DeOS Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Blokken van een hefbrug?Het lijken diepe krassen op de foto's Misschien moet je voor het posten even het laatste bericht lezen? Het zijn geen krassen, het is uitslag. Oorzaak is al genoemd. Quote
Roderik Geplaatst 14 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2010 Auto gaat niet door de wasstraat maar wordt met de hand gewassen. dacht dat het er na het wassen wel af zou gaan, dacht dat het vlekken waren. Tegendeel blijkt dus waar. Quote
DeOS Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Auto gaat niet door de wasstraat maar wordt met de hand gewassen.dacht dat het er na het wassen wel af zou gaan, dacht dat het vlekken waren. Tegendeel blijkt dus waar. Het is een behandeling die in de fabriek gebeurt, elke cee'd zou hier dus in zeker mate last van moeten hebben. Bij de ene kleur zal het natuurlijk meer opvallen dan bij de andere. Quote
Venga OK Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 Het is een behandeling die in de fabriek gebeurt, elke cee'd zou hier dus in zeker mate last van moeten hebben. Bij de ene kleur zal het natuurlijk meer opvallen dan bij de andere. Ceed rijders, Jullie zouden eens kunnen kijken of de locaties precies overeenkomen met de ontwateringsgaatjes aan de binnen zijde van de deuren. Tijdens de zomer (warm) begon mijn venga nl op precies die plekken een soort tectiel te "druppen", zichtbaar op de dorpels. Dit was echter zwart en heeft gelukkig geen sporen achter gelaten (tot nu toe....) Wel m'n sponsje en autowashand verziekt.... helaas. Dit lost het probleem niet op, maar help wellicht met het zoeken naar de echte oorzaak. Van de uitleg van de KIA dealers heb ik aardig mijn buik vol. Ik ga liever zelf op onderzoek uit. Als blijkt dat de relatie met de ontwateringsgaatjes er is en de lak op de dorpel is aangetast, heb je een case. Succes, Peter Quote
kiakeproceedke Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 Van de uitleg van de KIA dealers heb ik aardig mijn buik vol. Die zijn in NL blijkbaar al even leuk als in Belgi Quote
Roderik Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Zijn er inmiddels nog meer Kia en/of Cee'd rijders die hier problemen mee hebben gekregen? Ook na poetsen lijkt het toch te blijven? Quote
mlkk Geplaatst 7 Januari, 2011 Geplaatst 7 Januari, 2011 bij mij zitten, zover ik in het donker kon zien, ook wat witte strepen. Bij mijn vorige auto, een Skoda Fabia Combi, had ik op de dorpels ook altijd een wit/gele wax achtige massa erop zitten. Dat kwam volgens mij uit de deuren. Dus ik zie dat heel veel mensen het zien, dus het lijkt wel zo te horen. Zeker omdat ik het dus ook op mijn oude auto altijd zag. Quote
netreg Geplaatst 8 Januari, 2011 Geplaatst 8 Januari, 2011 Had ook wat witte "uitslag" op de dorpels tijdens de eertse maanden. Dacht dat dit een restant van de Waxoyl behandeling was. Hoe dan ook....was weg na een paar maanden. Quote
stor Geplaatst 3 Februari, 2011 Geplaatst 3 Februari, 2011 is idd restant van anticorrosiebehandeling zag onlangs een stockmodel 2010 in een showroom met dezelfde kenmerken , de 2011 ernaast had er geen last van Quote
patten Geplaatst 3 Februari, 2011 Geplaatst 3 Februari, 2011 Mijn Cee'd SW (juni 2009) heeft dit ook. Ik dacht altijd dat het een restant van de Waxoyl behandeling was. Leuk om te lezen dat het wat anders is. M.n. na het wassen valt het me (extra) op (zwarte Cee'd), dan is de hele auto mooi schoon en dan vallen die plekken extra op. Is dus wax van de fabriek welke geen kwaad kan begrijp ik? Ik kan me er voor de rest niet zo druk om maken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.