Rio-man Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Nou waar ik al voor vreesde is gebeurt. De Pride is net op de brug geweest voor de APK en is afgekeurt op de schokbrekers, stuurkogel links, wiellager achter, uitlaatpakking en remzuigers achter. Bij elkaar een leuke kostenpost van 550 euro (moet je nagaan als je dit bij de dealer laat doen!) en dat heeft mij doen besluiten alweer afscheid te nemen van de Pride. Dus mocht iemand interesse hebben 1250 euro zo meenemen met volle tank en een wasstraatbeurtje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 ha rio-man, voor die centen wat natuurlijk best veel is rij je geen andere auto voor. ben je er zeker van dat je weer een jaar rijdt:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProudKiaDriver-NL Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Rondbellen helpt en misschien kun je het voor €400 laten doen als je zelf de onderdelen regelt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Het zijn voornamelijk dingen die gemaakt moeten worden met nieuwe delen. Ik heb de auto nu op marktplaats staan. Maandag ga ik even rondbellen voor de schokbrekers. Als ik die nou voor weinig kan krijgen, of eventueel tijdelijk kan lenen en daarna weer terug kan brengen zodat hij door de apk komt. Maargoed, ik vind het betrekkelijk veel geld voor een auto die me al zo weinig heeft gekost, dat ik wil kijken wat er op mijn werk binnenkomt aan ingeruilde auto's. Maar eerst maandag maar even afwachten wat die onderdelen me kosten. Ik zie hem liever niet gaan want hij rijd verder heerlijk. Ik hou jullie op de hoogte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 "1250 euro zo meenemen met volle tank en een wasstraatbeurtje." Voor een afgekeurde auto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 In deze staat met APK staan ze rond de 2000 dus 1250 is een redelijke prijs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 (edited) Hey, niet te snel opgeven. Als ik zo snel even op Carpartsdirect kijk kom ik op volgende onderdeelprijzen: wiellager 29.56€ schokdempers 2 x 68.85€ = 137.70€ stuurkogel 29.10€ wielremcilinders achter 2 x 20.79€ = 41.58€ en dan nog een paar euro voor een uitlaatpakking, dan zit je max aan 250 euro onderdelen. Nu nog een monteur zien te vinden die 's avonds ook nog wat doet voor zo'n 20 a 25 euro per uur. Uurtje of 3 werk schat ik en alles zit erop. Dan ben je rond de 325 euro kwijt. Valt wel mee toch? Edited March 6, 2010 by Leon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Is zo ja. Wat is het adres van carpartsdirect? www.carpartsdirect.nl gewoon? Ik pak even het lijstje erbij. Er waren nog wat kleine dingetjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 (edited) Is zo ja. Wat is het adres van carpartsdirect? www.carpartsdirect.nl gewoon?Ik pak even het lijstje erbij. Er waren nog wat kleine dingetjes. Yep, dat is de juiste link! Ik had deze gewoon even genomen om wat prijzen te bekijken, met een beetje zoeken vind je misschien nog wel goedkopere. Ik heb wel bij de prijzen voor een Pride Wagon gekeken, maar ben eigenlijk niet zeker of je wel een Wagon hebt. Maar de meeste onderdelen zijn voor alle Pride modellen hetzelfde, misschien dat alleen de schokdempers anders zijn. Op de site van Carpartsdirect kun je gewoon je kenteken ingeven, dan geeft ie direct het juiste model. Ook worden er vaak meerdere merken onderdelen gegeven, gewoon de goedkoopste opzoeken! Edited March 6, 2010 by Leon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Ja het gaat inderdaad om een Pride Wagon! Ik ga eens in overleg met m'n collega die ook de APK verzorgt wat we kunnen doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Zie trouwens een grove spelfout in de titel... Moet afgekeurD zijn natuurlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 (edited) Ben het helemaal met Leon eens...... voor 250 eu onderdelen en een "vriend" die kan monteren, daar heb je geen ander bakkie voor..... . Edited March 6, 2010 by bigwade spelvoudt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Zie trouwens een grove spelfout in de titel... Moet afgekeurD zijn natuurlijk! hoe kairs Spelvoudt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Het lijstje: Rem linksvoor gangbaar maken Remcilinder linksachter lek Remcilinder rechtsachter lek Handremkabel te slap Schokbreker rechtsachter lek Stuurkogel linksvoor Wiellager linksachter afstellen Uitlaatpakking middenpijp lek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 afgekeurd isafgekeurt hoe je het ook schrijft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Het lijstje:Rem linksvoor gangbaar maken Remcilinder linksachter lek Remcilinder rechtsachter lek Handremkabel te slap Schokbreker rechtsachter lek Stuurkogel linksvoor Wiellager linksachter afstellen Uitlaatpakking middenpijp lek Nou, denk dat ik je dan al een aardige schatting heb gegeven. Handremkabel kun je trouwens zo bijstellen, door het kleine afdekplaatje naast de handremhendel weg te halen en dan met dopje 10 het boutje dat dan vrijkomt naar rechts te draaien tot ie weer strak genoeg staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Bedankt voor de tip van de handrem! Ik heb hem net afgesteld en dat was dus nog ruim mogelijk! Ik hoef hem nu maar half aan te trekken voor een ruimer effect dan helemaal aantrekken voor het afstellen! (kromme zin.. hmm..) Ik heb Wilco Autoparts gemaild voor de schokbreker. Er hoeft in principe maar 1 andere op, zolang de auto maar niet gaat nadijnen. Als hij scheef gaat hangen dan hoor je mij niet klagen. Die oude kan er natuurlijk altijd weer onder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 Nou, toch maar de knoop doorgehakt. Ik kan de prijs die ik een half jaar geleden voor de Pride betaald heb nu terugkrijgen zonder nieuwe APK of wat, dus ik heb besloten om toch maar quitte te spelen en de Pride van de hand te doen... Als het goed is is hij nu nog een week in mijn bezit voor hij van eigenaar wisselt. Wat er nu komt weet ik nog niet eigenlijk. Ik ben aan het kijken voor een Picanto, maar ook een Opel Corsa komt in aanmerking en wie weet kom ik wat onverwachts tegen! Neemt niet weg dat dat halve jaartje dat ik met de Pride gedaan heb onplezierig was. In tegendeel zelfs! Hij heeft in het interieur net iets meer beenruimte dan de Rio, dus we zijn er twee keer een weekend mee weggeweest met 4 volwassenen, Een keer naar de Efteling en al die keren dat het regende heb ik er ook veel plezier van gehad! Maar ik denk dat het zo beter is, ook vanwege dat tikkende geluid enzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 De Pride wordt zaterdag gemaakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts