Jump to content

Recommended Posts

Posted

:smile:Hallo allemaal,

Ik heb een kia rio van 2005 dus het oudere model met een 1.3 8 kleppen motor erin.

Nou maakt hij de laaste tijd een tikkend geluid en ben ik daarvoor naar de dealer geweest. Zei konden mij vertellen dat er een motorstoring inzat en dat het verder geen kwaad kon.

Ik ben zelf automonteur en denk zelf dat het de klepstoters zijn. Maar de dealer kon mij naar veel moeite vertellen dat die er niet inzitten. >>?????

Klopt dit of kunnen jullie mij er mee helpen of zit er iets anders.?

Groet Antoin

Guest Jantje
Posted
:smile:Hallo allemaal,

Ik heb een kia rio van 2005 dus het oudere model met een 1.3 8 kleppen motor erin.

Nou maakt hij de laaste tijd een tikkend geluid en ben ik daarvoor naar de dealer geweest. Zei konden mij vertellen dat er een motorstoring inzat en dat het verder geen kwaad kon.

Ik ben zelf automonteur en denk zelf dat het de klepstoters zijn. Maar de dealer kon mij naar veel moeite vertellen dat die er niet inzitten. >>?????

Klopt dit of kunnen jullie mij er mee helpen of zit er iets anders.?

Groet Antoin

geen klepstoters? Er moet toch iets zijn wat je kleppen bedient en er zal geheid speling in zitten?

Guest Jantje
Posted

sow het is weer 8 uur geweest..

als ik jouw was zou ik toch even je hydraulische klepstoters controleren zoals 16v al zei.

Guest Jantje
Posted
Dat vind ik netjes Jantje !

Ja ook ik heb een opvoeding gehad (denk ik)