Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Update Navteq kaarten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jullie zitten elkaar op te naaien wanneer nu die kaartupdates komen.

Volgens mij is de maand juni nog niet voorbij! Even afwachten dan maar?

En ja, er moet voor betaald worden. Ben wel benieuwd naar de prijzen.

't Is al zo vaak beloofd, geloof jij het nog?

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst (aangepast)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bedankt voor de link!

Iemand al ervaring hier mee?

Het zijn 10 cd's, hoe moet je dit updaten, tot nu toe ging dat via usb?

Maar er zijn in elk geval nieuwe kaarten!

aangepast door Alex VB
Link naar ilegaal software
Geplaatst

Bedankt voor de link!

Iemand al ervaring hier mee?

Het zijn 10 cd's, hoe moet je dit updaten, tot nu toe ging dat via usb?

Maar er zijn in elk geval nieuwe kaarten!

Deze zijn volgens mij niet geschikt voor het systeem dat in de huidige Kia Cee'd zit. Deze kaarten worden al tijden aangeboden voor Kia Cee'd Turn-by-turn (wat dat ook mag zijn). Ze zijn voor een VDO-Dayton systeem. Een Benelux-pakket kost overigens 99 euro, een Europa pakket 149. De kaarten via deze link zijn illegaal, by the way.

Geplaatst

Legaal of illegaal, daar heb ik helaas geen verstand van, ik heb alleen maar willen aangeven dat er wel degelijk van tijd tot tijd ontwikkelingen zijn. Deze zijn inderdaad voor de Cee'ds tot 2009, en inderdaad van VDO Dayton.

Geplaatst

Legaal of illegaal, daar heb ik helaas geen verstand van, ik heb alleen maar willen aangeven dat er wel degelijk van tijd tot tijd ontwikkelingen zijn. Deze zijn inderdaad voor de Cee'ds tot 2009, en inderdaad van VDO Dayton.

Dat er van tijd tot tijd ontwikkelingen zijn dat is logisch, je kunt moeilijk een nieuwe TomTom verkopen met oude kaarten.

De op zichzelf staande systemen zoals TomTom, Navigon, VDO Dayton e.d. zijn het probleem niet, er zijn simpelweg een 2-tal kaarten leveranciers: NavTeq en TeleAtlas.

Die brengen elk kwartaal nieuwe kaarten uit, een fabrikant neemt een soort van abbonnement op de kaarten (licentie) waardoor ze updates uit mogen brengen.

Navigon doet dit bijvoorbeeld elk kwartaal en TomTom elk jaar. Het probleem bij ons systeem is dat het van het merk LG is en door Kia geleverd wordt.

LG krijgt de kaarten van 1 van de 2 leveranciers en LG brengt dan een kaartupdate uit, Kia moet deze op hun beurt weer distribueren. Daardoor duurt het gewoon zo lang.

Overigens heeft een kennis van mij een Hyundai i35 met exact hetzelfde systeem als in de Kia zit en hij krijgt 10 jaar gratis kaartupdates (staat expliciet in de verkooppapieren)

Vreemd dat Kia dit niet doet en er €300 voor durft te vragen.

Geplaatst

Overigens heeft een kennis van mij een Hyundai i35 met exact hetzelfde systeem als in de Kia zit en hij krijgt 10 jaar gratis kaartupdates (staat expliciet in de verkooppapieren)

Vreemd dat Kia dit niet doet en er €300 voor durft te vragen.

Het 1e gedeelte van je verhaal geloof ik meteen, maar.....waarom weet jij zo zeker dat Kia € 300,00 vraagt voor een kaartupdate?

Geplaatst

Het 1e gedeelte van je verhaal geloof ik meteen, maar.....waarom weet jij zo zeker dat Kia € 300,00 vraagt voor een kaartupdate?

Zie mijn voorgaande posts...

Omdat de Directeur After Sales van Kia Motors Nederland dit een paar weken terug tegen een dealer heeft gezegd...

Geplaatst

Zie mijn voorgaande posts...

Omdat de Directeur After Sales van Kia Motors Nederland dit een paar weken terug tegen een dealer heeft gezegd...

Ik ben, met jou, net zo benieuwd wat Kia gaat doen met die kaartupdates. Ze 'prijzen' zichzelf uit de markt en krijgen

heel veel boze reacties, wanneer blijkt dat jouw prijsindicatie bewaarheid gaat worden.

