Jump to content

Recommended Posts

Posted

topic nummer 200..

IK ben van MENING, dat je in de winter ook veilig bent op zomerbanden als je normaal rijdt.

Ik heb nu winterbanden omdat ik in januari 2 weken naar duitsland moet, anders reed ik nog lekker op de normale banden rond.

en ja hoor mijn vrolijke haters, val me hier maar vrolijk op aan

Posted (edited)

Zo is het mij vorig jaar ook gegaan. I.v.m. een geplande kerstvakantie in Denemarken moest ik wel winterbanden aanschaffen. Anders had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan. Denk verder wel dat winterbanden voordelen hebben hoor, maar laten we ons niet de kop gek maken.. Als je de mensen hoort kun je echt niet zonder. Heb al diverse keren gehoord dat ze het ook hier verplicht moeten stellen. Ik vraag mij trouwens af of er misschien ook nog een markt is voor voorjaarsbanden en najaarsbanden.

Edited by snowy12
Posted

Ik deel je mening. Het lijkt inderdaad wel een hype te worden/zijn, die winterbanden.

Zelf rijd ik al ca. 35 jaar met "gewone" banden en heb nimmer broken gemaakt. Pas dan ook de snelheid en het rijgedrag af op de weersomstandigheden. Wat niet meer dan logisch is.

Wat je ziet gebeuren is dat door deze hype sommige bestuurders, die over winterbanden beschikken, meteen denken dat ze onsterfelijk geworden zijn en ook bij zeer slechte of gladde weersomstandigheden 120 km of harder blijven rijden. Zich niet realiserend dat ze anderen hiermee in gevaar brengen.

Dat zij zichzelf in gevaar brengen of dood wilen rijden, zal me worst zijn, maar ze nemen altijd anderen mee!

Kortom:

Winter- of zomerbanden, pas je rijgedrag en rijstijl aan naar de omstandigheden!

Posted

Gisteren is deze discussie door de moderator gesloten. En wat doen we............we beginnen vrolijk opnieuw. Hebben we over een paar dagen weer 500 MENINGEN.

Lijkt wel een bandenforum............................

Posted

En vandaag wordt dit topic ook weer gesloten..

Ik begrijp dat iedereen zijn mening heeft mbt genoemd thema, maar helaas ontaard dit in een welles-nietes verhaal en wordt er binnen niet te afzienbare tijd op de man/vrouw gespeeld.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...