Ben Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Vanavond vond ik in mijn mailbox een bericht van Kia nederland met deels de volgende inhoud: Volgens onze gegevens rijdt u in een Kia Venga die vanuit de fabriek is uitgerust met het navigatiesysteem zoals hiernaast is afgebeeld. Voor dit navigatiesysteem is vanaf heden een upgrade van de software beschikbaar.WAAROM UPGRADEN? Deze upgrade verbetert de geluidskwaliteit wanneer u via de draadloze Blue Tooth-functionaliteit van dit navigatiesysteem belt De upgrade en handleiding zijn direct te downloaden en via de usbstick te installeren in het systeem. Tevens wordt vermeld dat eind juni de upgrade naar de Nederlandse taal wordt verwacht. Deze upgrade is op dezelfde wijze te downloaden. Morgenvroeg ga ik een en ander installeren. Groeten Ben Quote
Venga OK Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Vanavond vond ik in mijn mailbox een bericht van Kia nederland met deels de volgende inhoud: De upgrade en handleiding zijn direct te downloaden en via de usbstick te installeren in het systeem. Tevens wordt vermeld dat eind juni de upgrade naar de Nederlandse taal wordt verwacht. Deze upgrade is op dezelfde wijze te downloaden. Morgenvroeg ga ik een en ander installeren. Groeten Ben Hoi Ben, Even benieuwd naar jou ervaring. Bij mij is na de upgrade de firmware versie van 1.0.5.YN naar vierkantje_YN gewijzigd. Beetje rare firmware versie aanduiding.... Bij jou ook zo? (door de setting knop langer dan 3 sec ingedrukt te houden laat de nav de software versieis zien) Groet, Peter Quote
Venga OK Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Hoi Ben,Even benieuwd naar jou ervaring. Bij mij is na de upgrade de firmware versie van 1.0.5.YN naar vierkantje_YN gewijzigd. Beetje rare firmware versie aanduiding.... Bij jou ook zo? (door de setting knop langer dan 3 sec ingedrukt te houden laat de nav de software versieis zien) Groet, Peter Net nog even weer gekeken nadat de auto opnieuw van contact is geweest. De firmware versie na upgrade op het scherm is: 1.0.5_YN. Het vierkantje is verdwenen. Resultaat van de upgrade heb ik nog niet gemerkt. Peter Quote
Kojak Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Hello, Waar is de update te downloaden en wat is de laatste versie? Groeten Kojak Quote
Smart Posted August 6, 2010 Posted August 6, 2010 Hello, Waar is de update te downloaden en wat is de laatste versie? Groeten Kojak Hello Kojak, stel je even voor in het welkomsttopic van nieuwkomers! Weten we gelijk wie/wat/waar, welke auto! Quote
Venga-Boys Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 (edited) Venga-Boys Back in town Zo dat is even wennen na 16500 km opeens een Nederlandse stem tijdens het rijden.. Maar hij rijdt nog even lekker als na de eerste 1000 km Vandaag de firmware update Nederlands gedraaid vanaf USB stick. Na een 20 minuten stond de update op het full-map navigatie systeem. Alle menu's zijn nu ook in het Nederlands en een dame verteld me nu of ik linksaf of rechtsaf moet. Het enige wat dan niet meer werkt zijn de voice commands. Blijkbaar is spraakherkenning in het Nederlands wat te ingewikkeld voor onze boordcomputer. Maar goed dat gebruikte ik toch al niet veel want dat werkte vaak niet goed. Ik weet niet of ik hem op Nederlands laat staan want ik vond de navigatie in het Engels helemaal niet storend en het klonk op de Edited September 4, 2010 by Venga-Boys Quote
Smart Posted September 4, 2010 Posted September 4, 2010 Ik heb vandaag ook de nieuwe NL-update en bluetooth gedraaid en het werkt prima, behalve de navigatiestem. Waarom nou kiezen voor zo'n stem? Een mengeling van de Brabantse SNS-bankreclame en aardappel in de keel Beatrixje......... BTW! Volgens mij zijn voor een aantal verkeerssituaties verschillende stemmen gebruikt. Bij het naderen van een rotonde is de stem nl. afwijkend van de rest. Quote
Rick Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Heeft de KIA navigatie ook met verkeers informatie? Dus dat die files enz aangeeft en je dan een andere route wijst?? Quote
DeOS Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Heeft de KIA navigatie ook met verkeers informatie?Dus dat die files enz aangeeft en je dan een andere route wijst?? Ja dit wordt gewoon aangegeven (TMC). Quote
