Remko .me Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 (edited) Hoi Allemaal, Ik weet het niet hoor.. maar is het normaal dat mijn auto zo snel krast? Ik begin overal krassen op mijn lak te krijgen. Ik heb hem vanmiddag gewassen, maar zitten achter nu ook al krassen.. als ik maar even ergens langs loopt.. zit er al weer een kras op mijn auto... Klopt dit of komt dit gewoon door mijn kleur? ------ Oplossing: Nou we hebben het onderzocht! Probleem zit hem in de vele opstapelingen van wax lagen. Het schijnt dat je de eerste maanden na je waxoyl behandeling helemaal geen wax laag op je auto mag laten aanbrengen en vooral niet de wax laag van de wasstraat. We hebben gekeken maar over mijn auto zit een wax laag van een paar millimeter wat ontzettend krast. Deze waxlaag moest er dus af. De motorkap was nu wax vrij en we hebben het geprobeerd en krast daar niet, zelfs niet met een bepaalde ijzer iets waarmee hun testen. Edited April 5, 2010 by Chrones Quote
bigwade Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 2 april....... Zonder dollen, diepe krassen, poets krassen ? AlexVB is de lakfreak en kan je helpen met toffe poets adviezen.... Quote
Remko .me Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 2 april.......Zonder dollen, diepe krassen, poets krassen ? AlexVB is de lakfreak en kan je helpen met toffe poets adviezen.... Zijn gewoon poets krassen... als ik al net iets langs de auto loop of als je een tak raakt.. zit er al zo'n kras... :s echt bizar Als ik wax erop doe zie je het niet echt meer.. maar toch... dit is toch niet normaal? Quote
bigwade Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Zijn gewoon poets krassen... als ik al net iets langs de auto loop of als je een tak raakt.. zit er al zo'n kras... :s echt bizarAls ik wax erop doe zie je het niet echt meer.. maar toch... dit is toch niet normaal? Is vast die brakke waxoil laag. Zet em es goed in de poets......HAHAHA! Quote
Alex VB Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Zijn gewoon poets krassen... als ik al net iets langs de auto loop of als je een tak raakt.. zit er al zo'n kras... :s echt bizarAls ik wax erop doe zie je het niet echt meer.. maar toch... dit is toch niet normaal? Was jij je auto met een spons en een leer? Zo ja!! Spons weggooien en een poetshandschoen kopen.. Merk mag je zelf weten.. Daarna overstappen naar het 2 emmer systeem. 1 Emmer met shampoo om te wassen en 1 emmer met schoon water om te spoelen.. Daarna een goede droogdoek aanschaffen.. Een zeemleer is goed, mits deze regelmatig schoongemaakt wordt.. Anders eens kijken op www.carclean.nl en zoeken naar watermagnet of watermagneet doek.. Om je poetskrassen weg te krijgen zijn er ook 2 methodes die jezelf kan doen.. 1 Deze machinaal verwijderen met een dual action machine als de G220 EU van Meguiar's of aanverwante. 2 met het handje en een pad en een goed product als de Meguiar's Ultimate compound.. Nog meer tips nodig? Quote
Remko .me Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 (edited) opgelost Edited April 5, 2010 by Chrones Quote
bigwade Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Maak je niet druk, dat zijn vast krasjes die je ziet in je wasstraat-waslaag en niet in de lak....... Quote
Remko .me Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 (edited) opgelost Edited April 5, 2010 by Chrones Quote
Venga OK Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Je grap van gister wordt toch geen werkelijkheid.... Kop op Chrones! Dagje poetsen en je bent weer een blij mens! Sterkte, Peter Quote
Venga1 Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Hoi Chrones Ik zie zelf nog heel weinig aan de lak. Wel heb ik vandaag de 2de steen op het voorruit gekregen, en zit er weer een tweede pit in het raam bij. Ik heb nu wel het idee dat die hele Waxoyl gedoe een uitgave is geweest die niet echt zin heeft gehad. Laat het eens aan je dealer zien, ik ben benieuwd hoe zij er over denken. Trouwens , wat jij met de ruitewisserschakelaar hebt, heb ik met de linkerschakelaar. het was me nog niet opgevallen, maar nadat jij er melding van had gemaakt, heb ik er even naar gekeken. Mijn schakelaar tikt ook tegen het stuurhuis aan. Kan je een foto van je "kras lak"maken? Quote
Remko .me Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 (edited) Hoi ChronesIk zie zelf nog heel weinig aan de lak. Wel heb ik vandaag de 2de steen op het voorruit gekregen, en zit er weer een tweede pit in het raam bij. Ik heb nu wel het idee dat die hele Waxoyl gedoe een uitgave is geweest die niet echt zin heeft gehad. Laat het eens aan je dealer zien, ik ben benieuwd hoe zij er over denken. Trouwens , wat jij met de ruitewisserschakelaar hebt, heb ik met de linkerschakelaar. het was me nog niet opgevallen, maar nadat jij er melding van had gemaakt, heb ik er even naar gekeken. Mijn schakelaar tikt ook tegen het stuurhuis aan. Kan je een foto van je "kras lak"maken? Ja doe ik morgen even.. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G-17216_101271.aspx Deze met welke pad? Ik heb 5 jaar lakgarantie... Edited April 2, 2010 by Chrones Quote
Venga1 Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Helaas is Alex de poets koning op vakantie. Dit heb ik tot nu toe nog niet gezien Quote
Smart Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 2 met het handje en een pad en een goed product als de Meguiar's Ultimate compound..Enig idee waar ik dat kan kopen? Rondom Assen? Wil ik morgen proberen... Google? Quote
bigwade Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 Was da?Voel ik me zo rot... helpen jullie me niet... ik zoek wel joh... Bijlagen bekeken? Wat vind je ervan? JA, 1 !! krasje........... Ik zou in rouw gaan....... Quote
Smart Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 JA, 1 !! krasje...........Ik zou in rouw gaan....... Ik vind dat wel een krasse uitspraak....... Maar volgens mij zijn BW en ik wel van mening dat je misschien even moet Googlen voor het beste resultaat. Quote
bigwade Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 lees me berichten dan.. zo zit het vol hoor... Dunne matjes, dunne lak..... De winst moet natuurlijk ergens vandaan komen. Quote
Remko .me Posted April 2, 2010 Author Posted April 2, 2010 (edited) Dunne matjes, dunne lak.....De winst moet natuurlijk ergens vandaan komen. LOL... komt vast wel goed... ik ga zeker even proberen wat Alex zegt.. misschien is het wel de wax laag van de wasstraat die opgestapeld is wat nu begint te 'krassen'. Ik vraag me af hoe ik dit kan testen... en of dit wel kan..? Misschien is het wel de beruchte waxoyl morgen waarschijnlijk Meguiar's Ultimate compound halen. Een paar krasjes op de auto is geen probleem, dat is gewoon shit happens.. kan gebeuren.. maar het begint nu wel extreem te worden. Zo jammer want het komt de laatste tijd zo over alsof niks goed is.. terwijl ik ZOOO tevreden ben met de Venga.. alleen zijn van die kleine dingetjes... binnenkort (over 2 weken) worden alle kleine dingen verholpen.. gelukkig!! Edited April 2, 2010 by Chrones Quote
Recommended Posts