riodriver Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 ik heb al een tijd een probleem met mijn versnellingsbak er zit in de 3,4,5 versnelling een schuurend/schavend geluid in de dealer beaamd dit en vind dit ook zeer irriterend. zij hebben de bak gedemonteerd en niets kunnen vinden wat duid op dit geluid. nu hebben zij Kia nederland uitgenodigd om ook eens te komen luisteren en andwoord te kunnen geven voor een andere/revisie bak te plaatsen. m,n gevoel zegt ........gaat niet gebeuren. we wachten af over twee weken komt kia nederland. Quote
ger.w. Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Heel vervelend voor je deze problemen. Wil je ons blijven informeren over de afloop. Valt de Rio nog binnen de garantietermijn ?? Quote
riodriver Posted June 11, 2010 Author Posted June 11, 2010 Ja er zit nog garantie op tot juli 2010 vandaar dat ik er boven op zit. Quote
ger.w. Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 FF doorzetten dat het voor die tijd geregld is/wordt. Sterkte Quote
lausbub Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 anders eennberoep doen op je consumenten bescherming. je hebt een verwachting dat die versnellings bak langer mee gaat dan 3 jaar. maar ze doen er wel iets mee, na mijn verwachting. Quote
bigwade Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Aangezien je het euvel ruim binnen de garantie termijn hebt gemeld en ook je dealer er in mee gaat lijkt het me verder geen probleem. Dit moet gewoon opgelost worden, klaar. Quote
ger.w. Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Aangezien je het euvel ruim binnen de garantie termijn hebt gemeld en ook je dealer er in mee gaat lijkt het me verder geen probleem.Dit moet gewoon opgelost worden, klaar. En daar sluit ik me dan weer bij aan;) Quote
bigwade Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 En daar sluit ik me dan weer bij aan;) Wat zijn wij toch weer goed bezig Ger..... Doe je nog wat aan die avatar ? Krijg het wat koud....... Quote
riodriver Posted June 11, 2010 Author Posted June 11, 2010 drivers bedankt voor de steun,over twee weken weet ik wat Kia Nederland zegt,jullie horen er zeker van Quote
ger.w. Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Wat zijn wij toch weer goed bezig Ger.....Doe je nog wat aan die avatar ? Krijg het wat koud....... Daar heb ik gewoon geen tijd voor. Ik zit de de hele dag te mailen ;-]]]]]] Zal morgen (als de zon schijnt) even een nieuw plaatje maken. Voor het warme gevoel dus Quote
patten Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Helemaal correct. Ik heb inmiddels vrij vaak met dit bijltje gehakt. En als je het binnen de garantieperiode hebt aangemeld, dan zit je goed! Succes. Aangezien je het euvel ruim binnen de garantie termijn hebt gemeld en ook je dealer er in mee gaat lijkt het me verder geen probleem.Dit moet gewoon opgelost worden, klaar. Quote
Kia Fan Posted June 12, 2010 Posted June 12, 2010 Ik zou toch maar een aangetekend schrijven eraan wagen!!! Want bij KIA is het simpel de auto moet in garantieperiode gerepareerd worden anders kan de dealer niet eens een garantieclaim indienen! Ik ken de papheimers van KIA langers dan vandaag..... en waarom komen ze pas over twee weken.... Dan heb je niet veel tijd meer om verdere stappen te ondernemen mochten de mensen van KIA het afwijzen.... Dus nogmaals ik zou er een briefje of een mail met leesbevestiging over schrijven dat je altijd bewijs hebt van melding ruim binnen garantietermijn. Quote
riodriver Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 hallo drivers, nou daar is ie dan met de uitslag...........kia nederland gaat zich beraden met dit probleem met de fabriek.....dit geval st.petersburg want daar word de rio gebouwd maar ok. ik krijg voor m,n garantie verloopt [half juli] antwoord via m,n dealer wat er gedaan gaat worden. kia nederland zegt lijkt wel uit het differentieel te komen uit de bak dus. ben heeeelllll erg benieuwd. er zitten heel wat dealers mee te lezen die zullen het wel weten denk ik. jullie horen ernog van gr Quote
riodriver Posted July 12, 2010 Author Posted July 12, 2010 Nou drivers, vandaag is m,n garantie verlopen en zoals jullie al zeiden kia is al twee weken in beraad maar ze zijn niet thuis.wettelijk sta ik ernaast. dus het blijkt hiernu dat de garantie pffffffffff is dat is mijn mening hoorrr. dus m,n kia met een willys jeep versnellingsbak moet toch op vakantie duizendje of 7 de dealer beaamd het probleem en zegt hij kan wel makkelijk nog een ton mee met dit probleem. maar ik heb deze zonder dit probleem gekocht dus jullie begrijpen dat m,n vertrouwen aardig is gezakt in het merk ,ik had idee voor een ceed en was al wezen praten maar dat gaat in de ijskast of vriezer. jullie horen nog misschien worden ze nog wakker. Quote
i2Paq Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Je hebt eea. toch BINNEN de garantieperiode gemeld? Dat Kia Nederland pas nadat de garantie verlopen is een besluit neemt doet daar niets aan af. Ik neem aan dat je eea. wel op papier hebt? Quote
Recommended Posts