Geplaatst

Ik ben, met jou, net zo benieuwd wat Kia gaat doen met die kaartupdates. Ze 'prijzen' zichzelf uit de markt en krijgen

heel veel boze reacties, wanneer blijkt dat jouw prijsindicatie bewaarheid gaat worden.

Ik geloof wel dat ze hier 300 euro voor gaan vragen, kijk maar eens naar wat 'Citroën' doet (zie bijlage)

Maar gelukkig is die wel 'gratis' te downloaden via usenet.

Misschien niet helemaal legaal, maar dan moeten ze maar met een 'normale' prijs komen.

De nieuwste kaarten voor de Cee'd tot bouwjaar 2009 zijn al 'gratis' te downloaden via usenet, dit zijn 10 cd's en die kosten officieel 149 euro.

Voor de huidige Cee'd moet de update plaatsvinden via een usb stick, dit zijn andere bestanden, maar die komt ook echt wel op usenet.

Ik wil niemand aanzetten tot illegale activiteiten, want dit mag gewoonweg niet. En dit kan gevolgen hebben voor garantie.

Dus we wachten op een mooie aanbieding van KIA.

post-2414-0-25166500-1309065554_thumb.jpg

Geplaatst

.....

Kunnen ze makkelijk beloven: ook voor de Hyundai zijn de kaarten inmiddels al zwaar verouderd. Ook daar zijn nog geen nieuwe te verkrijgen geweest. Maar ik ben het met je eens: ze leveren de eerste set maar (bijna) gratis. Zo niet, dan laat ik het systeem verwijderen en vervangen door een systeem dat wel te updaten is. Vorige week voor de zoveelste keer een afspraak op een adres dat het systeem weer eens niet kende.

De nieuwe Hyndai i30 CW Business Edition (vergelijkbaar met de Cee'd SW) wordt overigens al geleverd met een Pioneer navigatiesysteem, en niet langer met een LG. Zegt genoeg lijkt me.

Geplaatst

Tja als ze nou zouden zeggen dat je voor €300 voortaan jaarlijks een gratis update krijgt voor de levensduur van het apparaat dan kan ik daar nog iets bij voorstellen. MAAR een losse kaartupdate zou in mijn ogen NOOIT meer mogen kosten dan de goedkoopste TomTom (zo'n €89) alles wat ze meer vragen is gewoon pure winst en is niet echt klantvriendelijk als je er op die manier een slaatje uit slaat. Eerst verkoop je een navigatiesysteem voor een goede prijs maar vergeet er "per ongeluk" bij te vermelden dat de updates wel elke keer een rib uit je lijf kosten.

Ik ben overigens toen ik mijn Cee'd 3 maanden geleden kocht ook in een i30 CW gaan rijden en deze had inderdaad al een losse (pioneer?) ipv een vast navigatiesysteem. Ik kan je 1 ding zeggen: daar vroegen ze €999 voor en het werkte voor geen meter! Het menu was een soort 3d menu waar je doorheen moest "swipen" maar hij was zo traag dat dit niet werkte en je voordurend op de verkeerde knoppen drukte.

Geplaatst

Heren,

Ik zag dat er gelinkt werd naar een locatie mbt illegaal geplaatst software.. Ik heb deze verwijderd conform de forumregels die hier gelden..

Voortaan aub hiermee rekening houden dat het plaatsen van linken naar illegaal software ervoor kan zorgen dat dit forum op de schop gaat..

Geplaatst

...

Ik ben overigens toen ik mijn Cee'd 3 maanden geleden kocht ook in een i30 CW gaan rijden en deze had inderdaad al een losse (pioneer?) ipv een vast navigatiesysteem. Ik kan je 1 ding zeggen: daar vroegen ze €999 voor en het werkte voor geen meter! Het menu was een soort 3d menu waar je doorheen moest "swipen" maar hij was zo traag dat dit niet werkte en je voordurend op de verkeerde knoppen drukte.

Wat gaf bij jou de doorslag voor de Cee'd?

Geplaatst

Wat gaf bij jou de doorslag voor de Cee'd?

De prijs was gelijk dus dat was het niet... ook de opties waren tegen elkaar weg te strepen: de een had dit, de ander dat.

