Jump to content

Wel of geen Waxoyl behandeling?

mgennip

Recommended Posts

Sinds juni rijdt ik een Kia Cee'd SW, bevalt me tot nu toe prima. Ik heb er een Waxoyl behandeling bij besteld, maar nu vraag ik me af of dit wel uitgevoerd is.

Kun je op een of andere manier zien of testen of er wel of geen Waxoyl op zit?

Een certificaat heb ik er in ieder geval niet bij gekregen, ik meen dat de dealers dit er wel bij zouden moeten geven?

Je kan het goed zien als je er water op gooit. Loopt er meteen vanaf en vorming van kleine druppels.

Maar, ik ben eerlijk gezegd blij dat die troep er eindelijk af is. Alles is vettig door die Waxoyl.

Sinds juni rijdt ik een Kia Cee'd SW, bevalt me tot nu toe prima. Ik heb er een Waxoyl behandeling bij besteld, maar nu vraag ik me af of dit wel uitgevoerd is.

Kun je op een of andere manier zien of testen of er wel of geen Waxoyl op zit?

Een certificaat heb ik er in ieder geval niet bij gekregen, ik meen dat de dealers dit er wel bij zouden moeten geven?

Klopt.

Als de dealer de behandeling voor de aflevering laat uitvoeren hoor je het certificaat te krijgen bij aflevering. Je mag de auto de eerste 6 maanden ook niet in de was zetten.

Ik ben er erg blij mee want de auto is zeer eenvoudig schoon te houden en te maken. In het begin zat het ook op de ruiten maar daar gaat het vrij snel vanaf.

Guest Jantje

Ik heb me hele auto doorzocht geen sticker of certificaat te bekennen.

Ik heb ook het idee dat de mijne gewoon normaal gepoetst is en niet met waxoyl

Bedankt voor je reactie Alex, maar het gaat me er niet om of er zat discussies over geweest zijn. Ik heb betaald voor Waxoyl, dus ik wil dan ook dat het er op zit. Mijn vraag is dan ook hoe je kunt zien of de auto behandeld is met Waxoyl of dat hij gewoon gepoetst is.

• Like 1

Ik heb wel de sticker. Maar ik had ook het gevoel dat er "gewoon" gepoetst was. Ook geen certificaat trouwens.

En die Waxoil behandeling kost maar iets van 35 Euro voor de "oil" en een paar tientjes voor de zaterdaghulp om het erop te poetsen.

Ik had de behandeling trouwens gratis (toen ik met deze voorkennis kwam verkregen van een te openhartige verkoper).

Voor diegenen die het doen: Betaal NIET die 195 Euro die er voor staat.

Dat is echt teveel.

En of het werkt.... Ik zou het niet weten. Ik druk de auto af en toe door de wasstraat of pak een wasbox. Hij wordt dan gewoon schoon, net zoals mijn vorige auto's zonder deze behandeling. Niet sneller, niet mooier, niet beter, gewoon schoon.

Ik heb me hele auto doorzocht geen sticker of certificaat te bekennen.

Ik heb ook het idee dat de mijne gewoon normaal gepoetst is en niet met waxoyl

Over waxoyl zijn hier op het forum meer dan zat discussies geweest. Het is en blijft geldklopperij. Als je het op je auto hebt zitten? GECONDOLEERD!

Dank je

Ik heb er nog elke dag spijt van.

Echt zonde van mijn geld geweest, ik doe het noooooit meer!!

Ik had geen keus. Kocht de auto uit de showroom...dus met waxoil. Wel keurig met certificaat en stickertje in achterportier. En of het helpt ???? geen idee.

Ik ben geen poetser, dus na de wasbeurt (uiteraard wasstraat en ik weet het...slecht voor de lak) gewoon een laagje hotwax eroverheen.

tja, ik kreeg mijn auto (lease) afgeleverd met een tasje met waxoil spullen in de kofferbak, helemaal vaag. Maar als ik dit allemaal zo lees mis ik er niet zoveel aan nu de auto er niet mee gepoetst is. Misschien de oil maar ff op marktplaats gooien :wink:

Kijk het gewoon eens aan. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.

Bij mij zat het er op toen ik de auto afgeleverd kreeg. Ik hoef het er niet meer op, vanwege de vettigheid. Anderen vinden het wel fijn spul.

Ik ga binnenkort eens aan de slag met ultrashine protector. Een soort lakverzegeling. De ervaringen hiermee in duitse sorento-forum.de zijn heel goed.

Edited by masimo

Een Waxoyl behandeling heeft wel enig nut, mits goed aangebracht. Ik heb het jarelang verkocht toen ik nog in de autoverkoop zat. Ik zou er zelf geen 195 euro voor over hebben.

Voor de dealer is het puur een middel om er wat aan te verdienen. Je moet je realiseren dat de marge op nieuwe auto's z