Smart Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Twee bandenmaten die door de ANWB zijn getest: - 185/65 R15 - 225/45 R17 (logische ombouwmaat voor 205/55 R16 velgen) http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomerbanden/Test-zomerbanden-2010.html Quote
Alex VB Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Dank je. Dit maakt de keuze van nieuwe zomerbandjes makkelijker.. Al valt voor mij de Franse band af.. Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Dank je. Dit maakt de keuze van nieuwe zomerbandjes makkelijker.. Al valt voor mij de Franse band af.. Die Kumho's komen er nog redelijk af. Het is voor mij nog steeds vervelend dat nieuwe auto's (ook Kia) op goedkope bandjes worden afgeleverd. Voor veel geld kun je ze wel om laten ruilen, maar dat vind ik dan weer zonde van het geld. Dom natuurlijk want bij de volgende bandenaankoop (meestal heb je er maar 1 nodig omdat de reserveband nog nieuw is) blijf je aan zo'n merk/type vast zitten . Voor een paar euro's meer zet je ze gelijk op knap rubber. Maar ja ...die verkoopprijs moet laag blijven Quote
Alex VB Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Die van mij stond op Michelin's toen ik hem kreeg.. Van Michelin heb ik begrepen dat zij met KIA een deal hebben om alle nieuwe wagens op hun rubber te leveren.. Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Die van mij stond op Michelin's toen ik hem kreeg..Van Michelin heb ik begrepen dat zij met KIA een deal hebben om alle nieuwe wagens op hun rubber te leveren.. Dat is dan in Belgi Quote
Pieter78 Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Bij mij liggen er af fabriek Michelin Primacy HR bandjes onder, dus ik klaag niet... Quote
gstar Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Bij mij liggen er ook "gewoon"michelin energy savers onder... auto is maart dit jaar afgeleverd (in nederland ), misschien dat ze voor die tijd idd een ander contract hebben gehad. Ben wel blij met deze banden, deze had ik namelijk zelf ook onder mijn eerder auto laten leggen Grtz. Gstar Quote
Smart Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 (edited) Bij alle Venga's worden Continental Eco-banden geleverd. Een goede keus overigens. Ik heb straks de Pirelli Cinturato P7 (225/45/17) uit de test op de Venga. Edited April 29, 2010 by Smart schrijffout Quote
BL1987 Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 ondermijn auto zaten bij aflevering (16april) standaard michelin energy savers:D mooie band en erg stil. heerlijk Quote
patten Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Onder mijn Cee'd lagen ook (nu nog) Michelin's bij aflevering. Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 :twisted:B oos..... Iedereen mooie Michelin's en ik rijdt op die harde Kumho's Zeker een contractje van Kia Nederland dat gewijzigd is Ik had er beter op moeten letten in december toen ik de auto kocht.... Dom. dom. dom !!!!!!!!!!!!!! Quote
snackey Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Op mijn KIA (aflevering 8 april jl) ook Michelin Energy saver. Quote
Alex VB Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Bij alle Venga's worden Continental Eco-banden geleverd. Een goede keus overigens. Ik heb straks de Pirelli Cinturato P7 (225/45/17) uit de test op de Venga. Mag ik hieruit DE conclusie trekken dat Smart binnen een termijn van zeg pak hem beet 6 maanden een Venga voor de deur of oprit heeft staan? De Pirelli's zijn voor mij ook een optie.. Hier in Belgie heb ik een prijs gekregen van 143,38 per maand incl BTW, Monteren en balanceren.. De Dunlops zijn hier Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 (edited) :mrgreen:Wil iedereen STOPPEN met te melden dat hij/zij van die mooie Michelins heeft !!!! Te Koop: 4 Kumho banden 235/60R18 !!!! 3000 km gebruikt !!!!!! Biedt eens een leuke prijs voor deze bijna nieuwe banden........... Edited April 29, 2010 by ger.w. Quote
