Jump to content

ISG-vraag

Roberto

Recommended Posts

Guest Jantje

Nee dat is om te voorkomen dat je te lang met je lampen, radio etc aanstaat bij de stoplichten of iets dergelijks en dus met een lege accu komt te staan.

Guest Jantje
Wat voor nut heeft het systeem dan als de motor binnen enkele secondes weer aanslaat?

binnen enkele seconden is wel erg snel. Die van mij start gemiddeld tussen de 1 a 2 minuten weer.

De accu en de startmotor voor het ISG-systeem is van een speciale soort. D.w.z. dat deze berekend zijn op de vele starts tussendoor. Echter, moet de accu harder werken wanneer er meerdere gebruikersgroepen worden aangesproken/geactiveerd, zoals de radio, airco, enz. Wanneer dat gebeurt en de accuspanning komt onder een bepaald voltage, zal de electronica van het ISG reageren. De accu heeft meer energie nodig en kan het niet alleen af. Daarmee geeft hij een signaal af om de motor te starten. Het heet ook niet voor niets Intelligence Start en Go (ISG)......!

Ik weet niet of ik een maandagmorgen model heb maar mijn ISG werkt helemaal niet meer en op andere punten een wegzakkende stoel, verbruik van 1 op 12 een rechterportier raam die bij het omhoog gaan het geluid maakt van een lege accuboor machine de bekende koelslang klemmen tja hij blinkt tot op heden niet uit in degelijkheid. Vrijdag weer naar de dealer :-(

Dat verklaart inderdaad dat hij binnen 5 tot 10 seconden zelfstandig weer aanslaat of helemaal niet afslaat, omdat de accu meer wordt aangesproken. Wanneer de airco op automatisch staat en de temperatuur ook lager dan normaal is ingesteld, zal de fan ook harder werken en de motor daarmee laten aanslaan. Ik heb het zelf ook mogen ervaren en vind het een normaal iets. Je hoeft je daarover geen zorgen te maken, het is een beveiliging om de accuspanning op peil te houden.

BTW! Vandaag bij de dealer geweest omdat mijn lcd scherm van het audio-/navigatiesysteem bleef staan en het beeld aan het trillen was. De mogelijkheid om het scherm van radio of navi op te roepen lukte voor geen meter. Het beeld bleef bevroren staan op de achteruitrijcamera. Er zijn foto's van het scherm genomen, omdat ik enige stampij heb gemaakt. Waarom? Omdat er nogal luchtig over werd gedaan. Ze gaven de extreme warmte de schuld......!

Een audio-/navigatiesysteem moet tegen deze hoge temperaturen bestand zijn. Zo niet, dan is het een ongeschikt systeem. Ik heb ge

Guest Jantje

Roberto, wat voor auto heb je precies? Misschien is het verstandig om je accu te laten testen bij de dealer.

Ik rij in een 1.4 pro ceed met ISG en mijn verbruik zit ook rond de 1 op 12, valt mij ook wel tegen maar goed ik weet ook dat het aan de rijstijl ligt.

de andere klachten heb ik geen last van gelukkig.

@ smart: gelijk heb je, je hebt er genoeg voor betaald voor dat apparaat en hij hoort inderdaad gewoon normaal te werken, ook met deze temperaturen. (of verkopen ze in Spanje enzo een ander merk erin?)

Ik heb nu iets van 18500 km op de teller, en het verbruik blijft om te janken. Wen er maar aan. Als je zuinig wil rijden moet je iets van de VW/Audi groep kopen (Skoda/Seat/VW/Audi).

Laag Co2 is helaas vaak een hoog verbruik.

Ik heb ook nog een 2e 12 jaar oude auto op de stoep staan met een 1.6/115PK motor welke een stuk zuiniger is dan mijn "nieuwe" Cee'd 1.4/109PK...

Ik heb zodoende ook (gerede) twijfel of mijn volgende auto weer een Kia wordt. Een collega van mij met een Golf V GTI met 200PK rijdt gemiddeld zuiniger dan ik.... En die heeft een snelle rechtervoet. Ik heb een normale rechtervoet. Verbruik is gewoon bagger, en daar ben ik m.n. ook op afgeknapt....

Smart, bedankt voor de uitleg, maar verklaart dit het starten binnen 5 tot 10 secondes? Volgens mij heb ik echt een maandagochtend-model. Verbruik is ook nog steeds om te janken, en dat na 5.500 km op de teller.

