Ga naar inhoud

verkoopcijfers november 2010


Kia Fan

Aanbevolen Berichten

KIA PICANTO 209

KIA RIO 0

KIA SOUL 74

KIA VENGA 182

KIA CEED 101

KIA CARENS 0

KIA SPORTAGE 245

KIA SORENTO 27

KIA OVERIGE 1

KIA 839

HYUNDAI I 10 695

HYUNDAI I 20 149

HYUNDAI GETZ 0

HYUNDAI ACCENT 1

HYUNDAI I 30 140

HYUNDAI SONATA 2

HYUNDAI GRANDEUR 0

HYUNDAI MATRIX 9

HYUNDAI IX20 109

HYUNDAI TUCSON 0

HYUNDAI IX35 398

HYUNDAI SANTA FE 16

HYUNDAI OVERIGE 1

HYUNDAI 1.520

Hyundai doet in maand November bijna eens zoveel als Kia.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Ik denk dat Hyundai vanaf volgend jaar flink gaat scoren met hun nieuwe modellen, vooral de iX20 vind ik zeer geslaagd. Ik heb hem in Essen (D) gezien en was bijna geen lid geweest van dit forum!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hyundai doet in maand November bijna eens zoveel als Kia.

Dat zijn met name i10's, bewezen goed en goedkoop, en ix35's waar nu de levering goed begint te lopen.

De rest is marginaal.

Kijk in jan maar eens naar de Sportage, die gaat de ix35 verslaan.

Ceed's en Venga verkopen vallen me gezien de auto's wat tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


De mensen trappen met beide voeten in de zuinige mini auto val..

ALLE auto's zijn ten opzichte van een 5 tot 10 jaar geleden - en zeker ten opzichte van de gouden jaren 50/60/70/80 50 tot 60% millieuvriendelijker geworden.

En helaas worden KIA rijders gestraft omdat hun wagen niet zo vriendelijk zou zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat mij opvalt (ook in de showroom) dat de aanloop op de Cee'd afgenomen is nadat de Se7en uitverkocht was....

Ik denk dat de cee'd aan het einde van zijn levensloop gekomen is en dat het wachten is op een nieuw model.... ook de Picanto maar daar weten we dat er een nieuw model van komt ook begreep ik dat de picanto binnenkort in een wegenbelastingsvrije variant leverbaar word (is dat zo peter??), dat gerucht ving ik op. Dat zou wel mooi zijn 14% bijtelling geen bpm dus auto kan wat in prijs naar beneden....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het met de Cee'd wel meevalt, denk dat als er weer een Se7en zou komen de verkopen omhoog schieten !

De nieuwe Picanto blijft nog wel even weg, ik verwacht deze niet binnen een half jaar ! Op de huidige Picanto zitten nu wel een aantal leuke acties, o.a. de Sport & Style. Daarnaast komt de "wegenbelastingvrije" Picanto. Is een actie van KIA, KIA betaalt gewoon de wegenbelasting dmv korting !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier een overzichtje van Geelhoed op AW

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4540666#msg-4540666

altijd leuk om te zien waar je auto ongeveer staat :wink:

Meriva gaat t.o.v. de Venga wel erg hard.....

Algemene Kia cijfers:

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Kia&viewjaar=2010

aangepast door bigwade
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas loopt KIA op dit moment iets achter de feiten aan.. Er zijn diverse fabrikanten die meer hun best doen om nog meer millieuvriendelijkere auto's te bouwen en verkopen.. Het neemt niet weg dat ze mooie wagens met diverse interessante opties bouwen, maar de mensen kijken ook naar hun beurs nadat ze de wagen gekocht hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk zeker dat de iX20 hoge ogen gaat gooien en zeker ten opzichte van de Venga.

De Hyundai oogt gewoon vlotter en sportiever dan de Venga. Hierdoor zal het zeker de nodige Venga-gegadigden wegkapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat kia nog steeds zijn naam bij sommige mensen tegen heeft.

Vind de ix20 niet mooier als mijn venga.

Maar ja dat is smaak.

Ben erg blij met mijn venga en begrijp niet dat hij minder dan de opel mervia verkocht wordt want die is duurder en lelijker!!

