marbe2220 Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 heeft iemand al een werkende spraakherkenning als navigatie in nederlands staat (engels werkt wel), ik heb er nog steeds niets van gehoord. vind dat kia hierin wel in gebreken blijft:confused: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 (edited) bij mij doet hij het al van af dat ik hem heb je moet het wel inspreken ik heb geen navigatie Edited November 19, 2010 by powerboot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Is dat inspreken niet alleen bij de niet FullMap fabrieksnavigatie. Ik heb dat niet gezien bij het FullMap systeem. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 heeft iemand al een werkende spraakherkenning als navigatie in nederlands staat (engels werkt wel), ik heb er nog steeds niets van gehoord. vind dat kia hierin wel in gebreken blijft:confused: Don't forget , English is THE world language !. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 En John is weer voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Ik heb ook geen ingebouwde navigatie maar de telefoon via bluetooth icm de knoppen op het stuur werkt prima middels (Nederlandse) spraakherkenning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betominice Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Helaas blijft kia daar mee in gebreken is ook te lezen op mijn kia Deze upgrade voorziet uw navigatiesysteem van Nederlandse commando's op uw scherm en gesproken begeleiding in de Nederlandse taal. De upgrade voorziet echter niet in door u uitgesproken commando's in het Nederlands. Wanneer u wel van deze gesproken commando's gebruik wilt maken, dan kunt u de Engelse taal selecteren. greetz Ray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 En John is weer voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Volgens mij heet jouw auto KIT (Nightrider!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Ik zeg tegen mijn auto " rijden " - hij doet niets , maar als ik zeg " drive" dan start hij gelijk. Heerlijk man, de mijne doet niks, zelfs niet in het pools en ik schreeuw wat af in de auto hoor.... HAHAHA! Smarts reply was een grapje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Smarts reply was een grapje Volgens mij had John dat wel door! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effenix Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Ik heb helemaal geen werkend spraakherkenningssysteem. Of ik zal wel iets verkeerd doen. Je moet op het knopje op het stuur drukken en ingedrukt houden totdat de piep gaat. Ik heb afgelopen nacht de hele nacht gedrukt maar geen piep. Ben ik vergeten iets ergens aan te zetten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Ben ik vergeten iets ergens aan te zetten? De Engelse taal? Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Ik heb helemaal geen werkend spraakherkenningssysteem. Of ik zal wel iets verkeerd doen.Je moet op het knopje op het stuur drukken en ingedrukt houden totdat de piep gaat. Ik heb afgelopen nacht de hele nacht gedrukt maar geen piep. Ben ik vergeten iets ergens aan te zetten? Ik vraag me af of je wel een 'piep' hoort? Volgens mij niet ............. Als ik op die knop druk dan zeg ik 'bellen'; als ik er geen naam achter zeg vraagt hij me om de naam, etc etc. Maar volgens mij komt er geen 'piep' waarop ik moet wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effenix Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 De Engelse taal?Marcel Ik dacht dat je alleen Engels tegen "het systeem" moest lullen maar dat je de rest gewoon in de Nederlandse Taal kon laten staan. Begrijp ik het goed. Nederlandse taal ingesteld en dus niet werken? Engelse taal wel werken? Het piepje stond in de gebruiksaanwijzing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gimzo Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Mensen, Tijdens het aanmelden (pairen) van je telefoon, wordt ook je adresboek overgezet. Je zou dan in principe de naam van iemand uit je adresboek moeten kunnen noemen. Dat zullen overwegend Nederlandse namen zijn. Dat is een heel andere klankkleur dan het Engels. Dit onderdeel heeft KIA niet goed voor elkaar. De commando Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbe2220 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 vorige week mail gestuurt waar de update bleef om de spraakherkenning bij nederlandse instelling navi te laten werken.deze mai heeft de dealer doorgestuurd naar kia en die heeft verzocht om zoveel mogelijk auto's met dit probleem door te geven. dus maak het nog een keer bekent bij je dealer en blijf zeuren,je heb er uiteindelijk voor betaald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) Je hebt gelijk! Sorry hoor, maar iedereen heeft er last van. Kan ook niet anders, want dat hebben ze zelf aangegeven. Heet ook niet voor niets een noodzakelijke update..... Moet eerst het piepsysteem van half Kia Nederland worden geactiveerd om dit probleem te tackelen? Dit noemen ze nu omgekeerde bewijslast!!!!!! Edited December 16, 2010 by Smart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Volgens mij heet jouw auto KIT (Nightrider!) Nightrider or Knightrider? Maar de Knightrider zal ook wel eens een Night rider zijn geweest;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Nightrider or Knightrider?Maar de Knightrider zal ook wel eens een Night rider zijn geweest;) Knightrider who went for a slight night ride. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effenix Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Vandaag even bij de KIA dealer geweest en we zijn eruit. Spraakherkenning werkt op de Exclusive alleen als de taal "Engels" is geselecteerd. Dat betekent dat navigatie aanwijzingen ook in het Engels gesproken wordt. Als je de Nederlandse taal selecteerd werkt het spraakherkennings systeem niet. Nu maar wachten op de update (als deze er komt). Nu maar hopen dat ze het programma zo maken dat dan ook de mediaplayer in de laatst gekozen stand laten staan qua keuze afspelen. Nu moet ik iedere keer weer Random afspelen selecteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Die van mij is volledig random. De ene keer doet'ie keurig de playlist, de andere keer werkt hij de hele IPod alfabetisch af. Leuk om tussen de kerstkoren ineens een podcast van BNR te krijgen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effenix Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Die van mij is volledig random. De ene keer doet'ie keurig de playlist, de andere keer werkt hij de hele IPod alfabetisch af. Leuk om tussen de kerstkoren ineens een podcast van BNR te krijgen.... Misschien zit er verschil in ondat ik alleen USB sticks gebruik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Vandaag even bij de KIA dealer geweest en we zijn eruit. Spraakherkenning werkt op de Exclusive alleen als de taal "Engels" is geselecteerd. Dat betekent dat navigatie aanwijzingen ook in het Engels gesproken wordt. Als je de Nederlandse taal selecteerd werkt het spraakherkennings systeem niet. Nu maar wachten op de update (als deze er komt). Deze info was toch zeker reeds vier maanden op het forum bekend en geldt voor de Venga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovader Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 En wat gaat er nu gebeuren? Mijn vrouw wordt nerveus van dat engelse gebrul van mij. Moeten wij kontakt zoeken met KIA over hoe dit opgelost gaat worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts