KiaVenga12 Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 (edited) Omdat ik niet overal kan zien wie welke jaargang Venga heeft en ik vermoed dat de 2009's meer problemen hebben dan de Venga's vanaf medio 2010, zou ik van de Vengabezitters hun koopdatum/afleverdatum willen weten. Als het een tweedehands is graag de productiedatum. Met alvast dank voor de moeite. Mijn Venga is van sep 2010, 2 probleempjes: Benzinemeter vlotter vervangen voor verkeerde aangifte lampje (benzinepomp op dashbord naast benzinemeter). En ISG aan de praat geholpen. Deze twee probleempjes zijn dus opgelost! Edited December 11, 2010 by KiaVenga12 Quote
lucsandy Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 De mijne is een 1.4crdi van mei 2010 Groeten Luc Quote
geertjandekker Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 De mijne is afgeleverd in augustus 2010. Ik heb inderdaad minder problemen. Totnogtoe alleen de motor van het rechter portierraam (gefixt door de dealer) en de kerstboom verlichting na het starten. (Modificatie moet ik nog vragen bij de dealer.) Quote
xxxx Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Mijn 1,6 automaat Venga is van april 2010 en tot nu toe, geen enkel probleem:-D Quote
KiaVenga12 Posted December 9, 2010 Author Posted December 9, 2010 De mijne is een 1.4crdi van mei 2010Groeten Luc Waren of zijn er problemen? Quote
lucsandy Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Ja hebben al tal van problemen gehad maar er zijn er al een deel opgelost ( zie topic kraken dashboard) Heeft al meer dan een week bij KIA Belgium gestaan groeten Luc Quote
tonisaez Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Mijn Venga 1.6 automaat is van mei 2010. Geen enkel probleem. Quote
Davidsgulden Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Mijn Venga 1.6 automaat is gekocht in mei 2010, maar stamt uit eind 2009 (33-kkr-2). Datum eerste afgifte kenteken is ook mei 2010, maar auto is dus uit een 2009 productie. Problemen tot nog toe: - Koel-Slangenklem, terugroepactie zoals bij alle Venga's - Dashboardverlichtingsregelaar haperde. Is vervangen, probleem opgelost. - Aandrijving rechterportierraam. Bij 2de poging motor vervangen. Probleem opgelost. Bij ophalen auto na eerste 'reparatie' was probleem niet gefixed. Direct nieuwe afspraak gemaakt. (min puntje voor de dealer) - Benzine meter geeft al een lampje als er 36 liter uit de tank is. Dealer heeft hier nog nooit van gehoord, maar zal navragen. Ik weet niet of dit gespeeld is of werkelijk zo. Ik heb een kopie gemaakt van het topic hier op het forum, en de oplossing. Wil dit laten repareren bij de 1ste grote beurt. - Achterklep komt niet meer volledig vanzelf omhoog tijdens het koude weer. Nog niet gemeld. Zal wel gebeuren, afhankelijk hoe vaak ik m'n hoofd stoot. - Verder nog geen problemen. Quote
KiaVenga12 Posted December 9, 2010 Author Posted December 9, 2010 (edited) - Benzine meter geeft al een lampje als er 36 liter uit de tank is. Dealer heeft hier nog nooit van gehoord, maar zal navragen. Ik weet niet of dit gespeeld is of werkelijk zo. Ik heb een kopie gemaakt van het topic hier op het forum, en de oplossing. Wil dit laten repareren bij de 1ste grote beurt. Dat was dus ook mijn probleem en voor zo ver dus opgelost. Al wordt je nog wel aan de vroege kant gewaarschuwd. Maar dat is veel beter dan te laat... Edited December 11, 2010 by KiaVenga12 Quote
ronald43 Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Venga van levering juni 2010. Prouductie weet ik niet. Geen problemen tot nu toe. Quote
Guest Venga 2010 Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Kia Venga 1.6 cvvt x-ecutive aangeschaft op 31 maart 2010. Kia Venga is in het onderzoekscentrum Frankfurt geweest en wordt niet meer aan ons afgeleverd. 6 maanden met 14000km. Er moet teveel gerepareerd worden. Zijn in onderhandeling met de dealer. Quote
cvsw123 Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ik heb een rode Kia Venga 1,4 benzine Xtra met comfort pack, besteld in maart en gekregen in mei 2010. Tot nu toe geen problemen. ISG werkt perfect, zodra het boven de 3 graden is doet hij het (gisteren avond ook al weer). Quote
antonief Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Steel Gray Kia Venga met comfort pakket besteld in maart, geleverd in april 2010 en de volgende problemen: Koel/slang klem (V) aandrijving rechter portierraam (V) geen werkende ISG (O) kerstboomverlichting dashboard (V) benzinemeter/bc bij 36 liter geeft die aan dat ik moet tanken (O) slecht omhoog gaan achterklep bij koud weer (O) O is openstaand V is verholpen Quote
Peerke Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Mijn Venga is van dec. 2009 en heeft alle modificaties intussen wel gehad. Verder in het begin het probleem met de slechte accu, maar thats it! Goede auto verder. Quote
expeuk Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Ik heb mijn venga7 vanaf 25 november 2010 en tot nu toe geen echte problemen. Het enige wat mij opvalt is dat ik in de file niet met een lage snelheid kan rijden zonder stoten en schokken. Moet maar even langs de dealer denk ik. Verder een heel fijne auto. Quote
Venga1 Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 Ik heb mijn venga7 vanaf 25 november 2010 en tot nu toe geen echte problemen. Het enige wat mij opvalt is dat ik in de file niet met een lage snelheid kan rijden zonder stoten en schokken.Moet maar even langs de dealer denk ik. Verder een heel fijne auto. Mooie uitvoering! Het probleem met stoten en schokken heeft denk ik iedereen. Je moet de auto eigenlijk direct in de tweede versnelling zetten dan heb je er geen last meer van Quote
kosmonout Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Waar kun je eigenlijk de productie datum vinden? Mijn achterklep moet ik gewoon met de hand open maken. Kan dit ook automatisch? Mijn hill assist werkt trouwens niet moet ik mee terug. Ook de benzine tank krijg ik niet goed vol. Ook de BC springt van de hak op de tak. Ik heb 'm 6 december gekocht maar was een voorraad auto.... Quote
Venga1 Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Mijn hill assist werkt trouwens niet moet ik mee terug. Probeer het eens op een wat steilere helling. Een parkeer garage b.v. wel even kijken dat er geen auto's achter je staan (voor de zekerheid) Op een minder steile helling werkt het niet Quote
Rudolf Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Voor mij is het heel prettig om te lezen dat de KIA Venga vanaf 2010 minder problemen heeft dan het jaar daarvoor. Ik krijg mijn nieuwe Venga over 2 weken. Quote
KiaVenga12 Posted January 3, 2011 Author Posted January 3, 2011 Mooie uitvoering!Het probleem met stoten en schokken heeft denk ik iedereen. Nee! Ik niet. Quote
Remko .me Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Nee! Ik niet. Bij mij is het ook niet meer hoor...? Of bedoelen we nu iets anders? Quote
Remko .me Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Waar kun je eigenlijk de productie datum vinden? Mijn achterklep moet ik gewoon met de hand open maken. Kan dit ook automatisch?.. Dit gaat open als je de auto van het slot haalt.. Je hebt op je afstandbediening ook een middenknop die je kunt inhouden, dan gaat je klep open 1-malig. Quote
kosmonout Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Dat wist ik. Ik dacht dat de klep automatisch omhoog gaat als je op de afstandbediening drukt. Maar hij ontgrendelt gewoon. Dat heb ik ook. Ik dacht dat andere Venga rijders iets hadden wat ik niet had Quote
Recommended Posts