Venga1 Geplaatst 6 Maart, 2010 Geplaatst 6 Maart, 2010 Losgehaald, zit niet vast hoor is verschuifbaar. Ik zal het kopen bij de GAMMA. Ik was net bij blokker, 2ea voor 99 eurocent. Kleur zwart, dus dan valt het ook niet zo op. Mijn dealer deed trouwens als of hij van niets weet.... Ook de handrem was niet bekend. Heb 'm vriendelijk gevraagd z'n huiswerk te doen en mij terug te bellen! Het valt me op dat KIa dealers vaak zeggen dat ze van niets weten, dit heb ik ook gehad. Daarna vertelde ik dat er een schrijven was uitgegeven. Na het inkijken van de KIA mail, kwam er pas actie. Wat moeten we zonder dit forum Kia forum verteld KIA welke nieuwsbrieven er zijn Quote
Venga OK Geplaatst 7 Maart, 2010 Geplaatst 7 Maart, 2010 Oh ja, schiet me nu weer te binnen. Mijn dealer deed alsof hij nergens van wist en heeft me beloofd terug te bellen (nog niet gebeurd) Hij stammelde nog wel iets over dat het alleen om de eerste types ging. Vroeg daarbij om mijn kenteken om uit te zoeken of er een modificatie nodig is. Iemand hier iets van bekent? Is het afhankelijk van series?? Quote
Remko .me Geplaatst 7 Maart, 2010 Geplaatst 7 Maart, 2010 Oh ja, schiet me nu weer te binnen. Mijn dealer deed alsof hij nergens van wist en heeft me beloofd terug te bellen (nog niet gebeurd) Hij stammelde nog wel iets over dat het alleen om de eerste types ging. Vroeg daarbij om mijn kenteken om uit te zoeken of er een modificatie nodig is. Iemand hier iets van bekent? Is het afhankelijk van series?? Nee is bij alle types hoor, de productie is veranderd. Quote
Gast Jantje Geplaatst 7 Maart, 2010 Geplaatst 7 Maart, 2010 wat een afschuwelijke oplossing. Ik hoop dat ze het op de autos die nieuwe gebouwd worden wel anders doen.. Quote
Remko .me Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 wat een afschuwelijke oplossing.Ik hoop dat ze het op de autos die nieuwe gebouwd worden wel anders doen.. en dan zitten wij met dit lelijke ding. Quote
Venga OK Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Ik overweeg om gordelsleeves over de onderzijde van de gordel te plaatsen ipv de KIA oplossing. Dit zal zeker niet rammelen of zo. Ziet er ook nog beter uit! Kijken hoe de dealer hier over denkt als ik dit voorstel.... Quote
Venga1 Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Dit kan je natuurlijk doen. Maar dan zou ik het over de KIA oplossing doen. Mocht er wat met de gordel gebeuren, of mocht je ooit een botsing krijgen(ik hoop het niet voor je) dan trekt KIA zijn handen direct er van af. Je heb dan namelijk een " Modificatie " niet laten uitvoeren Quote
Venga OK Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Daar heb je gelijk in! Ik denk dat dat wel lukt als ik naar de afmetingen van die sleeves kijk. Mijn zoontje heeft voorkeur voor Bugs Bunny.... Quote
Smart Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Door die sleeves gebeuren er wel veel minder ongelukken. Er zijn nu reeds verschillende modellen op de markt. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Ik ben vandaag gebeld door iemand van KIA MOTORS NEDERLAND. Ik kon bij hem telefonisch een afspraak maken voor de gordelmodificatie door mijn eigen dealer... Naar verluid kan ik er op wachten. Bovendien begon hij over een e-mailtje van mij van afgelopen december m.b.t. het onjuiste garantieboekje dat bij mijn VENGA zat. Er is inmiddels een herziene druk en ook dat zal tegelijkertijd worden rechtgezet door de dealer, zo was de belofte. Over de handrem heb ik 'm niet gehoord. Quote
Remko .me Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Ik heb inmiddels de filters ervan af gehaald... omdat ik toch twijfelde of het wel zo'n herrie maakte. Het valt opzich mee, het ziet er ook niet verkeerd uit. Je hoort soms wel een tikje van de zijkant, maar echt storend is het niet, vooral niet als je de radio gewoon aan hebt. Ik weet zeker dat er een modificatie heeft plaats gevonden onder de auto, ze hebben hem namelijk goed bekeken van onderen en zaten te roepen en af te stellen. Quote
