Bluedog Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Dag mensen, Ik ben in het bezit van een Kia Rio LS uit 2002, waar ik nu zo'n 190.000 km op heb gezet. Hij bevalt me nog steeds prima, al beginnen er nu langzaam aan natuurlijk wat zaken te verslijten. Zo doet sinds een aantal weken mijn achteruitrijlamp het niet meer. Ik heb al verschillende lampjes geprobeerd, maar geen resultaat. Aangezien nergens stond beschreven welke zekering deze lamp heeft, heb ik ze allemaal nagekeken. Alle zekeringen zagen er goed uit. Nu gaf de dealer aan dat de schakelaar bij de versnellingsbak weleens defect zou kunnen zijn. Wie kan mij vertellen waar deze zit en hoe ik hem kan vervangen? Ook ben ik benieuwd welke zekering dit nu moet zijn. HEt staat niet in de handleiding of op de dekseltjes van de zekeringskastjes. Alvast bedankt!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Zekering wordt waarschijnlijk aangegeven door een logootje van een lampje met een R erin. Controle van de schakelaar? Stekker eraf en door verbinden met een paperclip, brandt de lamp dan nog niet, is het inderdaad de zekering of een draadbreuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluedog Posted November 10, 2010 Author Share Posted November 10, 2010 Bedankt voor de reactie Jantje2. Tja, op de zekeringen staat de lamp dus helemaal niet aangegeven, dus dat is wel wat slordig. Maar ze zien er in ieder geval allemaal wel goed uit. Maar ik zou dus eerst graag willen weten waar ik die schakelaar eigenlij kmoet zoeken. Is dat bij de versnellingspook, of ergens bij de versnwellingsbak? En hoe herken ik dat ding? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 schakelaar zit aan de voorkant in de bak geschroeft, is het een 2 polige stekker, en zo uit mn hoofd een klein beetje naar beneden gericht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluedog Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Bedankt voor de reacties. Ik hga dan eens kijken binnenkort, hopelijk is het eenvoudig t everhelpen., Scheelt me weer een hoop tijd en geld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts