Antoin1989 Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 :smile:Hallo allemaal, Ik heb een kia rio van 2005 dus het oudere model met een 1.3 8 kleppen motor erin. Nou maakt hij de laaste tijd een tikkend geluid en ben ik daarvoor naar de dealer geweest. Zei konden mij vertellen dat er een motorstoring inzat en dat het verder geen kwaad kon. Ik ben zelf automonteur en denk zelf dat het de klepstoters zijn. Maar de dealer kon mij naar veel moeite vertellen dat die er niet inzitten. >>????? Klopt dit of kunnen jullie mij er mee helpen of zit er iets anders.? Groet Antoin Quote
Guest Jantje Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 :smile:Hallo allemaal,Ik heb een kia rio van 2005 dus het oudere model met een 1.3 8 kleppen motor erin. Nou maakt hij de laaste tijd een tikkend geluid en ben ik daarvoor naar de dealer geweest. Zei konden mij vertellen dat er een motorstoring inzat en dat het verder geen kwaad kon. Ik ben zelf automonteur en denk zelf dat het de klepstoters zijn. Maar de dealer kon mij naar veel moeite vertellen dat die er niet inzitten. >>????? Klopt dit of kunnen jullie mij er mee helpen of zit er iets anders.? Groet Antoin geen klepstoters? Er moet toch iets zijn wat je kleppen bedient en er zal geheid speling in zitten? Quote
Crum Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 maar meestal is het verouderde olie of een te laag oliepeil, kia shuma gaat ook tikken met een te laag oliepeil.. Quote
Antoin1989 Posted May 4, 2010 Author Posted May 4, 2010 Ja dat heb ik al meerdere malen gedaan maar dat mag niet baten ook toevoegingen erin gedaan. Quote
Guest Jantje Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 sow het is weer 8 uur geweest.. als ik jouw was zou ik toch even je hydraulische klepstoters controleren zoals 16v al zei. Quote
bigwade Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 sow het is weer 8 uur geweest.. Dat vind ik netjes Jantje ! Quote
Guest Jantje Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Dat vind ik netjes Jantje ! Ja ook ik heb een opvoeding gehad (denk ik) Quote
Recommended Posts