Cita Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Heeft iemandt een CYCLONE ingebouwd bij de picanto? www.brandstofgeheim.nl staat het maar ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft. Garantievoorwaarden Cyclone II De Cyclone heeft een fabrieksgarantie van 2 jaar tegen defecten in het materiaal en fabricagefouten. Brandstofgeheim.nl heeft diverse trials gehouden met de Cyclone, en heeft geconstateerd dat er bij elk voertuig een verbetering werd geconstateerd. Brandstofgeheim.nl hecht er waarde aan dat haar producten zinvol zijn voor de consument. Mocht het zo zijn dat u op geen enkel van de beschreven effecten van de Cyclone voordeel heeft dan kunt u tot 3 maanden na aankoop de cyclone retourneren. Voorwaarde is dat de Cyclone niet beschadigt is en in de originele verpakking geretourneerd wordt. Als dit waar is wil ik het eens uitproberen. Ik zou het brandstof verbruik (1/14,5 a 15) best naar minimaal 17 of 18 willen brengen als dat lukt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De Voordelen op een Rij -Brandstofbesparing- Door de geavanceerde luchtstroom die de Cyclone veroorzaakt wordt er een maximale brandstof effici?ntie bereikt. Uit testen met de Nisan Maxima is bij 100 km per uur een brandstofbesparing gerealiseerd van 24 %. Als u de zelfde rijstijl behoud is een gemiddelde brandstofbesparing van 10% tot 15% goed realiseerbaar. -Minder Vervuiling- De Cyclone verhoogd de ontbrandingsnelheid wat een grotere efficiency van de motor oplevert waardoor er minder CO2 uitstoot plaats vindt. Door de betere verbranding vindt er minder roetuitstoot plaats en heeft de Cyclone een reinigend effect op de motor waar het verschil na dertig uur rijden met de Cyclone duidelijk meetbaar is. -Meer Vermogen- Door de betere verbranding ontstaat er meer vermogen. In het hoge toerenbereik is er meer trekkracht en door het grotere koppel is het mogelijk om met lagere toeren in een versnelling te blijven rijden. Voor mensen die aan het nieuwe rijden doen valt hier zeker een extra brandstofbesparing te winnen. -Verlengde Levensduur van de Motor- De Cyclone heeft een reinigende werking op de koolstof aanslag in de cilinder en op de kleppen van de motor. Ook de katalysator en uitlaat worden door de schonere verbranding gespaard en gaan zeker veel langer mee, wat weer bespaart in reparatie en vervangingskosten. -Minder Lawaai & trillingen- Een aangenaam bijkomend effect van de Cyclone is dat door de betere verbranding de motor minder lawaai maakt. Op de snelweg zult u zeker merken dat u uw mede inzittende of de radio veel beter kunt horen. groetjes, Danny Quote
scorpioshuma Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 ehmmmm Als het echt zo goed zou zijn, denk je niet dat de fabrikanten het dan al ingebouwd zouden hebben ?? Of lucht nou rechtsom draait, linksom draait of rechtuit gaat, verbranding is een scheikundig iets en gaat alleen om het aantal O2 moleculen. Dus betere verbranding => meer lucht erin Reinigende werking ????????? Ja wat werkt is het nieuwe rijden, daardoor minder lawaai en trillingen en brandstof besparing, maar 24% is zwaar overdreven, 10% is wel mogelijk. En enige dat helpt tegen de vervuiling is af en toe eens flink opstoken, zodat alles wegbrand, bij voorkeur op de autobaan, maar kan in nederland natuurlijk ook door op de snelweg eens in zijn 3 of 4 te blijven rijden. Mocht je meer info willen kijk dan eens op www.streetkiaz.com en zoek op TURBONATOR, dat is het zelfde apparaatje Dave Quote
xurf4xs Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Als ik het goed begrepen heb dient de Cycloon met 2 a 3 puntlassen vastgezet te worden. Hierdoor kan je nooit meer beroep doen om het geheel terug te sturen omdat het niet werkt. De cycloon is dan beschadigd (door de puntlassen) waardoor je nooit meer je geld terug krijgt. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar het lijkt erop dat dit weer zo'n verkoop truc is. Lijkt wel Homeshopping product. Die deugen namelijk ook niet. Ik wil me nog niet uitlaten of dit een deugdelijk apparaat/item is of niet, maar enige twijfels heb ik wel. Quote
