dikkie Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 (edited) Heb last van roest vorming op rand wielkast achter en portier . heeft iemand ervaring met het verhelpen van dit probleem cq herstel. Edited June 22, 2010 by dikkie Quote
Leon Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Hebben alle Prides last van. Als je willt dat het voor lange tijd wegblijft, zul je het professioneel moeten laten herstellen dwz een nieuw stuk in laten lassen. Tuurlijk kun je het ook oplossen door zelf wat te knutselen, maar dan komt het toch weer terug na een tijdje; Quote
Rio-man Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Wat ik zelf heb gedaan bij mijn Pride, is eerst alle rotte lak er met een schroevendraaier afgehaald, daarna alle roest goed geschuurt tot het oppervlak weer redelijk grijs werd. Daarna goed ontvet, behandeld met plamuur, en vervolgens met motip lak in de juiste kleur overgespoten. Er was bijna niets meer van te zien. Quote
zimon Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 Ik doe niets meer aan roest, het zit op teveel plaatsen zodat mijn Kia na behandeling er slechter uit ziet als dat ze nu is. Het ergste was nog roestgaten in de brandstofvulpijp. Toen die vervangen moest worden bleek dat het linkerachterscherm totaal vergaan was. Nieuw binnenscherm en vulpijp laten plaatsen was best duur maar ik vond het de moeite waard. De motorkap en portieren... ach ik ben al aan die blaren gewend geraakt en ze komt er mee door de keuring. Om die plekken heen glimt ze nog best mooi! Quote
Recommended Posts