Relena Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Jammer maar waar moet weer een jaar wachten tot het weer zo ver is. Carnaval is en blijft voor mij het mooiste wat een jaar te bieden heeft. Ben dan ook het grootste carnavalsbeest van Roermond en omstreken. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Heb je je wel een beetje gedragen dan? Ik heb ook jarenlang carnaval gevierd, maar de schwung is er een beetje uit. Alhoewel, ik zag weer al die carnavalsattributen voorbij komen en kreeg wel een beetje de kriebels. Trouwens, op het forum merk ik niets van die carnavaleske uitspattingen;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Heb je je wel een beetje gedragen dan? Ik heb ook jarenlang carnaval gevierd, maar de schwung is er een beetje uit. Alhoewel, ik zag weer al die carnavalsattributen voorbij komen en kreeg wel een beetje de kriebels.Trouwens, op het forum merk ik niets van die carnavaleske uitspattingen;) Een goeie carnavalist weet zich altijd te gedragen. Carnaval dat begrijp je of dat begrijp je niet. Als je het niet begrijpt moet je niet gaan. En ja het was weer super om al die schoolvrienden en andere bekende tegen te komen. Dat maakt carnaval voor mij zo aantrekkelijk. Of je het geloven wil of niet maar we hebben ook zo iets als een traditie die ieder jaar terug komt. Dan komen we bij elkaar op de stasie festatie alleen op deze plaats en op dat moment. Om samen gewoon een lekker biertje te drinken en lol te hebben. Om mekaar daarna een heel jaar niet meer te zien tot de volgende stasie festatie. Dat is toch geweldig of niet Smart? Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Het carnaval zoals het geviert wordt in Brabant en Limburg is veel specialer, gezelliger dan elders in het land. Ik woon boven de rivier(en) en daar wordt ook wel carnaval gevierd, maar op een andere schaal en minder gezellig. Ik vergelijk de carnaval bij jullie ook wel met de carnaval in K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 ik ben gezellig in oeteldonk geweest. was bere gezellig. ik kom ook van boven de rivieren maar in montfoort was het ook bar gezellig. daar ook 4 dagen feest. maar het haalt het niet bij onder de watertjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Het mooiste Carnaval is en blijft Rio. Niet vanwege de schaarsgeklede dames (wat ook leuk is) maar gewoon de sfeer die er heerst. Dit is de enige Carnaval waar rijk en arm echt gemoedelijk en samen gezellig feest vieren. Ik ben meer iemand die lekker kan genieten van de Stoeten/optochten en dan vooral de Duitse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 (edited) Het mooiste Carnaval is en blijft Rio. Niet vanwege de schaarsgeklede dames (wat ook leuk is) maar gewoon de sfeer die er heerst. Dit is de enige Carnaval waar rijk en arm echt gemoedelijk en samen gezellig feest vieren.Ik ben meer iemand die lekker kan genieten van de Stoeten/optochten en dan vooral de Duitse. Dan moet ik je toch teleurstellen over Rio de Janeiro. Afgelopen carnaval zijn wederom de meest gruwelijke aanslagen gepleegd op toeristen. Dit jaar o.a. ook op een Nederlands paar, waarbij de man zwaar gewond in het ziekenhuis ligt. Het jaarlijkse carnaval wordt gebruikt om gemaskerd zoveel mogelijk tegenstanders (lees: vijanden) uit te schakelen. Elk jaar sterven er dan ook burgers en een paar toeristen. Maar wel in een gemoedelijke sfeer hoor.......hahahaha! http://www.nu.nl/binnenland/2183678/nederlander-neergeschoten-in-rio.html http://www.rnw.nl/nl/caribiana/article/acht-doden-bij-geweld-sloppen-rio-de-janeiro Wij wonen dicht in de buurt van de Duitse grens en bezoeken sowieso elk jaar de carnaval in Emmerich. Heel gezellig en je wordt bijna dood gegooid door (Katja)snoep, chocoladerepen, relatiegeschenken, enz. Edited February 18, 2010 by Smart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Wij rijden altijd mee in de optocht en dit jaar met 6 auto's en een hoop bombarie. We hebben altijd een bus met aanhanger rijden met daarop een kleine auto. In de Bus een geluidsinstallatie en achterop een aggregaat en 2 flinke speakers ! Daarachter 4- 5 auto's, een motto en leuke stickers met ons motto erop, flink wat mensen die verkleedt meelopen en dan is succes gegarandeerd ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Over carnaval kan ik kort zijn, in Breda (kielegat) is de sfeer op vrijdag, zaterdag en minder op zondag altijd een beetje beladen omdat er heel wat mensen zijn uit de regio Rotterdam die het NIET snappen. Er zijn er gelukkig ook die het wel snappen maar vooral de eerste groep is een drama waardoor het niet meer leuk is. Fanzine de Rat heeft daarop een leuk bedoelde stickeractie bedacht (vorig jaar al) maar dit werd weggehoond alszijnde racistisch !!! Zaterdagavond liep er een groep van 40-50 gasten uit Rotterdam om uit te dagen, fietsen te gooien enz enz waarvan er 12 opgepakt zijn. Nogmaals, respect voor de gasten die het leuk bedoelen maar dit soort randdebielen mogen lekker in hun eigen stadje blijven ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Over carnaval kan ik kort zijn, in Breda (kielegat) is de sfeer op vrijdag, zaterdag en minder op zondag altijd een beetje beladen omdat er heel wat mensen zijn uit de regio Rotterdam die het NIET snappen. Er zijn er gelukkig ook die het wel snappen maar vooral de eerste groep is een drama waardoor het niet meer leuk is.Fanzine de Rat heeft daarop een leuk bedoelde stickeractie bedacht (vorig jaar al) maar dit werd weggehoond alszijnde racistisch !!! Zaterdagavond liep er een groep van 40-50 gasten uit Rotterdam om uit te dagen, fietsen te gooien enz enz waarvan er 12 opgepakt zijn. Nogmaals, respect voor de gasten die het leuk bedoelen maar dit soort randdebielen mogen lekker in hun eigen stadje blijven ! en wat doet de rechter met zulke mensen? juist voorarrest is uw volledige straf en veel plezier met het volgende feestje verpesten voor de mensen die het wel leuk vinden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Kopje thee na al dat bier, denk ik. Samen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 en wat doet de rechter met zulke mensen? juist voorarrest is uw volledige straf en veel plezier met het volgende feestje verpesten voor de mensen die het wel leuk vinden.. Nee, dat geloof ik ook weer niet. Teveel negatieve gedachten over het Nederlandse rechtssysteem, jammer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Nee, dat geloof ik ook weer niet. Teveel negatieve gedachten over het Nederlandse rechtssysteem, jammer! ow ja die hooligans van het hoek van holland drama zijn heel zwaar gestraft natuurlijk? De eerste gasten die daarvoor in voorarrest zaten zijn met wat ik net zei alweer de straat opgestuurd hoor..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts