Smart Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Venga1, mijn krassen gaan weg!! Flink doorpoetsen .. zijn echt van die oppervlakte krasjes... ik denk echt dat ik geen waxoyl heb!!OMG OMG OMG DQ, DQ, DQ......... Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 (aangepast) opgelost 5 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
Smart Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 SMART WEES IS BLIJ VOOR MIJ!!!Maar ehhh hoe komt het nou dat die krassen erop komen? En dat ik met flink goed poetsen (zeker 5 minuten op dezelfde plek) de kras wegkrijg.. Oh, maar ik ben heel blij voor je hoor, dat mag je van mij aannemen. Als je echter 3x achter elkaar OMG gebruikt, wordt het toch wel vermakelijk en ben je een DQ voor mij........ Quote
Venga1 Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Venga1, mijn krassen gaan weg!! Flink doorpoetsen Chrones Flink door poetsen, dan is ook je lak weg. Dan kan je ook geen krassen meer op je lak krijgen Gijntje Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 Chrones Flink door poetsen, dan is ook je lak weg. Dan kan je ook geen krassen meer op je lak krijgen Gijntje Ehhh.. meen je dit? Ik bedoel...... grrrrrrrrr nu voel ik me alweer rot Quote
Smart Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 @Chrones Je weet dat ik je af en toe plaag....., maar kan ook serieus zijn hoor! Kijk ook eens naar onderstaande link! Hier wordt ook gesproken over krassen, maar dan onder de blanke lak..... http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/zibb4/pg/auto/iu/A73B46B3-B2E2-4C33-9F5B-7A25C853BCC0/in/Kia-Venga.htm Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 (aangepast) opgelost 5 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
Venga OK Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 SMART WEES IS BLIJ VOOR MIJ!!!Maar ehhh hoe komt het nou dat die krassen erop komen? Jij bent docent toch? Zijn die lievertjes van je te vertrouwen??? Quote
Venga OK Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Hoi PeterHeb jij dit echt gekregen. Zou je voor ons dit dan willen fotograferen en op het forum willen zetten. Ik heb het zeker niet gekregen, en volgens mij Chrones ook niet. Net alles weer in de auto opgeborgen.... Ga het wel weer halen en maak een fotootje voor jullie. Zet het fotootje er straks op. Quote
Venga OK Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Chrones, Venga1, Dit is het pasje wat ik bedoelde. Onder de prikkers zit de persoonlijke code. Hebben julie dit niet? Vreemd. De dealert zou toch niet....?? Quote
Venga1 Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 ik heb dat niet gehad! Ik ook niet!! Even een mail naar de dealer gestuurd. Nu twijfel gewoon of ik niet door de dealer ben opgelicht Quote
Venga OK Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Misschien toch maar vragen aan de dealer om de auto maar volledig opnieuw te waxen.. dit is niks hoor... Ik hou jullie op de hoogte. Bij tegenvallen / onvolkomenheden van de waxoyl behandeling heb je recht gratis herhaling. Staat achter op dat kaartje. Begin eerst maar over dat kaartje. Neem een printje van de foto die ik geplaatst heb mee, dat scheelt een hoop "ik weet niet wat u bedoeld" Suces maar weer! Quote
bigwade Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Oke jongens even een update.De krassen zijn nu allemaal weg, alleen voor lijkt het echt een kras te zijn.. deze heb ik weg gehaald met scratch remover, gelukkig zie je deze nou niet meer. Ik heb hem weg gekregen, maar je het niet zo meer, alleen als je vanaf de zijkant kijkt zie je een soort groefje, alsof het echt een kras was. Morgen ga ik naar mijn dealer. Ik heb nu een stuk van de auto volledig opnieuw gedaan met waxoyl 3 in 1.. eerst gepoetst en toen wax laag erop.. en nu krast het daar niet. Dus er zit iets op mijn auto wat het laat krassen.. Misschien toch maar vragen aan de dealer om de auto maar volledig opnieuw te waxen.. dit is niks hoor... Ik hou jullie op de hoogte. Jij bent wel h Quote
bigwade Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Bij mij zit er ook een klein krasje al op, geen idee waar die vandaan komt kan van alles geweest zijn, mij hoor je daar niet over richting dealer hoor. precies...... Tas op de parkeerplaats, ritsje van je eigen jas bijv. het is zo gedaan..... Alle dingetjes zijn te poetsen en als er roest van komt dan ga je naar de dealer..... Quote
