Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hallo Kia-liefhebbers,

Mijn naam is Robert, ik ben 32 jaar oud en rijd momenteel een Alfa 147. Mijn vriendin reed een Fiat Punto maar die was het echt aan het begeven. Vorige week heeft ze er nog een aanrijding mee gehad. De auto moest deze week ook nog eens gekeurd worden (wat dus niet doorging) dus het was of de Punto oplappen of iets anders zoeken. Ik koos voor het laatste.

Ik koos voor de Venga. De auto is voornamelijk voor mijn vriendin maar moet ook gaan dienen als gezinsauto (heb ook een dochter van 2). De Alfa blijf ik gewoon nog even rijden :lol:.

Vandaag een proefrit gemaakt in een 1.4 X-tra. Viel niet tegen. De auto is lekker ruim en de motor is haast niet te horen. Dat is iets wat ik bij de Alfa juist wel wil, maar bij deze Kia is het heerlijk rustig. Hij maakt wel het nodige geluid als je 120 km/u rijdt, mogelijk heeft de 1.6 dat wat minder maar die is me iets te duur.

Ik denk wel dat het de Venga gaat worden, maar ik twijfel aan de uitvoering. Ik wil minimaal de X-tra met comfortpack. Maar voor 1.500 euro heb je ook de Executive. Wat is jullie ervaring. Is het die 1.500 euro waard? Ik vind dat de X-tra minimaal 15" lichtmetaal had mogen hebben.

En valt er nog wat te onderhandelen over de prijs. Heb nu een korting van 1.000 euro kunnen regelen. Is er nog meer uit te halen?

Nu ga ik het forum maar eens doorspitten.

Groeten,

Robert

Ps o ja, ik ben ook nog niet uit de kleur. Ik zal ook het fotoalbum maar eens gaan bekijken.

aangepast door Roberto
Geplaatst

De Venga X-ecutive heeft een aantal opties die niet leverbaar zijn op de X-tra met Comfort-pakket. Dit zijn misschien geen schokkende zaken, maar sommige zijn wel comfortverhogend, andere verfraaiend of handig. Voor € 1.500,00 meer toch leuk genoeg.

Hierbij moet je denken aan:

- halfleren bekleding

- climate control

- electrisch bedienbare ramen achter

- electrisch inklapbare spiegels met knipperlichten

- lederen stuurwiel + pookknop

- 16 inch lichtmetaal met 205/55/16 banden

- high gloss Piano Black afwerking dashboard

Het overwegen mijns inziens waard.

Geplaatst

Bedankt voor de hartelijke welkom. Nog even een klein vraagje. Hoe lang is de levertijd ongeveer voor een Venga. Ben ik helemaal vergeten te vragen bij de dealer.

Geplaatst

Ligt eraan wat je wil en waar je koopt natuurlijk.

De Comfort pack's staan in de meeste kleuren wel op voorraad ! Heb er zaterdag 4 besteld, 1 Mocca Brown, 1 Byte Blue, 1 Champagne Silver en Continental silver. Staan er al 2 gepoetst in de showroom ! ;)

Geplaatst

En hoe staat het onderhand met die 1.6 X-ecutive? Ik ben nog geen dealer tegengekomen die hem heeft staan in een schakeluitvoering.

Geplaatst

Hoi Robert,

Ook van deze NederBelg een hartelijk welkom..

Zo te zien ook besmet of bijna besmet geraakt met het Venga-virus. Het wordt tijd dat de Forum-dokter een pilletje gaat voorschrijven hiervoor...;)

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Robert,

Welkom op de clubsite van Kia. Ik ben benieuwd

Geplaatst (aangepast)

Zo meteen weer even naar de dealer. Eerst even naar een andere en daarna naar de dealer waar ik gisteren was. En het Kia-virus heb ik nog niet hoor. Hoewel ik het mooie auto's vindt ligt mijn hart nu nog bij Alfa. Over een paar jaar zal de 147 de deur uitgaan maar mogelijk komt er dan een Mito, just for the fun :wink: (sorry guys)

Maar ik zal straks de Venga trots aan iedereen laten zien hoor. Er is geen andere auto in zijn klasse die hetzelfde biedt. Heb oa gekeken naar de Nissan Note, Citroen C3 Picasso, en hoe heet dat ding ook alweer van Renault.

