Jump to content

Recommended Posts

Posted

'k heb sinds gisteren problemen met m'n motor. bij het gas geven wil de motor niet boven de 2800 toeren. het is alsof de power volledig wegvalt. ik kan perfect rijden maar zonder het vermogen van de turbo (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). leg ik de motor volledig af en daarna terug aan, dan is alles weer normaal. maar na een tijdje is het daar terug.

Kent iemand dit probleem?

vriendelijke groet,

filip

Ceed 1.6 crdi 115pk (7 maand oud, 14.000 km)

Posted

Ik heb zelf ook de SW met de 1.6 CRDI 115pk en ervaar totaal geen problemen en komt mij het probleem ook niet bekend voor..

Maar ik wil je toch adviseren naar de garage terug te gaan. Je cee'd is "maar" 7 maanden oud en je hebt nog garantie. Ga niet zelf nu uitzoeken hoe en wat, want daarmee kan je garantie misschien vervallen.

Wil je van te voren een advies stuur anders 16_v een Prive bericht. Hij is KIA monteur en kan je van advies voorzien. Maar ondanks dat zal ook hij je naar de garage sturen..

Veel succes en laat ons weten wat er gaat gebeuren etc..

Guest Jantje
Posted

Ik weet niet of de turbo van de kia's ook zo werken maar een veel voorkomend probleem bij de huidige diesels met turbo is:

Vacuum regelaar voor de variabele turbo gaan nog regelmatig kapot. Dit is een klepje die elektronisch aangestuurd wordt en regelt hoe veel vacuum druk er door gelaten wordt richting je turbo.

  • 2 years later...
Posted

'k heb sinds gisteren problemen met m'n motor. bij het gas geven wil de motor niet boven de 2800 toeren. het is alsof de power volledig wegvalt. ik kan perfect rijden maar zonder het vermogen van de turbo (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). leg ik de motor volledig af en daarna terug aan, dan is alles weer normaal. maar na een tijdje is het daar terug.

Kent iemand dit probleem?

vriendelijke groet,

filip

Ceed 1.6 crdi 115pk (7 maand oud, 14.000 km)

Beste,

 

Ik heb een soortgelijk probleem op het moment, in alle versnellingen houdt ie in bij 2800 toeren. Staat nu bij de garage, is bij jou nog bekend geworden wat de oorzaak was dan kan ik dat doorgeven. Zou fijn zijn als je reageert ook al is het lang terug.

In afwachting van je reactie.

 

Miranda Geerts

Posted

Egr klep helemaal dicht of je inlaat spruitstuk dicht geslibt.

Lang leve de milleu diesels alles koekt van binnen dicht dit hebben alle moderne diesels tegenwoordig.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...