Dus uiteindelijk waren het 3 punten: Het uiterlijk van de Cee'd vond ik dynamischer dan het stiijve van de i30 CW

van binnen vond ik de i30 CW ronduit goedkoop aanvoelen: Hard plastic, rammeltjes e.d. het was het gewoon net niet.

En het belangrijkste was het ingebouwde systeem, de pioneer in de i30 CW was duur en werkte voor geen meter.

Hij was traag en het paste net niet op z'n plaats waardoor het frontje niet te verwijderen was.

Vandaar de Kia...

Geplaatst

Alex, mijn excuses. Zoals eerder gezegd: ik wist dat niet. Ik doe het overigens nog steeds met de originele cd's die bij het systeem zijn geleverd. Het geeft in de praktijk hoegenaamd geen probleem. Bij nieuwe wegen neemt het systeem vanzelf wel weer de goede route aan.

Geplaatst

De prijs was gelijk dus dat was het niet... ook de opties waren tegen elkaar weg te strepen: de een had dit, de ander dat.

Dus uiteindelijk waren het 3 punten: Het uiterlijk van de Cee'd vond ik dynamischer dan het stiijve van de i30 CW

van binnen vond ik de i30 CW ronduit goedkoop aanvoelen: Hard plastic, rammeltjes e.d. het was het gewoon net niet.

En het belangrijkste was het ingebouwde systeem, de pioneer in de i30 CW was duur en werkte voor geen meter.

Hij was traag en het paste net niet op z'n plaats waardoor het frontje niet te verwijderen was.

Vandaar de Kia...

OK! In de tijd dat ik moest kiezen was de Hyundai nog goedkoper en had nog 109 pk. Ik heb toen vrij onbewust KIA gekozen, omdat de dealer een mooi voorraadmodel had met korting. Iedere keer als ik zo'n i30 CW zie denk ik weer dat me dat een paar tientjes in de maand had gescheeld (lease). Maar dat zal inderdaad zonder navigatie zijn geweest (had een hoop ergernis gescheeld, lekker weer de TomTom tegen de ruit :wink:. Ook schijnt de kofferruimte kleiner te zijn, maar dat zie ik er niet aan af.

Geplaatst
Ook schijnt de kofferruimte kleiner te zijn, maar dat zie ik er niet aan af.

Nou kan ik uit jouw verhaal niet helemaal opmaken over welke auto je het hebt Hobby, maar de kofferruimte van de Kia is met de achterbank rechtop 120 liter en met de achterbank neergeklapt inderdaad bijna 300 liter groter.
Geplaatst

Nou kan ik uit jouw verhaal niet helemaal opmaken over welke auto je het hebt Hobby, maar de kofferruimte van de Kia is met de achterbank rechtop 120 liter en met de achterbank neergeklapt inderdaad bijna 300 liter groter.

Zo bedoelde ik het ook. Maar 't was inderdaad niet helemaal duidelijk. Als je de auto's bij elkaar ziet is die 120/300 liter niet zo te zien, maar ik vermoed dat de KIA hoger is...

• 1 maand later...
Geplaatst

Software update is klaar, ze hebben de testen net afgerond. Zal dus één dezer dagen wel beschikbaar worden gesteld. Het installeren van deze update duurt 1,5 uur, veel mensen zullen dit dus bij de dealer willen laten doen denk ik. De motor zal namelijk moeten blijven draaien (rijdend of stilstaand), anders schakelt de unit zichzelf na een bepaalde tijd uit om de accu te beschermen.

Kaartupdate komt later. Waarschijnlijk pas in september, maar hierover durft men geen toezeggingen meer te doen.

Geplaatst

Hoi DeOs

Das goed nieuws update 1,5 uur das erg lang motor draaiend? lijkt me niet of vergis ik me dacht dat alle updates in accessoire stand moesten systeem schakelt uit maar update draait gewoon door zoals de vorige update.

Maar we wachten bericht af van de dealer.

In iedergeval bedankt voor de melding.'

Groet Raymond

Geplaatst

Hoi DeOs

Das goed nieuws update 1,5 uur das erg lang motor draaiend? lijkt me niet of vergis ik me dacht dat alle updates in accessoire stand moesten systeem schakelt uit maar update draait gewoon door zoals de vorige update.

Maar we wachten bericht af van de dealer.

In iedergeval bedankt voor de melding.'