Gast Jantje Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 precies......Tas op de parkeerplaats, ritsje van je eigen jas bijv. het is zo gedaan..... Alle dingetjes zijn te poetsen en als er roest van komt dan ga je naar de dealer..... uitwendig roest val in principe ook niet onder de carrosserie/lak garantie. Tenzij jij kan aantonen dat het niet komt door bijvoorbeeld steenslag of een kras Quote
Dave(nga) Geplaatst 5 April, 2010 Geplaatst 5 April, 2010 (aangepast) Chrones, misschien gewoon even je nagels knippen???? 5 April, 2010 aangepast door Dave(nga) Quote
antonief Geplaatst 5 April, 2010 Geplaatst 5 April, 2010 Jullie snappen niet echt goed wat het probleem is lol.Gaat hier niet over krassen gemaakt door jassen of iets.. gaat erom dat er iets is waardoor het heel snel krast, zelfs al bij een nagel. Ik heb al gevonden dat het weggaat als ik hard poets. Het is dus iets met een laag wat over mijn auto zit wat erg krast en erg gevoelig is, en al krast bij nagels over de lak. Ik ben ook niet onzeker maar dit zou iedereen niet geaccepteerd hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat het iets is met wax op mijn auto door de wasstraat. (ik kies altijd wax erop) en dat dit op de waxoyl (als dit er al op zit) ligt en dit krast... anyway.. morgen kijken wat de dealer zegt en of dit een probleem is met mijn lak of niet. Je kunt er beter op tijd bij zijn lijk mij he, i.p.v. achteraf en dat het niet meer in de garantie valt omdat ze dan denken dat het door buitenaf komt. Ik snap jullie reacties ook niet goed. Zoals ik al eerder opmerkte niet meer door de wasstraat en ff naar de dealer Quote
Remko .me Geplaatst 5 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2010 (aangepast) Hoi Allemaal, Nou we hebben het onderzocht! Probleem zit hem in de vele opstapelingen van wax lagen. Het schijnt dat je de eerste maanden na je waxoyl behandeling helemaal geen wax laag op je auto mag laten aanbrengen en vooral niet de wax laag van de wasstraat. We hebben gekeken maar over mijn auto zit een wax laag van een paar millimeter wat ontzettend krast. Deze waxlaag moest er dus af. De motorkap was nu wax vrij en we hebben het geprobeerd en krast daar niet, zelfs niet met een bepaalde ijzer iets waarmee hun testen. Probleem is echter wel; de waxoyl laag... ze zeggen wel dat het van de wasstraat komt die wax maar het kan ook de waxoyl laag zijn die krast. Ze hebben een bepaald goedje gebruikt, hiermee erg lang gepoetst en alles werd kras vrij... Ik heb geen waxoyl bewijs gezien en konden ze ook niet overhandigen... ook dit is een beetje duister. Mijn hele auto is nu wax laag vrij, volgens hun blijft die waxoyl laag er wel gewoon op na dit flinke poetsen. Ik mag nu de komende 2/3 maanden geen wax laag op mijn auto aanbrengen, anders creeer ik weer een opstapeling van waxen. Dit alles kosten mij 0 euro, ondanks dat het mijn eigen fout was. Ik ben weer blij, ik hoop ook dat deze topic open blijft, omdat denk ik veel mensen deze fout maken, gaan ze poetsen met polijst en dat is zonde terwijl het waarschijnlijk die irritante klote waxoyl laag is met onze eigen wax spullen. Wat ik nog wel aan het uitzoeken ben is: ik wil mijn waxoyl bewijs, nu vooral omdat het misschien wel zo is dat ik met een auto rij waarop geen wax laag zit. Dus dit verhaal wordt vervolgd, hopelijk binnenkort met de waxoyl laag certificaat. :) :) 5 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
Gast Jantje Geplaatst 5 April, 2010 Geplaatst 5 April, 2010 Hoi Allemaal,Nou we hebben het onderzocht! Probleem zit hem in de vele opstapelingen van wax lagen. Het schijnt dat je de eerste maanden na je waxoyl behandeling helemaal geen wax laag op je auto mag laten aanbrengen en vooral niet de wax laag van de wasstraat. We hebben gekeken maar over mijn auto zit een wax laag van een paar millimeter wat ontzettend krast. Deze waxlaag moest er dus af. De motorkap was nu wax vrij en we hebben het geprobeerd en krast daar niet, zelfs niet met een bepaalde ijzer iets waarmee hun testen. Probleem is echter wel; de waxoyl laag... ze zeggen wel dat het van de wasstraat