kiaman Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Wil graag een gedeelte van de ramen van mijn Sportage laten blinderen. Kan iemand mij advieseren. Wat mag wel/niet en wat zijn de kosten ongeveer. Quote
orcinuses Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Om duidelijk te antwoorden: je mag alle ruiten blinderen, behalve de voorste 3 (dus de voorruit en de zijruiten) achter mag alles geblindeerd worden. Gr! en succes Quote
gert Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Als je de ruiten te donker maakt, vindt ik dat de sportage er dan uit ziet als een bestelbusje. Iets getind vind ik wel mooi. Maar je doet het eigenlijk voor de look. Als zonwering helpt het niet veel dacht ik. Quote
kiaman Posted June 24, 2010 Author Posted June 24, 2010 Nee het is niet de bedoeling om het helemaal zwart te maken. Nee zeker niet vindt ik zelf ook niet mooi en ja idd het gaat op een bestelbusje lijken. Oja alleen het achterste gedeelte was ik ook van plan. Quote
Dutchdragon Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Ik heb de mijne in het begin al laten blinderen bij de dealer. Ik heb het laten oplopen van het aantal procent naar achteren toe. zie onder de richtlijnen : In Nederland is het niet toegestaan om de voorste autoruiten te voorzien van folies of coatings die de lichtdoorlaatbaarheid beperken. De Europese richtlijn 92/22/EEG is helder over de norm waaraan autoruiten moeten voldoen. De lichtdoorlaatbaarheid van de voorruit moet minimaal 75% zijn en de lichtdoorlaatbaarheid van de zijruiten aan de voorkant moet minimaal 70% zijn. De achterruit mag wel zijn voorzien van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel. Voor alle duidelijkheid: 100% is volledige lichtdoorlaatbaarheid. greetz, Ursin Quote
kiaman Posted June 24, 2010 Author Posted June 24, 2010 Wat waren toen de kosten(extra kosten) Dutchdragon? Quote
Dutchdragon Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) Wat waren toen de kosten(extra kosten) Dutchdragon? Volgens mij wel, weet het niet zeker meer. Kan straks als ik thuis ben wel ff kijken op het factuur. Maar om te blinderen ( als je de auto nu al hebt ) zou ik niet naar de dealer gaan, maar naar zo'n blindage boer. Ben je vaak veel goedkoper uit. let wel alleen op, dat als ze je achterruit gaan doen, dat ze dit uit 1 stuk doen. En niet uit 2 stukken ( doen ze vaak omdat dit makkelijker is ). Edited June 24, 2010 by Dutchdragon Quote
bigwade Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Bij mijn X-Tra zat dat er standaard op 25/50/75% Vraag ook eens bij de dealer wat dat kost. Folies, dat kan zo mis gaan na verloop van tijd en dan ziet het er helemaal niet meer uit. Suc6 Quote
John Cassels Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Mijn Sportage is de 'Mbition uitvoering - getint glass achter was standaard. Vind het echt zonde. Moet altijd een achter portier openen om te zien wat ik laten liggen op de achterbank !. Quote
Guest Jantje Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 en wat je laat liggen wordt minder snel gezien door de mensjes met lange vingers waardoor er minder snel iets gejat wordt Quote
Smart Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Ik vind privacy glass ook mooier en zou ervoor tekenen in de Venga. Ik heb ook nog gekeken voor het aanbrengen van raamfolie, maar ben (nog) niet overtuigd van het resultaat n Quote
Tazteam Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Zelf hebben we al jaren folie op de ruiten zitten van onze Pica, en dat zonder krassen of beschadigingen. Simpel reinigen met glassex en een zachte doek, en de folie blijft mooi. Philip Quote
H.Gilsing Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Hallo, Ik heb 3 weken geleden mijn ramen achter laten blinderen. Dus 5 ramen (achterste twee en achter raam) Kosten incl 5 jaar gehele garantie 350 euro. Voor de voorraam en de zijzamen chauffeur gelden strenge eisen. Zit er wel erg mooi uit. succes Quote
kiaman Posted June 27, 2010 Author Posted June 27, 2010 Is het nou coating of folie???? Heer H. Gilsing, Quote
Guest Jantje Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 voor dat bedrag ga ik er toch vanuit dat het folie is. Quote
bigwade Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Zelf hebben we al jaren folie op de ruiten zitten van onze Pica, en dat zonder krassen of beschadigingen.Simpel reinigen met glassex en een zachte doek, en de folie blijft mooi. Philip Het kan dus kennelijk ook goed. Goed om te weten. Adresjes ? Quote
kiaman Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 Oke thx. Goed dat te weten. Ben nie echt een fan van folie. Ik heb een offerte aangevraagt bij de dealer dus benne benieuwt. Quote
Tazteam Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 http://www.klaassenwindowfilm.nl/ Dit is mijn leverancier. Quote
Peterrrrr Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Klaassen is top, zit in oosterhout volgens mij toch ? Wij werken zelf met CD Design, die rekenen zo'n € 90 per ruit, ongeacht de grootte. Misschien wel duur maar wel super kwaliteit en een goede garantie. Folie is perfect, kan weinig mee gebeuren mits je het door pro's laat bevestigen. Ken er nog Quote
Recommended Posts