Labwerf Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Wie kan mij een goed advies geven welk product ik het beste kan kopen voor het onderhouden van de Halflederen bekleding. Voor mij is dit geheel nieuw, ik heb nog nooit leer in mijn auto's gehad. Volgens de Dealer, heeft het geen onderhoud nodig, ik geloof hier niets van, vandaar mijn vraag aan het forum. Wie heeft er een goed advies welk product en hoe te gebruiken. Alvast bedankt Gr. Labwerf Quote
Smart Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Ik heb hier ook over nagedacht, aangezien ik ook nog nooit lederen bekleding in de auto heb gehad. Voorkomen moet worden dat het gebruikte spul niet afgeeft aan de kleding, maar het leer voldoende voedt. Elk leer heeft sowieso onderhoud nodig. Aangezien ik ook een panoramadak heb, lijkt het mij dat het leer wat eerder de neiging heeft om uit te drogen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik neem aan dat Alex VB hiervoor wel een oplossing weet. Of anders leden met enige jaren leerervaring. Quote
Venga1 Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Misschien een simpele gedachte, maar voor een leer bankstel hebt je speciale onderhoud setjes. Die zijn overal te koop bij meubelzaken. Kan je dit er niet voor gebruiken? Quote
Labwerf Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Ik heb hier ook over nagedacht, aangezien ik ook nog nooit lederen bekleding in de auto heb gehad. Voorkomen moet worden dat het gebruikte spul niet afgeeft aan de kleding, maar het leer voldoende voedt. Elk leer heeft sowieso onderhoud nodig. Aangezien ik ook een panoramadak heb, lijkt het mij dat het leer wat eerder de neiging heeft om uit te drogen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik neem aan dat Alex VB hiervoor wel een oplossing weet. Of anders leden met enige jaren leerervaring. Ha Smart, Je slaat de spijker op zijn kop, en ben het met je eens van daar mijn vraag. fijn zo'n forum in een mum van tijd is er reactie, geweldig. Gr. Labwerf Quote
Smart Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Misschien een simpele gedachte, maar voor een leer bankstel hebt je speciale onderhoud setjes.Die zijn overal te koop bij meubelzaken. Kan je dit er niet voor gebruiken? Het is geen simpele gedachte. Ik dacht hier ook meteen aan, omdat wij die onderhoudssetjes thuis ook gebruiken. Ik weet alleen niet of dit ook de meest geschikte middelen zijn voor het leer in de auto, waar de omstandigheden qua temperatuur (koud/warm) toch weer heel anders zijn. Ha Smart,Je slaat de spijker op zijn kop, en ben het met je eens van daar mijn vraag. fijn zo'n forum in een mum van tijd is er reactie, geweldig. Ach ja, als we elkaar kunnen helpen nietwaar? Quote
Labwerf Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Misschien een simpele gedachte, maar voor een leer bankstel hebt je speciale onderhoud setjes.Die zijn overal te koop bij meubelzaken. Kan je dit er niet voor gebruiken? Ha Venga1, Het is inderdaad een gedacht die ook bij mij is opgekomen, maar de auto staat zeker met dit weer flink in de zon en heeft halflederen bekleding. Dat is toch net iets anders dan mijn lederenbankstel. Zoals Smart ook schreef vooral het uitdrogen van het leer. Bedankt voor het meedenken. Gr. Labwerf Quote
bigwade Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 (edited) Ik heb ruim 15 jaar met leren bekleding gereden, mind you, echt Amerikaans leer en geen "hondenkontenbont" zoals Ger dat in http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=36331&postcount=16 zo fraai beschrijft. Ik heb nooit aan enige vorm van onderhoud gedaan buiten af en toe met een vochtige theedoek de boel een beetje schoon wrijven. Of dat met dat "hondenkontenbont" ook voldoende is weet ik niet. Probeer het maar eens, kost niks tenslotte Edited July 4, 2010 by bigwade Quote
Smart Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Nee, ik hemel het Kia leer niet op maar vergelijk het met het leer van de Amerikaanse auto's. Ik heb in Amerikaanse auto's gezeten, waarbij het plastic niet van de lucht was, om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het gebruikte leer. Nogal vergelijkbaar, lijkt mij! Amerikanen kunnen geurtjes namaken. Misschien een leergeurtje uitgevonden? Quote
bigwade Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Ah, veel yanken zijn ook geleverd met "skai"...nep-leer..... Plakt zo lekker aan je benen met korte broek en warm weer. Da's idd plastic. Verder nooit problemen gehad met de lederen stoelen in mijn yanken. Ook geen scheuren of wat dan ook in mijn Chevy stoel na 273.000km Quote
Alex VB Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 (edited) Ik weet inderdaad een topproduct om je leren stoelen in je auto en thuis te onderhouden.. http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G7214&tp=0 Het gebruik wijst zich vanzelf. Edited July 2, 2010 by Alex VB foto toegevoegd Quote
Labwerf Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Ha Alex VB, Bedankt ga ik achter aan, vraag gebruik je dit zelf ook? Gr. Labwerf Quote