Venga OK Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Ik heb vandaag ook de nieuwe NL-update en bluetooth gedraaid en het werkt prima, behalve de navigatiestem. Waarom nou kiezen voor zo'n stem? Een mengeling van de Brabantse SNS-bankreclame en aardappel in de keel Beatrixje.........BTW! Volgens mij zijn voor een aantal verkeerssituaties verschillende stemmen gebruikt. Bij het naderen van een rotonde is de stem nl. afwijkend van de rest. Hoi Smart, Zitten er nog meer zaken in deze update, of is het puur de stem die er bij komt? Ben ondertussen zo verknocht aan mijn Engelse reisleidster dat ik haar niet aan de kant zet! Groet, Peter Quote
Smart Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Hoi Smart,Zitten er nog meer zaken in deze update, of is het puur de stem die er bij komt? Ben ondertussen zo verknocht aan mijn Engelse reisleidster dat ik haar niet aan de kant zet! Groet, Peter Hey Peter, Nee, volgens mij alleen een NL stem-update. Je kunt ook daarna gewoon overschakelen naar de Engelse stem en gebruik maken van de voice-commando's. In het NL zijn de voice-commando's blijkbaar weggepromoveerd. Waarom adverteren met iets wat je niet eens in je moedertaal kunt gebruiken? BTW! Toch nog eens gekeken naar inbouw van de xenonverlichting in de Venga. De bedrading buiten de koplamp is afwijkend van hetgeen Pilot aanbiedt op haar site. Ik weet even niet hoe nu de bedrading zou moeten lopen binnen of buiten de koplamp. Wanneer dat probleem is opgelost is het een kwestie van plug&play. Ik blijf bij installatie van 5000k. Quote
arthur Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 hallo, Mijn vader heeft een Kia Venga gekocht met alle toeters en bellen. De mens natuurlijk heel tevreden. Nu doet er zicht wel een probleem voor, hij is 62 jaar en nu geen echte taalknobbel. Zijn navigatiesysteem met touchscreen bevat geen nederlands. Natuurlijk komt hij met de vraag naar mij zet dit even int nederlands. Ik dus maar zoeken in de menu's van de gps maar niets. Het Nav-systeem heeft geen Nederlands als optie. Mijn vraag in deze topic is ; Kan iemand mij verwijzen waar ik deze software-update kan downloaden en kan ik deze dan met stick inladen in het systeem? Mvg, iemand die het gezaag int nederlands beu is over het engels, lol. Quote
Specialmade Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 hallo, Mijn vader heeft een Kia Venga gekocht met alle toeters en bellen. De mens natuurlijk heel tevreden. Nu doet er zicht wel een probleem voor, hij is 62 jaar en nu geen echte taalknobbel. Zijn navigatiesysteem met touchscreen bevat geen nederlands. Natuurlijk komt hij met de vraag naar mij zet dit even int nederlands. Ik dus maar zoeken in de menu's van de gps maar niets. Het Nav-systeem heeft geen Nederlands als optie. Mijn vraag in deze topic is ; Kan iemand mij verwijzen waar ik deze software-update kan downloaden en kan ik deze dan met stick inladen in het systeem? Mvg, iemand die het gezaag int nederlands beu is over het engels, lol. Bij instellingen kun je (het hele systeem) op Nederlands zetten. Wel opletten dat je de juiste software (firmware update) hebt anders werkt je voice command niet in het Nederlands. Grtz. Specialmade Quote
arthur Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 beste specialmade, dat is nu juist het probleem.in de instellingen is er geen nederlands voorzien, spaans,duits,engels,italiaans maar geen nederlands. ik heb al gebeld naar kia garage en die zeggen dat je geen nederlands kunt bij inladen,maar ik heb naar hoofdzetel kia belgie een mail gestuurd waar ik het antwoord kreeg dat dit wel kan. Daarop heb ik een mail gestuurd wat zei dus voorstellen wat ik nu moet doen. Tot heden nog geen antwoord gehad. Ik denk dat ik is samen met mijn vader naar een garage ga met de mail van kia belgie. mvg Quote
Specialmade Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 beste specialmade, dat is nu juist het probleem.in de instellingen is er geen nederlands voorzien, spaans,duits,engels,italiaans maar geen nederlands. ik heb al gebeld naar kia garage en die zeggen dat je geen nederlands kunt bij inladen,maar ik heb naar hoofdzetel kia belgie een mail gestuurd waar ik het antwoord kreeg dat dit wel kan. Daarop heb ik een mail gestuurd wat zei dus voorstellen wat ik nu moet doen. Tot heden nog geen antwoord gehad. Ik denk dat ik is samen met mijn vader naar een garage ga met de mail van kia belgie. mvg Heb je al eens geprobeerd om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Met andere woorden een soort Soft rest van het systeem. Heb nog niet gehoord van een NAV-systeem dat geen Nederlandse instellingen kent. Wel dat de voice controle niet werkt maar dat is op te lossen door de juiste software/firmware te installeren. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Recommended Posts