Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Benzineverbruik afhankelijk van merk?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik tank altijd bij Argos bij mij om de hoek. Benzineverbruik schommelt altijd rond de 6.7 l./100km. Snelweg wordt 6.5 en stadsrit 7.0 maar wel constant en voorspelbaar. (Vanaf dec. 2009 met. 1.4)

Laatst getankt bij een andere benzineboer: Tinq in Velp. Die tank is het mij niet gelukt om onder de 7.2 te komen, wat ik ook probeerde...zelfs helling af zonder gasgeven.

Weer terug bij Argos: verbruik weer op oude waarden.

Zit er dan toch verschil in rendement per benzinemerk?

Vreemde ervaring vond ik. Soortgelijke ervaringen?

Geplaatst

Volgens mij komt het doordat verschillende benzine maatschappijen andere toevoegingen in de benzine gebruiken.

Het verschil tussen Shell en Tango benzine is bij mij toch een fiks aantal kilometers dat ik minder kan rijden op Tango benzine.

En in het buitenland kom ik ook veel verder op een tank benzine, ondanks goed doorrijden ook in de bergen.

Geplaatst

Het is bij benzine net als bij alle andere brandstoffen zo, dat die niet gelijk zijn van samenstelling. B.v. het 'huishoud'gas heeft in heel Nederland ook niet dezelfde calorische waarde. Dus kan het zo zijn dat je in Friesland langer kookt om een aardappel gaar te krijgen dan in Brabant. In Brabant zijn dan dus ook de rapen eerder gaar. Dat heb ik me eens laten vertellen door mijn nutsbedrijf.

Dus waarom zou dat bij benzine, uiteindelijk een natuurprodukt, niet zo zijn.

Of dat gelijk LITERS per tank scheelt, dat weet ik ook weer niet, maar schelen zal het zeker.

Geplaatst

dat klopt inderdaad,witte pompen hebben niet altijd een constante octaan bv 94.8 of 95.3.deze kunnen van shell of andere komen maar voldoet niet aan hun eis,dus word het aan de witte pompen verkocht vandaar de slechtere of betere verbranding [verbruik].dit geldt ook voor aardgas dit is niet puur maar word opgelengt met stikstof anders smelten de gaspitten van je gasstel.maar de ene keer zit er wat meer in dan andere keren ligt eraan waar het ingekocht word.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

De keuringdienst van Waarde gezien vorige week?

De mensen in het lab die alle moeite doen er een geloofwaardige conclusie aan te verbinden.

De conclusie van de mevrouw pomphouder was wel erg leuk.

Speciale benzine ? Meneer bij elke 10.000 ltr wordt er 1 liter toevoeging gegooid. Ik tank gewoon.

Kijk:

aangepast door KiaVenga12
type foute 40.000
Geplaatst

Ja natuurlijk...de bolle onzin van die miljoenenkwartaalwinstlui van Shell en consorten!

Weinig extra v-power rendement en een lekkere vette prijs erbovenop en...lachen bij de mannen van Shell!!!

Dat brilletje is natuurlijk om hun gezicht in de plooi te houden als ze hun kletskoekverhaal kwijt moeten. Je zult zoiets maar moeten vertellen...

En dan 's avonds onder t eten tegen moeder de vrouw:gelachen joh, de mensen zijn in staat om onze gebakken lucht te kopen, maar tank jij morgen maar gewooon euroloodvrij hoor...kost minder en houden wij lekker meer salaris over want anders hebben we een probleem aan t eind van de maand...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...