Ga naar inhoud

Nieuwe Kia Rio komt 2011


Smart

Aanbevolen Berichten

Daarstraks bij onze Kia Garage nagevraagd en men heeft bevestigd dat de nieuwe RIO zal te koop worden aangeboden vanaf SEPTEMBER 2011

Idem voor de nieuwe Picanto.

In Belgie altans...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Graag meer info over de richtprijs met luxe versie. als dit bekend is tenminste bij jullie.

En is de 1.4 ook bpm en belasting vrij.

En is eventueel de 1.2 ook sterk genoeg qua acceleratie

Richtprijs is nog niets over bekend. Ik kan je wel helpen aan een aantal mooie cijfers.

1.4-litre 1.25-litre 1.4-litre 1.1-litre

Petrol Petrol Diesel Diesel

Acceleration (0-100 kph)*sec 11.5 13.0 14.2 16.4

Maximum speed* kph 181 167 171 161

Fuel consumption** 54.3 58.8 68.9 80.7

Fuel consumption w. ISG*mpg 58.8 65.7 80.7 88.3

CO2 g/km 124 114 109 94

CO2 (with ISG) g/km 114 104 94 85

Fuel tank capacity litres 43 43 43 43

Engines

1.4-litre 1.25-litre 1.4-litre 1.1-litre

Fuel type Petrol Petrol Diesel Diesel

Displacement cc 1,396 1,248 1,396 1,120

Power output ps 109 @6000 rpm 85 @ 6000 rpm 90 @ 4000 rpm 82 @ 6400 rpm

Torque output Nm 136 @ 4200 rpm 118 @ 4000 rpm 216 @ 1750 rpm 94 @ 3500 rpm

Even een vraagje voor de forumleden. Mag ik uit deze cijfers concluderen dat de 1.4 diesel met ISG ook belastingvrij zal zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Altijd even de Kia dealer aanschieten met zulk soort vragen.

Zij zijn door KMNL al voor de Auto RAI op de hoogte gebracht

van de te verwachten introductie in de showroom.

Ik dacht zelf zo rond oktober/november dus najaar 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

De RIO is vanaf September 2011 beschikbaar voor de klanten.. En nu maar hopen dat ze niet dezelfde "fouten" maken als bij de SP3 met het leveren..

Hoi Alex,

is er ook al iets bekend over de (vanaf) prijzen of weet je wanneer dit bekend zal gaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hoi Alex,

is er ook al iets bekend over de (vanaf) prijzen of weet je wanneer dit bekend zal gaan worden?

Vh weekend bij dealer geweest: natte vinger werk maar in ieder geval wel een antwoord: start rijzen vanaf +~ 14k. 14% bijtelling model exlusive (alles erop en eraan) +~ 17.5k (ongelooflijk trouwens!) t zelfde model met een automaat loopt als snel richting de 20k+ (vanwege oa bpm).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een geweldig karretje... ! Iedereen z'n ding en z'n voorkeur.. Maar Kia knokt goed aan de weg!! Volgende week (na erg lang wachten) mag ik mijn nieuwe Sportage 4wd exclusive automaat in ontvangst nemen... Ik doe de komende nachten dus geen oog meer dicht van de gezonde spanning.. :wink: .. En dan gaan we over 4 weekjes de rio maar eens testrijden voor t vrouwtje.. En dan kan t zomaar zo eens zijn dat er binnenkort twee prachtige kia-tjes in de garage staan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is het al bekend, maar op de Kia site kun je nu ook de leverbare kleuren selecteren voor de Rio. Zitten een paar mooie kleuren bij. Had echt zoiets van, die en die kleur had ik ook graag op de sportage gezien B)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er wordt al volop reclame gemaakt op tv over en met de nieuwe Rio.

Ik begrijp dan ook niet goed waarom er nog geen prijzen bekend zijn!

Nieuwe strategie van Kia?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Op Autozine staat ook een test van de Rio http://www.autozine.nl/text/966.html . Ze schrijven: "De Rio 1.1 CRDi is de best rijdende belastingvrije diesel van dit moment!". Wat mij opvalt in de prijslijst is dat de de netto catalogusprijs (ex BTW en ex BPM) voor de 1.1 CRDi Comfort Pack zo'n 1445 euro hoger is dan voor de 1.4 CRDi Comfort Pack . Weet iemand de reden hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie ook deze review (met dank aan bigmac die hem opmerkte).

De eerste berichtgevingen zijn dermate gunstig dat ze de rest van auto importerend en -verkopend Nederland slapeloze nachten bezorgen. En terecht.

Betreffende de "hogere" nettoprijs van de 1.1 t.o.v. de 1.4 diesel: je kan ook stellen dat de importeur en dealer op de 1.4 wat water bij de wijn doen om hem nog tegen een leuke prijs in de markt te kunnen zetten. Heeft alles met de BPM te maken. Als ze hadden besloten die 1.4 niet te leveren had dat ongetwijfeld klanten gekost, die komen nu toch naar de showroom en bestellen uiteindelijk gewoon de 1.1 die ze eerst al bij voorbaat hadden afgeserveerd vanwege mogelijke associaties met de 1.2 VW bluemotion diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb de eerste kilometers erop zitten,

ik sluit me aan bij de bovenstaande link, ik heb de 1.2 benzine, met super pack .

voor deze kia heb ik een half jaar polo gereden en wat ik vooral merk is, kwa prijs kwaliteitverhouding heeft de rio veel meer opties dan de polo een betere afwerking,

kwa rijden (1.4 polo) de polo had wel meer kracht kwa optrekken, maar met de kia ben ik nog niet boven de 3500 uitgeweest, eerst ff inrijden het systeem dat de motor uitschakelt aan bijv een stoplicht, werkt (volgend de dealer pas na enkele 100 kms dit om de motor niet te belasten met inrijden,

hoe zuinig de rio echt is durf ik nog niet te zeggen, benzine drinkt hij nog steedswink.gif

wat vooral fijn is zijn de vele opties, stoel en stuur is goed verstelbaar, de felheid van het km teller is te dimmen, en bij het starten draaien de tellers even helemaal doorbiggrin.gif

de wegligging is prima, goed en stabiel, ik heb in veel verschillende autos gereden, maar het inschatten van de grote vind ik persoonlijk even wennen, niet omdat hij groter is maar puur vanwege het optisch bedrog.

in het dashboard is een foto lijstje verwerkt wat ik persoonlijk weer echt grote onzin vind....

fotos volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...