cmm1602 Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Hallo, Ik wil een picanto kopen maar dan wil ik zelf de radio er in zetten. Weet iemand of ik daar een speciaal frontje etc voor nodig heb? Of kan ik dat klepje er uit halen en gelijk een radio erin zetten? Quote
Smart Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Het gat voor de radio is standaard DIN, dus dit moet zeker met een moderne radio lukken. Quote
Crum Posted July 18, 2010 Posted July 18, 2010 picanto 1 of face lift? bij 1 kan het klepje er zo uit, als het allemaal nog origneel is zit hierachter een frame waar de radio in kan, zonder de slede, radio kan je proberen vast te zetten met dubbelzijdige tape o.i.d bij een face lift moet je het complete middenconsole er even uit halen, het plaatje zit geschroeft via de achterkant. Bij de FL heb je ook een frame nodig en een antenne verloopkabel Quote
cmm1602 Posted July 18, 2010 Author Posted July 18, 2010 oke bedankt voor de informatie, denk dat het dan wel gaat lukken!! Quote
Rekarie Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Goedenavond, Ik ben nieuw op het forum en wilde graag een vraag stellen. Ik heb een Kia Picanto uit 2008 en zou graag een andere radio/cd speler willen inbouwen. Hiervoor heb ik een Frontje nodig om deze radio in te laten bouwen alleen nergens kan ik deze vinden. Zelfs de Kia dealer in de buurt lukt het niet om aan zo een Frontje te komen. Hebben jullie misschien een idee? Ik weet niet of het mogelijk is foto's bij te voegen anders kon ik een voorbeeld laten zien. Het is een zwart Frontje met bovenin aan beide zijden een rechthoekige opening en in het midden een gat voor de gevarendriehoek. Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes Rekarie. Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Kijk eens op eBay of bij een bedrijf dat radio's inbouwt. EBay ben ik ze dit weekend nog tegengekomen... Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedemiddag, Bedankt voor de reactie. Bij een bedrijf dat radio's inbouwd kon het Frontje ook niet vinden. Heb nog wel op eBay gekeken alleen niet gevonden. Groeten Rekarie. Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Als ik jouw verhaal goed begrijp zou deze geschikt zijn: https://www.ebay.nl/itm/262304730571 De uitblaas-openingen en alarmlichtschakelaar blijven vast in de auto, het deel eronder vervang je. Overigens gevonden door te zoeken op Picanto 2008 fascia Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, Heel erg bedankt voor de reactie. Het is hem bijna. Ik zoek er eentje waarbij de gevarendriehoek in het Frontje zit. Groetjes Rekarie. Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Kun je een foto plaatsen van wat je nu hebt? Want ik ken alleen bovenstaande en die van de huidige Picanto's Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, Ja dat zou ik graag doen alleen weet ik niet hoe ik een foto kan plaatsen. Groeten Rekarie. Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, Ja klopt dat is het originele Frontje inderdaad. Maar als ik er een andere radio in wil laten bouwen moet er ook een ander Frontje op. Geen een radio van bijvoorbeeld Pioneer paste in dit (originele) frontje. Groeten Rekarie. Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Die heeft hij idd, want dit is de foto die Rekarie me stuurde; En dan denk ik ook dat je echt pech hebt, want dit is een soort van tussen-model/facelift geweest, waar ik ook niks voor heb kunnen vinden... Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Ik ga er dan trouwens ook vanuit dat dit NIET een eigen foto is, want er IS immers al een radio op deze foto Quote
xtra40 Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 dat is de facelift van 2008 tot 2011 daar is inderdaad een beetje wijzig van te vinden past ook net geen standaard dubbel din radio in zo te zien maar dat inslecht te zien op die fotos Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, Nee het is inderdaad echt vreemd. Echt nergens te vinden. Marja zonder een Frontje kan ik geen radio in laten bouwen helaas. Groeten Rekarie. Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, Haha nee dat klopt. Is een foto van internet. Groeten Rekarie. Quote
xtra40 Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 dis je bent dat hele front met die schakelaars en al kwijt ?? Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond, De foto met het zilveren Frontje heb ik in de auto. Toen ik bij een zaak was die autoradio's erin zetten zeiden ze dat ik een andere Frontje nodig was zoals die zwarte op de tweede afbeelding omdat het anders niet zou passen maar zelf heb ik er ook weinig verstand van. Groeten Rekarie. Quote
xtra40 Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 dat is al vast erg vervelendst je er weinig verstand van heb maar de vijl is geduldig om het pas te maken lijkt mij Quote
Rekarie Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Goedenavond Ja ik denk maar dat ik het inderdaad op die manier moet oplossen. Groeten Rekarie. Quote
xtra40 Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 maar ik denk dat er goed mee gezocht word dus wie weet vinden we wat Quote
Murcielaygo Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Raar is het wel; die tweede foto ziet er niet uit als handwerk, maar hij is wel ECHT anders van uitsparing. Dus er moet haast wel iets gemaakt zijn ooit, nu nog vinden waar... Quote
Recommended Posts