O ja, de keuze van de kleur is beperkt tot caramel gold, Mocha Brown en Steel gray. Ik zelf vindt Byte Blue erg mooi maar mijn vriendien weer niet.

Gr,

Robert

aangepast door Roberto
Geplaatst

Hoi Robert147...:cool:,

Ik heb mezelf op een X-ecutive getracteerd. Ja, je leest het goed, mezelf, niet mijn vrouw...:wink: Ennuhh, als 'ie toch voor je vrouw is dan mag zij toch ook de kleur bepalen??

Als je het geld er voor over hebt, zou ik het doen. Bevalt mij erg goed. Rij nu rond sinds eind januari.

Succes met de keuze! (heb dezelfde auto's als jij bekeken, maar ben toch op de Venga uitgekomen)

Peter

Geplaatst

Ik twijfel nog een beetje.......tussen de Kia Venga en de nieuwe Ford C-Max, O.el Meriva.:shock: Ik kan natuurlijk niet vergelijken, maar die Ford C-Max ziet er erg goed uit en zit ook strak in de uitrusting, de onge

Geplaatst (aangepast)

Tssss.. .p.l Meriva !!! Je wil je oude vriend op het opel forum natuurlijk opzoeken ;)

aangepast door Peterrrrr
Geplaatst (aangepast)

Er was hier eens ....

Die wilde ook een Meriva, Tja Smart ja kan altijd even met hem contact zoeken.:-D:wink:

Ben je ook zo actief op het Opel en Ford forum?

aangepast door Venga1
Geplaatst
Er was hier eens ....

Die wilde ook een Meriva, Tja Smart ja kan altijd even met hem contact zoeken.:-D:wink:

Nen je ook zo actief op het Opel en Ford forum?

OEI, ik zeg; U nadert de gevaren zone..... en dat in slechts drie regeltjes....

alle drie fout.....

maar hier ga ik niet over

Geplaatst
Tssss.. .p.l Meriva !!! Je wil je oude vriend op het opel forum natuurlijk opzoeken ;)

OEI, ik zeg; U nadert de gevaren zone..... en dat in slechts

Geplaatst
OEI, ik zeg; U nadert de gevaren zone..... en dat in slechts drie regeltjes....

alle drie fout.....

maar hier ga ik niet over

He Smart

heb je je naam en Avatar veranderd?

Je oude naam en Avatar waren net zo leuk :P

Snel weer On topic

Geplaatst (aangepast)

Ben je even afwezig wordt je integriteit gelijk in twijfel genomen:shock:

aangepast door Smart
Geplaatst

Nou, vanmiddag weer op pad geweest. Eerst naar een dealer waar ik nog niet eerder was geweest maar dat gaf mij en mijn vriendin totaal geen goed gevoel. Ik vertelde de verkoper dat ik al een offerte had en nadat hij een offerte had gemaakt wilde hij eigenlijk wel dat ik vandaag zou beslissen. Ik zei dat ik dat niet van plan was. Nog een beetje onderhandeld maar ik wist eigenlijk al dat ik hem daar niet zou kopen. Ik zei dat we er over moesten denken en voordat we weggingen wilde de verkoper toch wel weten wanneer we een beslissing hadden gemaakt :?. Alsof het een brood is....

Daarna, om 16:30 nog snel even naar de dealer gegaan waar ik gisteren was. Toch maar weer mijn vader meegenomen want onderhandelen is niet mijn sterkste punt. Ik heb een offerte voor de executive laten maken en heb er 1.300 euro korting uit weten te krijgen. Ik heb ook gezien dat er erg kleine marges op de Venga zitten en dat deze korting dus heeeeel netjes is. De verkoper zei vriendelijk: "denk er rustig over na" toen we weggingen. Toch een heel ander gevoel dan die andere dealer.

Dus vermoedelijk wordt het een 1.4 Executive in Steel Grey (jaja, we zijn er samen uit wat betreft de kleur). Komende week gaan we samen denk ik even de knoop doorhakken en bestellen.

Gr,

Robert

Geplaatst

Inderdaad, het is geen brood die je zo even koopt.

Een mooie auto. Die

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...