Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

We hebben sinds kort een kia ceed sw seven editie, maar kom er niet uit met die BT.

Met mn man zn telefoon krijg ik wel verbinding, maar geen telefoonboek vanuit de telefoon.

Met mijn telefoon krijg ik

Posted

Ja deze topic heb ik wel gelezen, maar werd er niet wijzer van:)

Heb net ook nog ff de optie geprobeerd van tel.nr opslaan als werknr ipv prive of mobiel, maar dat maakt niks uit.

zal nog kijken op de kia site, bedankt!

Guest Jantje
Posted

die update staat hier ook ergens vermeld zonder dat je op mijnkia in moet loggen

Posted

Sabrina,

Het gaat erom dat je telefoontje PBAP (PhoneBookAccessProtocol) moet ondersteunen om het telefoonboek te synchroniseren. Anders doet ie dat echt niet.

Je kunt dat nagaan door bijvoorbeeld op www.phonearena.com je toestel op te zoeken en onder bluetooth profiles te kijken of PBAP daarbij staat.

De update via mijnkia.nl heeft daar niets aan veranderd want die was ervoor om een beter geluid te krijgen tijdens het handsfree bellen.

Ben overigens benieuwd met welke toestellen je het geprobeerd hebt.

Posted

@ Marc: bedankt voor de link naar de update!

@ Teombor: kan het zo snel even niet vinden op die site.

Ik heb mijn eigen LG 550 gedaan, daarmee kon ik wel verbinden

Posted (edited)

De Nokia 6230 en de Samsung d900i ondersteunen volgens de specs die ik heb kunnen vinden geen PBAP en daarmee zal synchroniseren niet lukken.

Als je met LG 550 de LG GD 550 bedoelt : die ondersteunt PBAP en dat zou moeten kunnen werken. Als je de nummers uit je telefoonboek van simkaart naar telefoon kopieert kan het misschien wel goed gaan.

Edited by teombor
aanvulling
Posted

nee lg kc 550 heb ik hier. Vanmiddag de Kia Dealer gebeld en ze gaan het uitzoeken/ navragen. Heb toch het idee dat we iets missen of een verkeerd instructieboek erbij hebben gekregen, want de instructie mbt de audio instellingen van de auto klopt ook niet, de plaatjes van de radio kloppen niet en over BT wordt verder ook niet gerept.

affijn, we wachten het nog even af!

grtz

sabrina

Posted

Bij de se7en versie hoor je een appart boekje te krijgen voor de navigatie/geluidsinstallatie. Als de plaatjes niet overeenkomen dan moet je inderdaad even terug naar de dealer.

Posted

Vreemd, ik wel. Mijn aflevering was ook in februari. Het is wel een Engelse handleiding, omdat de Nederlandse toen nog niet beschikbaar was. Verschilt dus per dealer blijkbaar.

Posted

Heb inmiddels weer contact gehad met de dealer, die heeft me gistermiddag keurig teruggebeld:)

Blijkt dat we inderdaad dat aparte boekje niet hebben gehad, het boekje wat erbij zit is van een standaard uitvoering en dus zonder de navigatie console enz.

Het boekje is inderdaad enkel nog in het engels, duits, frans of italiaans te krijgen, maar als we in de buurt zijn kunnen we de engelse versie altijd komen halen.

Dealer heeft begrepen dat er eind juni een update komt en dan is er wrs w

Posted
Hierbij de link naar de update

Marc

a better way of life @marillion.com

Kan iemand mij vertellen hoe je de update kan installeren op je radio ??

Alvast bedankt,

Ps: Weet er ook iemand of het mogelijk is meerdere POI tegelijk via de usb in het systeem te zetten ik heb namelijk gezien dat er geen campings in staan.

Posted

@KIa Ron,

Uploaden naar een usbstick en aansluiten op je USB aansluiting in je wagen. De softwareupdate wordt dan automatisch herkend en gedownload..

Op je andere vraag moet ik het antwoord schuldig blijven..

Wel wil ik je vriendelijk vragen je voor te stellen aan de rest van de clu/forumleden. Het is wel zo netjes.. Ik kom toch ook niet bij jou thuis binnen en begin lekker te kletsen met iedereen?

Posted
Heb inmiddels weer contact gehad met de dealer, die heeft me gistermiddag keurig teruggebeld:)

Blijkt dat we inderdaad dat aparte boekje niet hebben gehad, het boekje wat erbij zit is van een standaard uitvoering en dus zonder de navigatie console enz.

Het boekje is inderdaad enkel nog in het engels, duits, frans of italiaans te krijgen, maar als we in de buurt zijn kunnen we de engelse versie altijd komen halen.

Dealer heeft begrepen dat er eind juni een update komt en dan is er wrs w

Posted
Bovenstaande link werkt niet svp vervangen.

Sorry klopt,

de handleiding is wel te down loaden vanaf de volgende pagina:

Ga naar zoeken => type "update bluetooth"' => ga naar "update bluetooth beschikbaar" => ga naar 10 mei ( bericht geplaatst door DeOS)

succes