Cita Posted August 4, 2006 Author Posted August 4, 2006 Wanneer je het bij een aangesloten dealerspunt laat inbouwen vervalt volgens mij je garantie niet. De bedoeling is de picanto iets vlotter en zuiniger te maken. Kosten komen waarschijnlijk uit rond 125 euro als het werkt. Ik laat me eerst even informeren bij het dealers punt voordat ik in zee ga. Wordt vervolgt. Graag reactie van bekende, vrienden of kennisen in je omgeving die de cycloon hebben ingebouwd, zodat ik een goed oordeel kan krijgen wat de gebruikers ervaringen zijn. In iedergeval alvast bedankt voor jullie vlotte reacties. Quote
Kia Fan Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Ik zou wel heel erg oppassen met zoiets te (laten) monteren!! Als er iets vanaf breekt oid dan kan het een grote schade tot gevolg hebben. Hieronder een stukje uit de leveringsvoorwaarden van het bedrijf (welke trouwens ook wel erg veel taalvfouten op de site heeft staan....) Artikel 12. Aansprakelijkheid De aansprakelijkheid van Top Energy is beperkt tot een herleveren van de betreffende zaak dan wel restitutie van de koopsom. De aansprakelijkheid kan nooit hoger zijn dan het bedrag van aankoop. Top Energy is op geen enkele wijze aansprakelijk voor materiele en immateri?le schade veroorzaakt door producten die zij uitlevert aan de consument. Eventuele claims worden door Top Energy doorverwezen naar de importeur dan wel producent. Als je bovenstaande leest dan zie je dat je nooit meer schade uitgekeerd krijgt dan de oorspronkelijke aanschafwaarde van het product!! Quote
Rio-man Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Waarom laat je 'm niet gewoon chippen bij een erkend bedrijf? Stuk veiliger, je bespaart brandstofkosten en je krijgt er bovendien meer power voor terug. Een kostenplaatje had ik al eens ergens op de site vermeld dacht ik.. even zoeken. Quote
Rio-man Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 een andere site m?t kostenplaatje: http://www.chippoint.com/index.html?url=http://www.chippoint.com/kia.htm Quote
Cita Posted August 5, 2006 Author Posted August 5, 2006 Ik ben vanmiddag naar Lelystad gereden om de cyclone 2 in te bouwen. In de 1e, 2e, vooral 3e versnelling is het merkbaar dat ie iets vlotter opkomt. In de 4e is de trekkracht wel aanwezig maar die geef je door naar de 5e versnelling. Kracht zit daar niet meer in maar wel een langzame uitloop naar je topsnelheid. Waarbij je minder diep in het gas hoeft te trappen. Mijn top snelheid was voor de inbouw 145 km en nu 160 km per uur. Ik ga het verbruik de komende maanden in de gaten houden. Ik vind dat de Picanto wel wat zuiniger moet zijn in het brandstofverbruik. Mijn verbruik lag tussen de 1 op 14 a 15km. Ik heb cruisecontrol en rijdt normaliter tussen de 110 en 120 km per uur op de snelweg. En de gebruikelijke wegen 30, 50, 70, 80 etc... Mijn zwager heeft de cyclone 2 ook ingebouwd in zijn OPEL ASTRA TD 2,0 en dat was gelijk merkbaar. Hij hoeft niet diep het gas in te drukken en bleef in alle versnellingen flink door trekken. Dus het kan bij diesels en turbo's een possitief effect hebben. Het komt uit op uitproberen. Wordt vervolgt Danny Quote
Cita Posted September 19, 2006 Author Posted September 19, 2006 Helaas heeft het bij het brandstofverbruik niet geholpen. Het verbruik is zelfs iets toegenomen. 1 op 13 a 13,5. Ik haal de cyclone er weer tussen uit. Was leuk om te proberen maar heeft geen effect voor de picanto, behalve als je harder wilt rijden. Zuiniger zal ie er niet van worden wel 15 km/u sneller. Quote
AJ Mol Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 In ieder geval bedankt voor je info. Quote
Recommended Posts