Jump to content

Ook even voorstellen

Recommended Posts

Mijn Kia Pride stationwagen is tien jaar oud, ik ben 79, maar moet nog even mee. Nu een Picanto aangeschaft met airco. De auto wordt volgende week afgeleverd en ik verheug op de nieuwe aanwinst. Met vr.groet. Infra.

Guest GreyGriffin

Hallo infra,

Welkom op de clubsite van Kia, je toegeroepen door een 'jonkie' van 62 jaar. Een Picanto met een airco, da's niet verkeerd. E

Welkom Infra,

Dat vind ik nou leuk. Iemand die met z'n 79e levensjaar gewoon nog lekker auto rijdt en een Kiaforum bezoekt. Chapeau!

Geniet van de nieuwe Picanto en hou ons straks af en toe op de hoogte van de nieuwe aanwinst.

Veel plezierige en veilige reiskilometers toegewenst!

• 3 weeks later...

Hallo mede-Kiarijders. Ik ben de Picanto aan het inrijden, een beetje rond het dorp, een stukje op de autosnelweg, van alles wat. Na zo'n 450 km. blijkt het verbruik 1:17 en dat is niet slecht voor een inrijperiode.

Op de snelweg soms ook even 110 km/h gereden en dan weer wat laten afzakken tot 90/95.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan bij een rit van Almelo naar Utrecht en retour, die binnenkort plaatsvindt. Het wagentje rijdt verder prima en we zitten er comfortabel in.

Gr. Infra.

Hoi Infra,

Van harte met je Picanto en welkom hier!

Mooi verbruikscijfer, maar echt een auto inrijden zoals vroeger dat je de eerste 1.000 km niet boven de 100 km/u. mocht rijden, is niet meer aan de orde hoor.

Ook met je nieuwe Picanto mag je gerust vanaf de beginne stevig aan de bak. Alleen is het aan te bevelen niet te ver in de versnellingen door te trekken.

Op de snelweg mag en kan je gerust 120/130 km/u. tuffen. Geen enkel probleem.

Fijn dat de auto jullie zo goed bevalt.

Veel plezier ermee en een goede reis van Almelo naar Utrecht v.v.

Groeten,

Barry

Zeer tevreden over het verbruik van de Picanto. Hier volgen wat gegevens over 500 km.

Meest snelweg, kwartier in de rij met stoppen en kruipen.

Overdag de airco twee uur gebruikt.

Snelheid overdag 100/105 km/h.

Avond 105/110 km/h. Met inhalen 120 km/h.

Verbruik: ruim 1:19. Ik vind dit heel mooi en vraag mij af, hoe sommigen rijden om 1:13 of daaromtrent te bereiken.

Nou, niet moeilijk hoor! Bijv. door met airco korte stadsritten te rijden met veel langzaam rijdend verkeer. Kun je zomaar op 1 op 11 uitkomen met een Pica.:(

Maar het gemiddelde verbruik is 1 op 15. Dat is volgens mij ook redelijk in de pas met het gemiddelde op dit forum, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.