hertog john Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 (edited) Afgelopen Februari een nieuwe Kia sorento besteld, die dan voor de vakantie afgeleverd zou worden, maar volgens de dealer lukt dit niet. Er schijnt al 2 maanden een productiestop op de Kia Sorento te zijn, vanwege problemen in de fabriek, is mij uitgelegd, zodoende dat hij pas in Augustus of September geleverd zal worden. De dealer heeft mij beloofd mij van een passende auto te voorzien zodat ik evengoed op vakantie kan deze zomer. Ik heb hier a.s. Donderdag een gesprek over. Maar Ik krijg hier toch een beetje raar gevoel bij. Zijn er mensen die hier iets meer van weten wat de problemen betreft? De dealer wil/kan niets zeggen hierover. En zijn er nog meer mensen die op hun Sorento wachten? Edited June 29, 2010 by hertog john Quote
hertog john Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 Afgelopen Februari een nieuwe Kia sorento besteld, die dan voor de vakantie afgeleverd zou worden, maar volgens de dealer lukt dit niet. Er schijnt al 2 maanden een productiestop op de Kia Sorento te zijn, vanwege problemen in de fabriek, is mij uitgelegd, zodoende dat hij pas in Augustus of September geleverd zal worden. De dealer heeft mij beloofd mij van een passende auto te voorzien zodat ik evengoed op vakantie kan deze zomer. Ik heb hier a.s. Donderdag een gesprek over. Maar Ik krijg hier toch een beetje raar gevoel bij. Zijn er mensen die hier iets meer van weten wat de problemen betreft? De dealer wil/kan niets zeggen hierover. En zijn er nog meer mensen die op hun Sorento wachten? Quote
Guest Jantje Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Onbekend bij mij. Wel heb ik begrepen dat iemand op dit forum ook al een tijdje zit te wachten op zijn ceed SW diesel omdat er een onderdeel niet voorradig is voor die auto. Quote
hertog john Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 Het kan natuurlijk zijn dat de dealer om wat voor reden dan ook dit verhaaltje voorlegt aan mij, maar als het wel waar is , zouden er toch meer mensen moeten zijn die zo lang moeten wachten. Mocht het toch niet waar zijn, waarom zou hij over de problemen liegen. Nu draait hij voor de kosten van de leenauto op. Quote
Guest Jantje Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 wie zegt dat hij liegt? Ik vind het heel netjes van de dealer dat zij jouw een passende auto ter gebruik stellen tot je eigen nieuwe auto er is. Of er meer mensen met dit probleem zijn weet ik niet, het aanbod van nieuwe sorento's op dit forum is vrij laag. Quote
bigwade Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Volgens mij wil een dealer heel graag verkopen, deel van het vak ahw. Als de man niet kan leveren en je krijgt een soortgelijke auto (Sorento, oude type) mee, zou ik niet mauwen, haha! Quote
hertog john Posted July 6, 2010 Author Posted July 6, 2010 Ik heb een aantal dagen geleden een gesprek met de dealer gehad over de auto, en ik moet zeggen dat het goed geregeld is. Ik krijg straks de beschikking over een "leen" sorento van 2005 met automaat, dvd schermpjes voor de kids, en een dakdrager voor de fietsen. En de dealer bood me aan om onze oude auto alvast in te ruilen , en met de sorento door te blijven rijden totdat de nieuwe sorento arriveert. Nu kan ik weer een beetje lachen. Quote
bigwade Posted July 6, 2010 Posted July 6, 2010 Beetje lachen....... Ik vind dit een uitstekende service ! Dealer, naam, locatie.........TOP! Quote
Dino Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Ik heb ook een Sorento besteld en als het goed is komt hij 30 juli bij de dealer aan, ook omstreeks februari besteld. Misschien moet je het eens navragen aan een andere dealer of dit verhaal klopt. Hij heeft het overigens wel heel netjes geregeld. Quote
hertog john Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Hij heeft het zeker goed geregeld. En ik hoorde ook vandaag nog dat de auto niet op onze naam komt te staan vanwege het "leen" contract, zodat de dealer ook nog voor de wegenbelasting zorg draagt. De dealer kon mij vertellen zodra de auto,s op de boot worden gezet, dat ze meteen de chassisnummers doorgeven aan de betreffende dealer, en dat het dan 5 weken duurt voordat ze in de haven van Rotterdam aankomen. Jij kan alvast beginnen met aftellen Dino, en alvast veilige kilometers gewenst. Er werd mij voorzichtig gezegd dat ik op Augustus of September kan rekenen, voordat de auto er is. Quote
hertog john Posted July 18, 2010 Author Posted July 18, 2010 Ik heb ondertussen ook bericht gehad van de dealer, dat onze nieuwe auto inmiddels op de boot staat, en medio half Augustus in Rotterdam aankomt.Wat ik me dan nog afvraag: Als ik zo de berichten over de levering van de nieuwe sorento lees, dat de Quote
Guest Jantje Posted July 20, 2010 Posted July 20, 2010 er komt gewoon elke week een boot met nieuwe kia's aan. Inderdaad niet alleen sorento's (of misschien wel allemaal sorento's maar dan voor heel europa?).. Quote
hertog john Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 Kijk! Nu ben ik weer wat wijzer geworden. Dank voor het antwoord. Voor de rest rij ik nu al een week rond met de "leen Sorento" en vandaag de caravan uit de stalling gehaald, en ik moet zeggen dat ik prettig verrast ben met deze combinatie [ 2.5 crdi 140 pk automaat ], rijd en volgt allemaal prima. Ik denk dat oostenrijk geen problemen zal geven. Quote
Recommended Posts