoil" laag eerst te laten harden, zodat ik de auto meteen kon wassen).

Het ceed logo kan je er volgens mij ook zo afhalen als je dat zou willen.

Het EcoDynamics logo stond erg lelijk op een zwarte achterklep trouwens, het viel niet alleen mij op :?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...