Jump to content

spraakherkenning

marbe2220

Recommended Posts

Helaas blijft kia daar mee in gebreken is ook te lezen op mijn kia

Deze upgrade voorziet uw navigatiesysteem van Nederlandse commando's op uw scherm en gesproken begeleiding in de Nederlandse taal. De upgrade voorziet echter niet in door u uitgesproken commando's in het Nederlands. Wanneer u wel van deze gesproken commando's gebruik wilt maken, dan kunt u de Engelse taal selecteren.

greetz Ray

• 2 weeks later...

Ik heb helemaal geen werkend spraakherkenningssysteem. Of ik zal wel iets verkeerd doen.

Je moet op het knopje op het stuur drukken en ingedrukt houden totdat de piep gaat.

Ik heb afgelopen nacht de hele nacht gedrukt maar geen piep.:mrgreen:

Ben ik vergeten iets ergens aan te zetten?

Ik heb helemaal geen werkend spraakherkenningssysteem. Of ik zal wel iets verkeerd doen.

Je moet op het knopje op het stuur drukken en ingedrukt houden totdat de piep gaat.

Ik heb afgelopen nacht de hele nacht gedrukt maar geen piep.:mrgreen:

Ben ik vergeten iets ergens aan te zetten?

Ik vraag me af of je wel een 'piep' hoort? Volgens mij niet .............

Als ik op die knop druk dan zeg ik 'bellen'; als ik er geen naam achter zeg vraagt hij me om de naam, etc etc.

Maar volgens mij komt er geen 'piep' waarop ik moet wachten.

De Engelse taal?

Marcel

Ik dacht dat je alleen Engels tegen "het systeem" moest lullen maar dat je de rest gewoon in de Nederlandse Taal kon laten staan.

Begrijp ik het goed. Nederlandse taal ingesteld en dus niet werken? Engelse taal wel werken?

Het piepje stond in de gebruiksaanwijzing.

Mensen,

Tijdens het aanmelden (pairen) van je telefoon, wordt ook je adresboek overgezet. Je zou dan in principe de naam van iemand uit je adresboek moeten kunnen noemen. Dat zullen overwegend Nederlandse namen zijn. Dat is een heel andere klankkleur dan het Engels. Dit onderdeel heeft KIA niet goed voor elkaar.

De commando

• 3 weeks later...

vorige week mail gestuurt waar de update bleef om de spraakherkenning bij nederlandse instelling navi te laten werken.deze mai heeft de dealer doorgestuurd naar kia en die heeft verzocht om zoveel mogelijk auto's met dit probleem door te geven. dus maak het nog een keer bekent bij je dealer en blijf zeuren,je heb er uiteindelijk voor betaald

Je hebt gelijk!

Sorry hoor, maar iedereen heeft er last van. Kan ook niet anders, want dat hebben ze zelf aangegeven. Heet ook niet voor niets een noodzakelijke update..... Moet eerst het piepsysteem van half Kia Nederland worden geactiveerd om dit probleem te tackelen?

Dit noemen ze nu omgekeerde bewijslast!!!!!!

Edited by Smart

Vandaag even bij de KIA dealer geweest en we zijn eruit.

Spraakherkenning werkt op de Exclusive alleen als de taal "Engels" is geselecteerd. Dat betekent dat navigatie aanwijzingen ook in het Engels gesproken wordt.

Als je de Nederlandse taal selecteerd werkt het spraakherkennings systeem niet.

Nu maar wachten op de update (als deze er komt).

Nu maar hopen dat ze het programma zo maken dat dan ook de mediaplayer in de laatst gekozen stand laten staan qua keuze afspelen. Nu moet ik iedere keer weer Random afspelen selecteren.

Vandaag even bij de KIA dealer geweest en we zijn eruit. Spraakherkenning werkt op de Exclusive alleen als de taal "Engels" is geselecteerd. Dat betekent dat navigatie aanwijzingen ook in het Engels gesproken wordt. Als je de Nederlandse taal selecteerd werkt het spraakherkennings systeem niet. Nu maar wachten op de update (als deze er komt).

Deze info was toch zeker reeds vier maanden op het forum bekend en geldt voor de Venga