Jump to content

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Jantje
Posted

bij laten spuiten en na paar dagen goed drogen in overleg met de spuiter van dat doorzichtige folie over je voorkant heen laten plakken.

Guest Jantje
Posted

slecht, de voorkant is een grote gatenkaas en ik laat binnenkort de bumper en motorkap opnieuw spuiten. Waarna de doorzichtige folie erover heen gaat

Posted
slecht, de voorkant is een grote gatenkaas en ik laat binnenkort de bumper en motorkap opnieuw spuiten. Waarna de doorzichtige folie erover heen gaat

Kan je hier wat meer over vertellen?

Wat is dat voor een folie?

Hier heb ik nog nooit van gehoord

Guest Jantje
Posted
Moet je dit zelf aanbrengen?

Dit is echt nieuw voor mij, zal je geen kleur verschil zien?

Nee wordt voor je aangebracht net als die moderne wraps. Wordt helemaal straks om je auto heen getrokken en je ziet er eigenlijk helemaal niets meer van. (tenzij je erop gaat letten omdat je weet dat het er zit). Kleur verschil is in principe nihil tenzij je het over een niet metallic lak heen doet. Dan verweerd de hele auto behalve waar die folie op zit.

Posted

Cool spul!

Ik krijg dat alleen in het zwart als bumperbeschermfolie venga1, klopt toch jantje?

Jongens even een vraag;

Zou ik de steenslag zelf aanstippen? Met een stift? Of zou je het laten doen door de garage?

Guest Jantje
Posted
Cool spul!

Ik krijg dat alleen in het zwart als bumperbeschermfolie venga1, klopt toch jantje?

Jongens even een vraag;

Zou ik de steenslag zelf aanstippen? Met een stift? Of zou je het laten doen door de garage?

Nee bumper bescherm folie is vaak wat dikker en ruwer dan deze anti-steenslag folie. Dit omdat je de eerste niet zomaar overal opplakt, zit meestal op de wat minder zichtbare plekken. De anti steenslag folie is gewoon een heel dun laagje bescherm folie.

Ik zou het niet zelf proberen, goed aanstippen is echt een vak apart en je ziet het al heel snel als je het niet netjes doet. Meestal kan een professional er ook niet veel meer mee als je het zelf al "verprutst" hebt.

Bij bijvoorbeeld CARE schadeservice kunnen ze dit heel snel en super netjes.

Guest Jantje
Posted
Ik hoop mijn beschermfolie snel te krijgen, duurt al vrij lang nu.

Zo hebben ze mijn steenslag beschermfolie vanaf fabriek erg slecht gedaan, zit allemaal vuil onder.. dit is nog steeds niet verholpen... :S

Hoeveel zou dat kosten denk je aan laten stippen?

Ik heb pas zo'n stift gekocht voor 25 euro, zonde van mijn geld dus?

die stift kan je wel gebruiken op kleine plekjes. Ik zou alleen eerst oefenen op iets anders dat van metaal is. Het is een secuur werkje en bij het minste geringste zit er al bijvoorbeeld te veel lak op of het droogt op met kleine kwast streepjes.

Posted (edited)
Ik hoop mijn beschermfolie snel te krijgen, duurt al vrij lang nu.

Zo hebben ze mijn steenslag beschermfolie vanaf fabriek erg slecht gedaan, zit allemaal vuil onder.. dit is nog steeds niet verholpen... :S

Hoeveel zou dat kosten denk je aan laten stippen?

Ik heb pas zo'n stift gekocht voor 25 euro, zonde van mijn geld dus?

Chrones

Weet jij precies wat die bumper beschermfolie inhoud?

Volgens mij krijg je geen folie over je hele bumper heen, maar alleen aan de bovenkant van je bumper.

Dit ter bescherming als je je bumper stoot als je iets in je kofferbak doet.

Maar! als het verkeerd er opgeplakt wordt, krijg je het zelfde als wat je aan de zijkant hebt.

Dan komt er vuil tussen die heel moeilijk weg te halen is.

Zie ook

http://www.kcnshop.nl/Webwinkel-Product-2153493/Achterbumper-beschermfolie-Kia-Venga-5dr.html#

Daar staan een paar foto's zowel in zwart als doorzichtig, je ziet toch duidelijk de rand van de folie zitten!

O o ik weet nu al wat je denkt.... hoe hou ik deze rand schoon :whistling:;)

En wat betreft de stift: ik vind een stift heel goed voor kleine schades.