@ smart: gelijk heb je, je hebt er genoeg voor betaald voor dat apparaat en hij hoort inderdaad gewoon normaal te werken, ook met deze temperaturen. (of verkopen ze in Spanje enzo een ander merk erin?)

Ik heb inderdaad ook aangegeven dat de Venga in meerdere zuidelijke landen wordt verkocht, waar de temperaturen elke dag de 30 graden overschrijdt. Dus begin tegen mij niet over de ongewone temperaturen in NL, dan sta ik ook op exploderen.......BOEM! Maar gelukkig was de verkoper bereidt om een aantal foto's te maken van het 'bevroren beeld' van het lcd scherm. Nu maar afwachten of er meerdere klachten zijn gemeld en wat Kia NL gaat doen. Het zal in ieder geval niet v

Guest Jantje

Als hij op vakantie weer vast loopt heb je dan een optie om hem ter plaatse te resetten?

Er was hier laatst iets over een software update voor de navi, heb je die er al op zitten?

Guest Jantje

Ik snap jouw helemaal Smart. Ik bedoelde het ook meer als nood oplossing dat de meeste navi's een reset knopje hebben ergens, scheelt weer dat je je contact een uur lang uit moet laten staan.

Ik weet niet of je meteen kunt resetten met een knopje (of een klein gaatje....).

Ik zal de gebruikershandleiding in het NL er eens op naslaan. Ook zo'n misser (of TOPPERTJE!) van Kia, geen NL handleiding bijgevoegd.... Ik bedank een forumlid voor zijn PDF-link naar de NL-versie.;)

Goed, ik ga mijzelf eens resetten en ga twee meter Tokio.....welterusten!

SLEEP WELL YOU GUYS.....AND DOLLS!

BTW! Vandaag bij de dealer geweest omdat mijn lcd scherm van het audio-/navigatiesysteem bleef staan en het beeld aan het trillen was. De mogelijkheid om het scherm van radio of navi op te roepen lukte voor geen meter. Het beeld bleef bevroren staan op de achteruitrijcamera. Er zijn foto's van het scherm genomen, omdat ik enige stampij heb gemaakt. Waarom? Omdat er nogal luchtig over werd gedaan. Ze gaven de extreme warmte de schuld......!

Nee he, laat Bigwade dit stukje maar niet lezen.

Hij heeft je nog zo gewaarschuwd.

Wel super vervelend voor je.

Misschien moeten we eens een apart topic openen met " Algemene problemen Venga"

Dan komen alle problemen/oplossingen bij elkaar te staan.

Edited by Venga1

Wel super vervelend voor je,ik zou

Misschien moeten we eens een apart topic openen met " Algemene problemen Venga"

Dan komen alle problemen/oplossingen bij elkaar te staan.

Misschien moeten we eens een apart topic openen met " Algemene problemen Venga". Dan komen alle problemen/oplossingen bij elkaar te staan.

Misschien niet zo'n gek idee. Ik lees alleen maar over problemen en software updates.

Dit komt door EU richtlijnen. Dan doen ze een standaardverbruikstest en daar MOETEN ze zich aan houden. Even een snelle Google link:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GQS2DLPB5

Uit deze "steriele" test komen meestal onrealistiche verbruiken...

Ik ben ook voor een algemeen topic voor problemen met de Venga. Het verbruik van mijn laatste tank was 1 op 10,3. Hoe durft Kia zo'n gunstig verbruik te vermelden in de brochure....

De motor blijft nu netjes uit totdat het stoplicht op groen springt.......

.......volgens mij alleen wanneer jij de koppeling intrapt:!:

Maar het zou fantastisch zijn wanneer het groene stoplicht de motor van mijn Venga opnieuw zou starten;)

:wink:

ach, neem voor de zekerheid de TomTom mee.....

Zag vanmiddag bij zo'n telecomwinkel dat ding van mij voor 99,- euri staan.

Heel europa actueel, werkend........ook bij 30 gr.

Ik rijd nu 2 dagen zelf in de Venga, zonder airco en lampen uit. De motor blijft nu netjes uit totdat het stoplicht op groen springt.

Je gaat het onder de knie krijgen :wink:)

wat ben ik een gelukkig mens, GEEN problemen met onze Venga. Tevreden over de dealer de auto, tja het is een saai model, maar aar hebben we zelf voor gekozen. (inmiddels 6000 km, de matten zijn goed, geen rare geluiden, de ramen doen het, het is een automaat dus het probleem met afslaan en starten van de motor kennen we niet