komt die wax maar het kan ook de waxoyl laag zijn die krast. Ze hebben een bepaald goedje gebruikt, hiermee erg lang gepoetst en alles werd kras vrij... Ik heb geen waxoyl bewijs gezien en konden ze ook niet overhandigen... ook dit is een beetje duister. Mijn hele auto is nu wax laag vrij, volgens hun blijft die waxoyl laag er wel gewoon op na dit flinke poetsen. Ik mag nu de komende 2/3 maanden geen wax laag op mijn auto aanbrengen, anders creeer ik weer een opstapeling van waxen. Dit alles kosten mij 0 euro, ondanks dat het mijn eigen fout was. Ik ben weer blij, ik hoop ook dat deze topic open blijft, omdat denk ik veel mensen deze fout maken, gaan ze poetsen met polijst en dat is zonde terwijl het waarschijnlijk die irritante klote waxoyl laag is met onze eigen wax spullen. Wat ik nog wel aan het uitzoeken ben is: ik wil mijn waxoyl bewijs, nu vooral omdat het misschien wel zo is dat ik met een auto rij waarop geen wax laag zit. Dus dit verhaal wordt vervolgd, hopelijk binnenkort met de waxoyl laag certificaat. :) :) Hoe wil je dit laten bewijzen dan? als jouw dealer zegt dat dit gedaan is voor de aflevering, dan moet je daar maar vanuit gaan. Ik ga er niet vanuit dat ze voor elke auto een aparte bon hebben dat die auto gepoetst is met waxoyl er vanuit gaande dat ze dit niet zelf doen. Quote
Remko .me Geplaatst 5 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2010 Hoe wil je dit laten bewijzen dan? als jouw dealer zegt dat dit gedaan is voor de aflevering, dan moet je daar maar vanuit gaan. Ik ga er niet vanuit dat ze voor elke auto een aparte bon hebben dat die auto gepoetst is met waxoyl er vanuit gaande dat ze dit niet zelf doen. Ik denk eerlijk gezegd wel dat ze het gedaan hebben hoor, ik heb geen reden om mijn dealer te wantrouwen, het had al beter geweest als ze die certificaten bij de auto doen. Zal er wel op zitten, wil alleen wel even het bewijs zien, juist omdat ik deze problemen had. En zoals iemand al eerder heeft laten zien hoor je een waxoyl bewijs te krijgen. Quote
antonief Geplaatst 5 April, 2010 Geplaatst 5 April, 2010 Hoi Allemaal,Nou we hebben het onderzocht! Probleem zit hem in de vele opstapelingen van wax lagen. Het schijnt dat je de eerste maanden na je waxoyl behandeling helemaal geen wax laag op je auto mag laten aanbrengen en vooral niet de wax laag van de wasstraat. We hebben gekeken maar over mijn auto zit een wax laag van een paar millimeter wat ontzettend krast. Deze waxlaag moest er dus af. De motorkap was nu wax vrij en we hebben het geprobeerd en krast daar niet, zelfs niet met een bepaalde ijzer iets waarmee hun testen. Probleem is echter wel; de waxoyl laag... ze zeggen wel dat het van de wasstraat komt die wax maar het kan ook de waxoyl laag zijn die krast. Ze hebben een bepaald goedje gebruikt, hiermee erg lang gepoetst en alles werd kras vrij... Ik heb geen waxoyl bewijs gezien en konden ze ook niet overhandigen... ook dit is een beetje duister. Mijn hele auto is nu wax laag vrij, volgens hun blijft die waxoyl laag er wel gewoon op na dit flinke poetsen. Ik mag nu de komende 2/3 maanden geen wax laag op mijn auto aanbrengen, anders creeer ik weer een opstapeling van waxen. Dit alles kosten mij 0 euro, ondanks dat het mijn eigen fout was. Ik ben weer blij, ik hoop ook dat deze topic open blijft, omdat denk ik veel mensen deze fout maken, gaan ze poetsen met polijst en dat is zonde terwijl het waarschijnlijk die irritante klote waxoyl laag is met onze eigen wax spullen. Wat ik nog wel aan het uitzoeken ben is: ik wil mijn waxoyl bewijs, nu vooral omdat het misschien wel zo is dat ik met een auto rij waarop geen wax laag zit. Dus dit verhaal wordt vervolgd, hopelijk binnenkort met de waxoyl laag certificaat. :) :) Zelden zoiets vaags gelezen, die dealer weet toch wel of er een waxoil behandeling is gedaan en dus ook een bewijs van moet hebben. Ik weet niet welk goedje ze hebben gebruikt maar als die de wax weghaald dan ook geheid de waxoil. 2 a 3 maand geen wax anders weer een opeenstapeling van wax zou betekenen dat dan de waxoil ook verdwenen is en er weer wax op kan En hoezo jouw fout zolang ik geen waxoil certificaat heb ga ik ervan uit dat het er niet op zit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.