Venga OK Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Ben maar eens langs de dealer gegaan. Dat terugbellen is een concept wat er maar niet in gaat bij mijn dealer. Na de aanvankelijke "ik heb iets gehoord" werd hij eindelijk productief en heeft het goed gecontroleerd. Hij kwam terug met de recall meldingen van zowel de gordel (krijg dus ook die lelijke rammelende dingen...) als de handrem (wist nu ook te vertellen dat het om het afstellen ging). Verder heb ik 'm gevraagd een aantal bedieningszaken die niet / anders werken dan in de handleiding, goed voor me uit te zoeken nu met een oplossing te komen. Belangrijkste is dat de bluetooth met mijn mobiel gaat werken. Heb een zeer gedetailleerde e-mail voor 'm gemaakt (incl. verwijzingen naar de baldzijden van de handleiding) van alle punten waar hij naar moet kijken. Kijken of deze aanpak resultaat geeft. Heb even alle versies van software, firmware etc opgeschreven om straks te kunnen kijken of er wel of niet een update in de software is uitgevoerd. 26 Maart is de afspraak. Ben benieuwd. Peter Quote
Remko .me Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Heb even alle versies van software, firmware etc opgeschreven om straks te kunnen kijken of er wel of niet een update in de software is uitgevoerd. ?? Hoe wat wie? Quote
Venga1 Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Ben maar eens langs de dealer gegaan. Na de aanvankelijke "ik heb iets gehoord" werd hij eindelijk productief Verder heb ik 'm gevraagd een aantal bedieningszaken die niet / anders werken dan in de handleiding, goed voor me uit te zoeken nu met een oplossing te komen. Heb een zeer gedetailleerde e-mail voor 'm gemaakt (incl. verwijzingen naar de baldzijden van de handleiding) van alle punten waar hij naar moet kijken. Peter Ook al zo'n vlotte dealer, join the club zou ik zeggen. Nu maar hopen dat ze wel begrijpen wat de baldzijden van een handleiding zijn Quote
bigwade Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Ook al zo'n vlotte dealer, join the club zou ik zeggen.Nu maar hopen dat ze wel begrijpen wat de baldzijden van een handleiding zijn dat baldzijden moest ik ook even googelen hoor......... Quote
Venga OK Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Ook al zo'n vlotte dealer, join the club zou ik zeggen.Nu maar hopen dat ze wel begrijpen wat de baldzijden van een handleiding zijn De dealers maken het ons niet makkelijk, wij moeten er ook een beetje spanning in houden.... Quote
Venga OK Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 ?? Hoe wat wie? Als je bij een X-ecutive lang op de settings knop drukt (icoon lijkt op een tandwieltje) dan zie je de versies van de software etc op het scherm. Quote
jjonker1 Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Er schijnen bepaalde beschermplaatjes voor de gordel te komen.Er is bij de dealers al een schrijven geweest, maar de onderdelen zijn nog niet verstuurd. Inderdaad raar dat er maar 4 sterrren uit zijn gekomen. Maar ik ben meer benieuwd waardoor de 5de ster niet is verkregen. Peterrrrrr, kan jij wat meer over beide vragen vertellen? Op de internet site van de ANWB bij nieuwsbrief kan je de volledige crashtest lezen. Quote
Venga1 Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Op de internet site van de ANWB bij nieuwsbrief kan je de volledige crashtest lezen. Dus 4 sterren is vanaf 60 punten. 5 sterren is vanaf 75 punten De venga heeft 73 punten. Nou dat vind ik meer 5 dan 4 sterren http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/Kia_Venga_2010.pdf Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.