basske Geplaatst 8 November, 2010 Delen Geplaatst 8 November, 2010 kWas net es aan het kijken op de nederlandse website. Daar ontdekte ik dat de 1.6 diesel in nederland 128pk is In belgie is het 115pk. Is daar een reden voor? Zou ik de mijne kunnen opvoeren naar 128pk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
scorpioshuma Geplaatst 8 November, 2010 Delen Geplaatst 8 November, 2010 Volgens mij heeft dat te maken met de belastingwetgeving bij jullie in Belgie waarbij het aantal PK's belangrijk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
lojo Geplaatst 8 November, 2010 Delen Geplaatst 8 November, 2010 In Belgie is de belasting voor in verkeerstelling van een nieuwe auto van 85 KW 123 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
masimo Geplaatst 8 November, 2010 Delen Geplaatst 8 November, 2010 Mijn schoonbroer in Belgi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
basske Geplaatst 8 November, 2010 Topic Starter Delen Geplaatst 8 November, 2010 In Belgie is de belasting voor in verkeerstelling van een nieuwe auto van 85 KW 123 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
lojo Geplaatst 8 November, 2010 Delen Geplaatst 8 November, 2010 Een chiptuning op een Belgische soul brengt het vermogen van 115 PK naar 137 PK. http://www.cth.be/nl/chiptuning/chiptuning-en-eco-tuning-voor-uw-wagen/diesel-motoren/KIA/Soul/1600-Crdi/115/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Alex VB Geplaatst 9 November, 2010 Delen Geplaatst 9 November, 2010 Elke diesel (en benzine) is te pimpen. Belgie is pimpland nummer 1. Je weet dat het chippen hier in Belgie officieel illegaal is? Er zijn genoeg chipboeren die je kunnen helpen. Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
basske Geplaatst 10 November, 2010 Topic Starter Delen Geplaatst 10 November, 2010 Voor het kleine verschil in vermogen ga ik geen risico lopen om de garantie te verliezen Tenzij ... mijn dealer dit wil doen ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Alex VB Geplaatst 10 November, 2010 Delen Geplaatst 10 November, 2010 Welk risico? De meeste chippers nemen je garantie over... En tegenwoordig is het chippen van je wagen niet eens te achterhalen of ze moeten bevroeden bij iets dat je wagen gechipt is en dan moeten zij dat nog eens bewijzen. Ik heb tot nu toe maar van 1 persoon meegekregen dat de fabrikant ontdekt had dat zijn wagen gechipt was en hem dit zijn garantie gekost heeft. Tel eens uit hoeveel wagens er op de wegen rijden? Zolang jij chipt bij een ervaren chipboer met vermogenstestbank en de mogelijkheid de originele software ten allen tijden terug te zetten (Gratis) is er absoluut geen vuil aan de lucht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
bigwade Geplaatst 10 November, 2010 Delen Geplaatst 10 November, 2010 Nou even hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Alex VB Geplaatst 10 November, 2010 Delen Geplaatst 10 November, 2010 Ik zal het nog straffer vertellen. De echte goede chipboeren chippen een nieuwe auto niet eens meer. Deze dient eerst een flink aantal km gereden te hebben voordat ze er zelfs naar kijken. En de meeste garanties die overgenomen worden zijn max 2 jaar. Er is tot nu toe maar 1 fabrikant die 7 jaar geeft of 150.000km. En die 7 jaar is per land ook nog verschillend. De mogelijkheid tot het terugzetten van de originele software vind ik persoonlijk een vereiste. Dit heeft niets met problemen te maken maar met een stuk garantie naar mij toe. Het kan voorkomen - net als met meerdere dingen - dat de nieuwe programering achteraf toch niet bevalt of wat dan ook. Dan wil ik deze terug kunnen laten zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
masimo Geplaatst 10 November, 2010 Delen Geplaatst 10 November, 2010 Dit gaat niet eens om tunen. Alleen andere software voor het motormanagement. Een Nederlandse auto is toch niet getuned t.o.v. de Belgische. Eerder andersom, omdat het vermogen bij de Belgische auto teruggeschroefd is. Echter als het vermogen bij een Belgische auto op de normale waarde teruggezet is, kun je problemen met de verzekering / belastingdienst krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.