Maar voor grotere schade moet je niet met een lakstiftje aan de gang gaan.

Smart heeft al eens de tip gebruikt om een paperclip te gebruiken.

Natuurlijk bedoelde hij het puntje van de paperclip. dan kan je een hele kleine hoeveelheid op de plek plaatsen, en dan misschien herhalen als het niet geheel gevuld is.

Edited by Venga1
Posted
Chrones

Weet jij precies wat die bumper beschermfolie inhoud?

Volgens mij krijg je geen folie over je hele bumper heen, maar alleen aan de bovenkant van je bumper.

Dit ter bescherming als je je bumper stoot als je iets in je kofferbak doet.

Maar !als het verkeerd er opgeplakt wordt, krijg je het zelfde als wat je aan de zijkant hebt.

DAn komt er vuil tussen niet heel moeilijk weg te halen is.

Wat heb je eigenlijk betaald?

Zie ook

http://www.kcnshop.nl/Webwinkel-Product-2153493/Achterbumper-beschermfolie-Kia-Venga-5dr.html#

Ja ik weet precies wat het is.. :) ik had het voorheen op mijn Picanto ook beetje ruw zwart folie alleen aan de bovenkant idd voor bijvoorbeeld koffers die langs de bovenkant van je bumper komen.. ik heb 45 euro betaald dacht ik... ipv 55?

Posted
Ja ik weet precies wat het is.. :) ik had het voorheen op mijn Picanto ook beetje ruw zwart folie alleen aan de bovenkant idd voor bijvoorbeeld koffers die langs de bovenkant van je bumper komen

En had je een idee dat dit hielp, of had je folie met krassen erop?

Is het voor een gedeelte opnieuw spuiten van de achterbumper niet mooier?

Posted
En had je een idee dat dit hielp, of had je folie met krassen erop?

ja het helpt zeker te weten!!

de folie had soms krassen ja, na een poetsbeurt is dat weer weg hoor.

Bumper beschadigd als je de kofferbak gebruikt en je gebruikt het vaker met koffers enzo... dan merk je dat iemand zo even de koffer op je bumper zet :|

Ik snap je laatste vraag niet echt super.. :P hoe bedoel je opnieuw spuiten?

Posted

Ik snap je laatste vraag niet echt super.. :P hoe bedoel je opnieuw spuiten?

Man , ik hou je reacties niet meer bij hoor

Dit gaat echt te snel :mrgreen:

Wij hebben hier in de buurt een gebouw staan.

Dat heet auto herstel bedrijf (hahaha)

Als je bovenkant van de bumper erg beschadigd is, kan je dat toch laten spuiten/weg werken.

Nou ja, ik zie de foto's heel graag!!!

Waar blijven als die accessoires eigenlijk?

Of is het nu al week 15 geworden :?

Posted
Thnx Smart.. even kijken!!

Geen idee... week 14 is het verzonden zeggen ze.... hoe land duurt het dan nog?

Ik maak zeker foto's zodra het allemaal erop zit... ik baal ook ontzettend.. :(

Week 14 IS het verzonden ??? Da's knap, dat is bijna een jaar geleden of ze kunnen tijdreizen en weten nu al dat het volgende week verzonden is. ;)

Posted

Nu het langzaam aan wat warmer word ga ik mijn steenslag op de motorkap met een lakstift verhelpen. Auto is nu 9 weken oud, maar ziet er al best gehavend uit. Bij week 6 had ik een ster in de voorruit, dus die is nu vervangen.

De schade van het eigen risico stuur ik eens op naar Rijkswaterstaat. kijken of ze dat vergoeden.......

Posted
Nu het langzaam aan wat warmer word ga ik mijn steenslag op de motorkap met een lakstift verhelpen. Auto is nu 9 weken oud, maar ziet er al best gehavend uit. Bij week 6 had ik een ster in de voorruit, dus die is nu vervangen.

De schade van het eigen risico stuur ik eens op naar Rijkswaterstaat. kijken of ze dat vergoeden.......

Ik heb dat ook gedaan, nog niks gehoord van rijkswaterstaat behalve een bevestiging dat mijn schadeclaim in behandeling is genomen

Posted

Rijkswaterstaat kan in principe niets doen.. Ze hebben totaal geen invloed op het weer. Het heeft niets met slecht onderhoud te maken dat de wegen door de afgelopen winterkoude beschadigd zijn.

Als het door slecht onderhoud komt maak je een kans, anders is het helapidaka!