weetniet Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Hallo Allemaal, Ik ben toe aan de aanschaf van een nieuwe auto en zit te twijfelen tussen de Sportage X-ecutive Plus Pack en de IX35 Dynamic, beide in benzine uitvoering. Ik heb in beide een proefrit gemaakt en vond de Sportage iets beter rijden dan de IX35. Ook de looks van de Sportage spreken me iets beter aan dan van de IX35 maar daar staat natuurlijk wel een prijsverschil tegenover. Nu heb ik vraag over de Sportage; tijdens de proefrit viel me op dat er een kleine weerstand voelbaar is als het gaspedaal helemaal ingetrapt is. De dealer wist me te vertellen dat dit komt doordat het elektronisch gaspedaal is maar kon me verder niet goed uitleggen of dit normaal is of niet. Ik meen hetzelfde gevoeld te hebben tijdens de proefrit in de IX35 maar dat is alweer een tijdje geleden. Is er iemand hier die daar misschien een antwoord op heeft? Zijn er trouwens nog mensen hier die voor dezelfde (moeilijke) keuze gestaan hebben? Quote
marbe2220 Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 klopt,als je het snel indrukt heb je wat tegendruk.Ik heb de auto een week en je went er aan. zal ook wel te maken hebben met milieuaspect:roll: Quote
PowerAutoBoot Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Ikke heb het ook alleen als je hem helemaal op de vloer trapt Quote
flipperdeflap Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 (edited) Ik was met de keuze snel klaar: de looks van de IX35 vond ik te druk... ik had mijn bedenkingen over de achterkant van de Sportage, maar ben er volledig aan gewend nu Ik merk ook dat het "gas" bij het flink gasgeven iets trager reageert dan je wilt, maar daarna voel je wel de kracht die je wilt. Dat zal bij de Hyundai waarschijnlijk wel hetzelfde zijn. De wagen zorgt trouwens wel voor omgedraaide nekken tijdens het rijden Edited August 5, 2010 by flipperdeflap Quote
edwin-538 Posted August 11, 2010 Posted August 11, 2010 Wij vermoeden inderdaad ook dat dit voor de emissie is en de milieu aspecten wanneer je hier eenmaal doorheen trapt heeft de kia best veel power Quote
PowerAutoBoot Posted August 11, 2010 Posted August 11, 2010 Wij vermoeden inderdaad ook dat dit voor de emissie is en de milieu aspecten wanneer je hier eenmaal doorheen trapt heeft de kia best veel power Die van ons heeft nu 1600 KM erop zitten en mag merken dat hij in ieder geval geen luie motor heeft Quote
edwin-538 Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Die van ons heeft nu 1600 KM erop zitten en mag merken dat hij in ieder geval geen luie motor heeft Hoi Rob en Els, Dat klopt inderdaad hoe beter de auto is ingereden hoe minder lui de motor is. Helaas staan er in testverslagen zoals de autoweek toch andere dingen. Onze huidige auto was een Mazda 5 1.8 Benzine. Ook deze motor was niet lui Ook mede door het rijden met caravan in frankrijk hier rijdt je met een relatief hoog toerental wat de kracht van de motor uiteindelijk ten goede komt. Als alles meezit kunnen we de 19e een stukje met de caravan rijden. Tot nu toe is het even wachten op de 13 polige stekker deze had de dealer nog niet. Groetjes Edwin Quote
KiaZeker Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 "Luie motor": Als het in verschillende verslagen vermeldt wordt dan zal dat geen verzinsel zijn. En testauto's zijn denk ik ook niet voorzichtig ingereden dus volgens jullie niet lui. Iemand die auto's test ziet op papier 2 ltr, 163pk, 1350kg en verwacht dan op basis van zijn ervaring een bepaalde motor prestatie en die zal er dus wel niet uitkomen. Zo wordt er ook unaniem over de Opels van de laatste generatie geoordeeld, die presteren ook onder verwachting. Als dat 1 keer genoemd wordt dan is dat wat anders dan dat het voortdurend genoemd wordt. En voor wat betreft de nieuwe Sportage rijders. Jullie hebben ook een vergelijking in de vorm van je vorige auto. En als dat een Mazda5 1.8 is 115pk en 1395kg dan zul je de Sportage hopelijk als flink krachtiger ervaren. Maar wat ze ook schrijven, als je er zelf content mee bent dan is het goed. Maar iemand die nog moet beslissen zal er op letten en er rekening mee houden. Quote
zwafra Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 De weerstand in het gaspendaal is bij de Sportage en IX35 (2.0 benzine ) hetzelfde ze hebben allebij bij vol gas geven een weerstand ..ik vind dit persoonlijk best hindelijk en heb het voorgedragen bij mijn dealer die zegt dat het met emissie eisen te maken heeft... Misschien komt er nog wel een oplossing voor .. Quote
weetniet Posted October 22, 2010 Author Posted October 22, 2010 (edited) Ik ben eruit! Het gaat een zwarte Sportage Executive met Plus-pack worden! Heb als extra's er nog een trekhaak en winterbanden bij genomen.. Geschatte levertijd is op dit moment een paar weken. Edited October 22, 2010 by weetniet Quote
delhage Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 went wel, heb het wel gemerkt maar is niet hinderlijk Quote
der Rudi Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Ik ben eruit! Het gaat een zwarte Sportage Executive met Plus-pack worden! Heb als extra's er nog een trekhaak en winterbanden bij genomen.. Geschatte levertijd is op dit moment een paar weken. Dan is het nog ongeveer 20 nachtjes slapen ............. Quote
Xling Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Heb ook last van weerstand bij geheel intrappen van gaspedaal. Komt nog bij dat bij het flink doortrekken en opschakelen er een vertraging inzit. Dit vindt ik best hinderlijk. Bij dealer gemeld, dit is inmiddels bekend. Deze zou dit mailen naar Kia. Dealer zei ook te hopen dat velen dit gaan doen met de kans dat Kia hierop actie moet ondernemen. Bij een enkele melding gebeurd dit niet gauw. Dus ik zou zeggen melden bij je dealer en vragen of hij dit doorgeeft aan Kia. Quote
flipperdeflap Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Goeie tip! Ik vind het ook hinderlijk en een software (?) aanpassing zou gewenst zijn Quote
masimo Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 (edited) Optimalere software voor de bak doet veel. Ik heb zelf zeer goede ervaring met mijn 2007 Sorento 3.3V6. Ik kreeg twee updates voor de transmissie. Daarna was het een heel andere auto. Het schakelgedrag was totaal anders na de update. Hij veranderde van een "cruise-mobiel" in een auto die veel sportiever en directer op het gas was. Verbruik bleef gelijk. Edited November 9, 2010 by masimo Quote
Alex Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Bij mijn diesel was het omgekeerd; het (soms onnodig) terugschakelen met hoge toerentallen tot gevolg is nu verleden tijd. Dat doet hij nu enkel nog indien het gaspedaal echt diep wordt ingedrukt. Ik heb de indruk dat de motor nu meer op koppel rijdt (motormanagement kreeg ook een update). Verbruik is gelijk gebleven. Alex Quote
masimo Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Dat te ver terugschakelen en dan hoge toerentallen deed mijn auto ook voor de update. Als je 90 reed op de autoweg en je gaf dan gas, schakelde hij terug van 5 naar 3 en ging er als een straaljager (met bijbehorend geluid) vandoor. Na de update was dat vervelende gedrag verdwenen. Quote
Recommended Posts