Ach ja de toekomst zal het uitwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk zeker dat de iX20 hoge ogen gaat gooien en zeker ten opzichte van de Venga.

De Hyundai oogt gewoon vlotter en sportiever dan de Venga. Hierdoor zal het zeker de nodige Venga-gegadigden wegkapen!

Dat het om het model zou gaan betwijfel ik. De afwijking met de Venga is zo sumier dat menige leek het niet kan ontdekken. Een andere luchthapper aan de voorzijde en een bochtig lijntje van de achterklep. Voor de rest is alles hetzelfde. Binnen een iets andere radio/aircofront en dan hebben we het gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het om het model zou gaan betwijfel ik. De afwijking met de Venga is zo sumier dat menige leek het niet kan ontdekken. Een andere luchthapper aan de voorzijde en een bochtig lijntje van de achterklep. Voor de rest is alles hetzelfde. Binnen een iets andere radio/aircofront en dan hebben we het gehad.

Dat ben ik niet met je eens. De auto is onderhuids uiteraard hetzelfde als een Kia Venga, maar op heel veel fronten is hij toch anders ontworpen.

Neem bijv. het anders gevormde dashboard, de frontpartij, de achterkant en de stoelbekleding. Ik heb er ingezeten (Essen, Dld.) en moet zeggen dat de auto toch heel anders oogt en voelt dan de Venga, waar ik toch zelf dagelijks in mag rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dit ik nou echt het aller lelijkste ervan.

Dat blauw van Hyundai is echt nep

ik vind het dashboard heel rommelig overkomen

Volgens mij ging het erom dat er wel degelijk significante verschillen zijn tussen de Kia Venga en de Hyundai iX20. Of jij dat nu mooi vindt of niet, staat daar geheel buiten, dat is namelijk een persoonlijke smaak. Wat jij mooi vindt, hoef ik bijv. niet mooi te vinden, of andersom. Capice?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas loopt KIA op dit moment iets achter de feiten aan.. Er zijn diverse fabrikanten die meer hun best doen om nog meer millieuvriendelijkere auto's te bouwen en verkopen..

On Topic again :wink:

Met de LPi Hybride zijn ze op weg maar wel wat laat.

Heeft ook alles te maken met Type goedkeuringen.

De Forte van een ander topic had hier al lang kunnen rijden.

Het ding is bewezen goed.

Vanwege Europa en LPG zit daar een heel test/keurings traject aan vast dat

dat gezien de verwachte verkopen de moeite niet echt is.

Dat heeft te maken met overheid met dubbele agenda op NL en EU niveau.

Jammer toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ben ik niet met je eens. De auto is onderhuids uiteraard hetzelfde als een Kia Venga, maar op heel veel fronten is hij toch anders ontworpen.

Neem bijv. het anders gevormde dashboard, de frontpartij, de achterkant en de stoelbekleding. Ik heb er ingezeten (Essen, Dld.) en moet zeggen dat de auto toch heel anders oogt en voelt dan de Venga, waar ik toch zelf dagelijks in mag rijden.

Volgens mij ging het erom dat er wel degelijk significante verschillen zijn tussen de Kia Venga en de Hyundai iX20. Of jij dat nu mooi vindt of niet, staat daar geheel buiten, dat is namelijk een persoonlijke smaak. Wat jij mooi vindt, hoef ik bijv. niet mooi te vinden, of andersom. Capice?

Ik snap niet goed hoe het uiterlijk heel anders kan voelen. En hoe kan smaak voelen.

Bedoel je nu toch dat de bouw/bediening/zitcomfort en wat dies meer zij je een ander gevoel geeft.

Of kan een auto die er alleen maar lelijker uitziet ook anders rijden.. ;)

Voor degene die willen vergelijken

Binder1.pdf

aangepast door KiaVenga12
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het ook leverbaar met een pet, anders past het zaakje niet in de garage vanwege de hoogte en bespaard iets meer brandstof tenopzichte van dit model.

Maar wat je niet ziet, dat houden ze onder de pet, is dat je de lucht eruit kunt laten, liefst VOORdat je de garage in rijd...

En wat het verbruik betreft, dat is sowieso hoger dan in de folder ;)

aangepast door KiaVenga12
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...