Groet Raymond

Bij de vorige update schakelde mijn systeem niet uit hoor. Kon ook geen stand selecteren, tenzij de update software dit zelf regelt. Waarschijnlijk duurde de vorige updates gewoon veel korter en was het hier niet nodig. Maar dit is wat ik van Kia NL heb gehoord. Zelf heb ik een rit van Groningen naar Schiphol op de planning staan en ga hem dan gewoon uitvoeren. Better safe than sorry.

Geplaatst
<br />
<br />Hoi DeOs<br />Das goed nieuws update 1,5 uur das erg lang motor draaiend? lijkt me niet of vergis ik me dacht dat alle updates in accessoire stand moesten systeem schakelt uit maar update draait gewoon door zoals de vorige update.<br />Maar we wachten bericht af van de dealer.<br />In iedergeval bedankt voor de melding.'<br /><br />Groet Raymond<br />
<br />Bij de vorige update schakelde mijn systeem niet uit hoor. Kon ook geen stand selecteren, tenzij de update software dit zelf regelt. Waarschijnlijk duurde de vorige updates gewoon veel korter en was het hier niet nodig. Maar dit is wat ik van Kia NL heb gehoord. Zelf heb ik een rit van Groningen naar Schiphol op de planning staan en ga hem dan gewoon uitvoeren. Better safe than sorry.<br />
<br />

<br />

Het systeem schakeld toch alleen uit als je die in de ON stand hebt, dus niet op contact waar alleen de radio draaid?<br />

Lijkt me sterk dat je 1.5 uur moet gaan rijden om een update erop te zetten.. Vind het ook erg lang, of word heel Windows geupdate haha.<br />

<br />

Dat gezegde gaat: Better save AND sorry, dat zou nu gelden als je de motor voor de update een uur zou laten draaien.(stilstaand) :P<br />

<br />

Wat is er dan allemaal nieuw aan de update, NL spraakherkenning?

Geplaatst
&amp;lt;br /&amp;gt;
&amp;lt;br /&amp;gt;Hoi DeOs&amp;lt;br /&amp;gt;Das goed nieuws update 1,5 uur das erg lang motor draaiend? lijkt me niet of vergis ik me dacht dat alle updates in accessoire stand moesten systeem schakelt uit maar update draait gewoon door zoals de vorige update.&amp;lt;br /&amp;gt;Maar we wachten bericht af van de dealer.&amp;lt;br /&amp;gt;In iedergeval bedankt voor de melding.'&amp;lt;br /&amp;gt;&amp;lt;br /&amp;gt;Groet Raymond&amp;lt;br /&amp;gt;
&amp;lt;br /&amp;gt;Bij de vorige update schakelde mijn systeem niet uit hoor. Kon ook geen stand selecteren, tenzij de update software dit zelf regelt. Waarschijnlijk duurde de vorige updates gewoon veel korter en was het hier niet nodig. Maar dit is wat ik van Kia NL heb gehoord. Zelf heb ik een rit van Groningen naar Schiphol op de planning staan en ga hem dan gewoon uitvoeren. Better safe than sorry.&amp;lt;br /&amp;gt;
<br />

<br />

Het systeem schakeld toch alleen uit als je die in de ON stand hebt, dus niet op contact waar alleen de radio draaid?<br />

Lijkt me sterk dat je 1.5 uur moet gaan rijden om een update erop te zetten.. Vind het ook erg lang, of word heel Windows geupdate haha.<br />

<br />

Dat gezegde gaat: Better save AND sorry, dat zou nu gelden als je de motor voor de update een uur zou laten draaien.(stilstaand) :P<br />

<br />

Wat is er dan allemaal nieuw aan de update, NL spraakherkenning?

Ik heb ook een poging gedaan per e-mail naar kia.nl en kreeg de volgende antwoorden:

systeem update:

Uw Kia-dealer beschikt inmiddels over een USB stick waarop een firm- en sotware update staat. De dealer kan deze in circa 1 uur op uw toestel installeren, waarmee de zoeklogica, bluetooth en firmware worden verbeterd. Tevens geeft deze update de Nederlandse spraakherkenning vrij.

Kaart update:

Door de fabrikant van het systeem is een kaartupdate aangekondigd medio september. Wij hebben hieromtrent nog geen verdere berichtgeving.

Systeem update klinkt dus heel interessant al. Ik ga zo de dealer eens bellen of ik langs kan komen ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...