Alex VB Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Ik gebruik het niet voor mij zelf. Wel gebruik ik deze bij de wagen van een bekende van mij. Zij heeft een audi RS4 ter beschikking met lederen bekleding.. TEgenwoordig doet deze dame haar auto zelf onderhouden met Meguiar's.. Het is absoluut een aan te raden merk voor het onderhouden van je wagen. Er zijn inderdaad meerdere goede merken buiten Meguiar's, maar zij spreken MIJ het meeste aan. Je kan ook eens kijken bij http://www.poorboysworld.com/ of http://www.mothers.com/ of http://www.dodojuice.com/ op http://www.carclean.nl vind je nog meer producten. Quote
Venga OK Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Wie kan mij een goed advies geven welk product ik het beste kan kopen voor het onderhouden van de Halflederen bekleding.Voor mij is dit geheel nieuw, ik heb nog nooit leer in mijn auto's gehad. Volgens de Dealer, heeft het geen onderhoud nodig, ik geloof hier niets van, vandaar mijn vraag aan het forum. Wie heeft er een goed advies welk product en hoe te gebruiken. Alvast bedankt Gr. Labwerf Ik gebruik uiercreme op het stuur. Deze Klazien ut Zalk methode gebruik ik ook voor mijn leren jas na de winter. Wordt 'ie weer mooi en zacht van. Sinds ik dit op het stuur gebruik is deze minder plakkerig. Stuur wordt er niet glad van. Breng het wel 's avonds aan zodat het de tijd heeft om in te trekken. Op de rest van het leer heb ik het nog niet gebruik. Ook nog niet nodig. Groet, Peter Quote
hankpeters Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 ook valma heeft een produkt dat leer reinigt en onderhoud kost nog geen 10 euro. zit in een rode fles en werkt geweldig , erop smeren en even in laten trekken. daarna met een schone doek na wrijven. succes Quote
Henk.W Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Kijk eens bij Lidl die hebben ook vochtige doekjes voor leer onderhoud en niet duur. Mare wat Kia gebruikt is skay en geen echt leer, dit kan je ook doen met een met hetzelfde total interrior verzorger van b.v. Turtle wax. Quote
hankpeters Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Kijk eens bij Lidl die hebben ook vochtige doekjes voor leer onderhoud en niet duur.Mare wat Kia gebruikt is skay en geen echt leer, dit kan je ook doen met een met hetzelfde total interrior verzorger van b.v. Turtle wax. voor je iets beweerd over het leer van kia moet je wel weten waarover je praat. ik heb een kia sorento met wel degelijk echt leer. Quote
Alex VB Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 @Hank, Jij hebt misschien full ledere bekleding? Ook al is het "Hondenkontebont" (Nepleer) dan is het nog steeds verstandiger dit te behandelen en te onderhouden met producten gemaakt hiervoor.. Meguiar's schrijft bij hun omschrijving wel leer, maar deze onderhoud ook imitatieleer. Voor de leken imitatieleer kopieert niet alleen de looks van leer maar ook de eigenschappen.. Dus hetzelfde onderhouden.. Quote
Peterrrrr Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Als je dealer zegt dat het half lederen interieur geen onderhoud nodig heeft mag je hem best geloven hoor. Met half leer heb je nml. vrij weinig wrijving en hoef je dus ook weinig aan te doen. Vaak zie je het ook als een lederen interieur onderhoud nodig heeft ! Quote
Henk.W Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 voor je iets beweerd over het leer van kia moet je wel weten waarover je praat.ik heb een kia sorento met wel degelijk echt leer. Bij de Ceed heet het ook half leer maar is en was skay. Quote
Labwerf Posted July 5, 2010 Author Posted July 5, 2010 Beste forum gebruikers, Een mail verzonden naar Kia en zeer snel reactie gekregen op mijn vraag is het nou leer of geen leer de halve bekleding van mijn Venga. Jullie reactie op onderhoud van de Halflederen bekleding bracht mij aan het twijfelen, echt of niet echt. Dus vandaar dat ik benieuwd was op de reactie van Kia. Zie de reactie van Kia Nederland, Gr. Labwerf Geachte heer .........., Hierbij willen wij graag reageren op uw bericht van 4 juli jl. De lederen delen van de bekleding welke met het lichaam in contact komen, zijn vervaardigd van echt leder. Delen die niet met het lichaam in contact komen, zijn vervaardigd van kunstleder. Wij hopen u hiermee naar behoren te hebben ge Quote
MrBubbels Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Ehhhh dus waar ik op zit is echt en wat er naast zit is "kunst "?????? Quote
Preston Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Ehhhh dus waar ik op zit is echt en wat er naast zit is "kunst "?????? Niets bijzonders aan. Dat is al jaren zo in de leder/stof bekleding zo. Mocht je een lederen bankstel hebben moet je dat ook maar eens onderzoeken...presies hetzelfde Quote
Guest Warmentuuter Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Niets bijzonders aan. Dat is al jaren zo in de leder/stof bekleding zo. Mocht je een lederen bankstel hebben moet je dat ook maar eens onderzoeken...presies hetzelfde Dat klopt en werd ook verteld. Anders zou een bankstel of stoel niet te betalen zijn. De delen waar je niet op zit is van kunstleer. Quote
Recommended Posts