Jump to content

Piepje bij in/uitschakelen alarm

snackey

Recommended Posts

Er zit een "nep"-alarm in de Cee'd.

Het werkt uiteraard wel, maar alleen op de contacten.

Testen: op slot met AB, en openen met sleutel.

Of (las ik ook hier ergens op het forum) in de auto zitten, met AB op slot, 30 sec wachten en de motorkap openen.

Dus als ze een ruitje intikken, dan gaat er geen alarm af.

Maar aangezien het standaard (en gratis) is, is het mooi meegenomen :-P

En er zit overigens geen piepje op.

Het andere onderdeel van de beveiliging is uiteraard je startonderbreker.

We gaan een beetje of topic geloof ik. Wat ik zoek is een melding (geluid) als ik het alarm aan of afzet. Nu moet ik naar de knipperlichten kijken om te weten of het alarm aan is en de deuren op slot. Ik wil dat graag horen en niet alleen zien.

De "klak" van deuren op slot is voor mij ook altijd een indicatie dat het goed is. En de Cee'd is op 5 meter afstand ook nog goed hoorbaar.

Je hoort toch als de deuren opslot gaan of niet? Voor mij is dat een indicatie om te zien/horen of de wagen opslot is.

Guest Jantje
Noem het maar "nep"

Het laten gillen van een sirene houden ramentikkers niet tegen.

De accuspanning op je deur zetten is misschien een optie, maar dat staat zo slordig zo'n rokende junk hangend uit je raampje.

een rokende junk hangend uit je raam door 12volt? :lol:

Guest Jantje

Jij trekt niet zomaar 75ampere door de deur van je auto heen hoor.. en zelfs met een laag amperage trek je kortsluiting door je hele auto heen als je 12volt op je deur zet.. succes verzekerd natuurlijk :)

Edited by Jantje

Dat is niet helemaal waar. Een hoge spanning met een lage stroom is dodelijk. (ff uit mijn hoofd) Een stroom van meer dan 30mA kan je hartritme ontregelen.

Lage spanning met hoge stroom kan veel minder kwaad.

Met name omdat je lichaam een bepaalde weerstand heeft.

En hier geldt ook U=I*R oftewel I=U/R Ampere (stroom)=Spanning/Weerstand. Hieruit zal volgen dat er een hele kleine stroom door je lichaam gaat. Dus hoe hoger de spanning, hoe hoger de stroom. Simpel delen. Het menselijk lichaam heeft aan de buitenkant een weerstand tot 10.000 Ohm. Zo zal er niet snel iets gebeuren met een auto accu. Het verhaal wordt anders als je met een nat lichaam en blote poten op een grasveld gaat staan, en 2 elektroden in je borstkas drukt.... Dan is het (vermoedelijk) wel einde oefening....

Het aantal ampere bepaalt hoe gevaarlijk een electrische stroom is en ik kan je verzekeren een auto accu laat je roken. 12V 75 A is een stevige klap.

Guest Jantje

klopt. Bij mijn vaders werk staat een beveiliging hek met 9000Volt erop alleen in een zeer laag amperage waardoor je een leuke klap krijgt maar geen blijvend letsel overhoudt (behalve dan dat ik een week me arm amper kon gebruiken)