Ga naar inhoud

vermogenverschil tussen Belgie en Nederland


basske

Aanbevolen Berichten

Elke diesel (en benzine) is te pimpen. Belgie is pimpland nummer 1. Je weet dat het chippen hier in Belgie officieel illegaal is?

Er zijn genoeg chipboeren die je kunnen helpen. Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk risico? De meeste chippers nemen je garantie over... En tegenwoordig is het chippen van je wagen niet eens te achterhalen of ze moeten bevroeden bij iets dat je wagen gechipt is en dan moeten zij dat nog eens bewijzen. Ik heb tot nu toe maar van 1 persoon meegekregen dat de fabrikant ontdekt had dat zijn wagen gechipt was en hem dit zijn garantie gekost heeft. Tel eens uit hoeveel wagens er op de wegen rijden?

Zolang jij chipt bij een ervaren chipboer met vermogenstestbank en de mogelijkheid de originele software ten allen tijden terug te zetten (Gratis) is er absoluut geen vuil aan de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal het nog straffer vertellen. De echte goede chipboeren chippen een nieuwe auto niet eens meer. Deze dient eerst een flink aantal km gereden te hebben voordat ze er zelfs naar kijken. En de meeste garanties die overgenomen worden zijn max 2 jaar. Er is tot nu toe maar 1 fabrikant die 7 jaar geeft of 150.000km. En die 7 jaar is per land ook nog verschillend. ;)

De mogelijkheid tot het terugzetten van de originele software vind ik persoonlijk een vereiste. Dit heeft niets met problemen te maken maar met een stuk garantie naar mij toe. Het kan voorkomen - net als met meerdere dingen - dat de nieuwe programering achteraf toch niet bevalt of wat dan ook. Dan wil ik deze terug kunnen laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit gaat niet eens om tunen. Alleen andere software voor het motormanagement.

Een Nederlandse auto is toch niet getuned t.o.v. de Belgische. Eerder andersom, omdat het vermogen bij de Belgische auto teruggeschroefd is.

Echter als het vermogen bij een Belgische auto op de normale waarde teruggezet is, kun je problemen met de verzekering / belastingdienst krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...