Alex VB Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ok, Ok... Michelins heb ik niet meer.. NU heb ik BFGoodrich eronder liggen... en straks binnen 2 tot 3 weken of Pirelli Cinturato P7 (225/45/17) of DunlopSP Sport maxx TT.. En deze komen dan op de door mij bestelde nieuwe velgjes.. Quote
Smart Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Mag ik hieruit DE conclusie trekken dat Smart binnen een termijn van zeg pak hem beet 6 maanden een Venga voor de deur of oprit heeft staan?De Pirelli's zijn voor mij ook een optie.. Hier in Belgie heb ik een prijs gekregen van 143,38 per maand incl BTW, Monteren en balanceren.. De Dunlops zijn hier Quote
Alex VB Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 (edited) Even bijblijven als moderator h Edited April 30, 2010 by Alex VB Quote
Smart Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Ik heb voor ET40 gekozen. Maar ze zijn voor mij net iets teveel zwart. Zullen goed staan op jouw auto. Quote
bigwade Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 :mrgreen:Wil iedereen STOPPEN met te melden dat hij/zij van die mooie Michelins heeft !!!!Te Koop: 4 Kumho banden 235/60R18 !!!! 3000 km gebruikt !!!!!! Biedt eens een leuke prijs voor deze bijna nieuwe banden........... Ah joh, ik heb Hankooks, zelfs met haakse bochten niet te slijten, HAHAHA! Lekker laten zitten die Kumho's tenzij ze je uiteraard niet bevallen. Verwacht geen wonderen, ik dacht dat het verschil winter/zomerbanden ook groter was maar dat valt echt heel erg mee. Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ah joh, ik heb Hankooks, zelfs met haakse bochten niet te slijten, HAHAHA!Lekker laten zitten die Kumho's tenzij ze je uiteraard niet bevallen. Verwacht geen wonderen, ik dacht dat het verschil winter/zomerbanden ook groter was maar dat valt echt heel erg mee. Klopt, ze slijten voor geen meter, maar wel aan de harde kant. Ik ben er wel aan gewend want op mijn sportage zaten hankook's. Van hetzelfde laken een pak. Net zoiets als roerbakken....het went. Verder puik bakje , met weinig problemen. Alleen Quote
Smart Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Klopt, ze slijten voor geen meter, maar wel aan de harde kant. Ik ben er wel aan gewend want op mijn sportage zaten hankook's. Van hetzelfde laken een pak. Net zoiets als roerbakken....het went.Verder puik bakje , met weinig problemen. Alleen Quote
ger.w. Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ik zie het nut ook minder van sierstrips op de onderkant van de klep, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Op de foto stond het wel chique. Nut heeft het zeker niet. Maar dat geldt voor meer "toeters en bellen". Wat te denken van al die verhalen over wielen. Op stalen velgen rijdt het ook prima. Maar het moet ook een tikkie "smoelen" , toch ......... Quote
Smart Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Het gaat bij auto's om emotie en alles wat daarmee samenhangt. Het klopt dat er niet altijd een nut moet zijn. Ik herken dat ook bij mijzelf. Ik verafschuw bijvoorbeeld vaak die standaardvelgen onder auto's. Maar velgen zijn een tic van mij. Quote
bigwade Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Op de foto stond het wel chique. Nut heeft het zeker niet. Maar dat geldt voor meer "toeters en bellen". Wat te denken van al die verhalen over wielen. Op stalen velgen rijdt het ook prima. Maar het moet ook een tikkie "smoelen" , toch ......... Hoe WAAR! Het gaat bij auto's om emotie en alles wat daarmee samenhangt. Het klopt dat er niet altijd een nut moet zijn. Ik herken dat ook bij mijzelf. Ik verafschuw bijvoorbeeld vaak die standaardvelgen onder auto's. Maar velgen zijn een tic van mij. Ja, jij kan met je kennis zo bij een bandenboer aan de slag, HAHAHA! Hieronder zelfde auto, andere wielen, HAHAHAHA! Quote
Recommended Posts