Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Update Navteq kaarten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Komt deze update ook beschikbaar op MijnKia net als vorige keer of is deze alleen door de dealer uit te voeren?

De dealer zei namelijk dat het een apart stickje was en dat de auto aan de acculader moest?

Uit ervaring wist hij mij me ook te vertellen dat de update zeker een uur duurde (hij had er net deze ochtend 1 geupdate)

Dan vraag ik me af waar hij een heel uur voor nodig heeft?

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Die 60- 70 min. heeft ie natuurlijk nodig om alle bitjes en bijtjes op een rijtje te zetten ! :unsure:

27 aug a.s. krijgt mijn Nav van SP3 de update en hou jullie daarvan op de hoogte.

Geplaatst

Die 60- 70 min. heeft ie natuurlijk nodig om alle bitjes en bijtjes op een rijtje te zetten ! :unsure:

27 aug a.s. krijgt mijn Nav van SP3 de update en hou jullie daarvan op de hoogte.

De mijne a.s. dinsdag, ben er zelf bij dus zal eens kijken wat ie precies doet.

Alle bitjes overzetten hoeft niet zo lang te duren... een beetje USB stick haalt minimaal 3 MB/s dat zou in een uur 10,5 GB zijn.

Geplaatst

De mijne a.s. dinsdag, ben er zelf bij dus zal eens kijken wat ie precies doet.

Alle bitjes overzetten hoeft niet zo lang te duren... een beetje USB stick haalt minimaal 3 MB/s dat zou in een uur 10,5 GB zijn.

Miss dat install dan veel tijd vraagt ?

Maar we horen graag je reactie na de update dinsdag !

Geplaatst

Heb zelf afgelopen dinsdag de update geïnstalleerd tijdens mijn rit naar Schiphol. Dit duurde inderdaad 1 uur. Eerst moeten de bestanden over gezet worden en daarna geïnstalleerd. Je bent dus echt minimaal een uur kwijt.

Ik heb nog geen tijd gehad om dingen uit te testen, maar hoor het graag als ik voor iemand moet controleren of bepaalde issues zijn opgelost. Valt me in ieder geval wel op dat het beeldscherm nu uit blijft staan bij het starten van de auto :).

Geplaatst

Heb zelf afgelopen dinsdag de update geïnstalleerd tijdens mijn rit naar Schiphol. Dit duurde inderdaad 1 uur. Eerst moeten de bestanden over gezet worden en daarna geïnstalleerd. Je bent dus echt minimaal een uur kwijt.

Ik heb nog geen tijd gehad om dingen uit te testen, maar hoor het graag als ik voor iemand moet controleren of bepaalde issues zijn opgelost. Valt me in ieder geval wel op dat het beeldscherm nu uit blijft staan bij het starten van de auto :).

Hoe bedoel je: Het scherm blijft uit bij het starten?

Wat je zou kunnen testen:

- Kun je navigeren naar steden zoals 's Gravenhage en 's Gravendeel?

- Indien er een USB stick in de auto zit en je zet hem uit terwijl de radio speelt. Als je dan de sleutel weer terug doet en start blijft hij dan op radio staan of springt hij toch naar USB?

- Werken gesproken opdrachten in het nederlands? (Zoals: Bel [naam uit contactpersonen])

Hoe kan jij trouwens beschikken over deze update? Op MijnKia is hij namelijk niet beschikbaar en alleen dealers hebben een USB stick gehad. Heb jij een kopie en kun je die eventueel delen?

Groeten,

Maikel

Geplaatst

Hallo DeOS,

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe update, en wil hem er zelf best opzetten.

Als jij de software op usb hebt, zou je die misschien op usenet kunnen zetten?

Misschien komt hij ook wel op 'MijnKIA' maar hier hoor ik niets van.

Ik hoop dat je kunt helpen :)

Gr. Veldmuis

Geplaatst

Deze week is de systeemupdate op mijn SW uitgevoerd.

Nederlandse stemopdrachten zijn nu mogelijk, er wordt gereageerd op "Navigatie", "Telefoon", "Telefoonboek", maar het noemen van een naam in de namenlijst geeft verder geen resultaat. Overigens reageerde de stemopdrachten in het geheel niet meer na 5 pogingen om uit het telefoonboek een naam te noemen.

's-Gravendeel enz. kan ingesteld worden door op [spatie] te drukken (linksonder op toetsenbord), dan de S vervolgens het liggende streepje en de G.

Een laatste snelle bevinding is dat mijn gekoppelde bluetooth telefoon na het uitzetten van de motor langer verbonden bleef.

Rcee'd SW

Geplaatst

Hoe bedoel je: Het scherm blijft uit bij het starten?

Wat je zou kunnen testen:

- Kun je navigeren naar steden zoals 's Gravenhage en 's Gravendeel?

- Indien er een USB stick in de auto zit en je zet hem uit terwijl de radio speelt. Als je dan de sleutel weer terug doet en start blijft hij dan op radio staan of springt hij toch naar USB?

- Werken gesproken opdrachten in het nederlands? (Zoals: Bel [naam uit contactpersonen])

Hoe kan jij trouwens beschikken over deze update? Op MijnKia is hij namelijk niet beschikbaar en alleen dealers hebben een USB stick gehad. Heb jij een kopie en kun je die eventueel delen?

Groeten,

Maikel

Het systeem onthoud of je scherm aan of uit staat als je het contact verbreekt. Bij het aanzetten laat hij het scherm dus uit als deze uit stond. Voor mij erg handig aangezien ik altijd direct het scherm uit druk als ik de auto start.

Ik heb de update van Kia toegestuurd gekregen aangezien ik al sinds het begin de problemen heb aangemeld en intensief contact hierover heb. Mijn auto heeft o.a. bij het hoofdkantoor van Kia gestaan toen de ontwikkelaars van LG in Nederland waren. De update ga ik niet op internet zetten aangezien ik deze in goed vertrouwen van Kia heb gekregen.

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid!

Zijn er voor alle kia-modellen waarin een fullmap navisysteem is ingebouwd,

een software-update beschikbaar (o.a. NL spraakcommando's)?

Bijv. voor de Venga?

Geplaatst
<br />Ondanks dat ik je mening respecteer vind ik het jammer dat je anderen niet wil helpen.<br />Waarom zou je de update niet door mogen sturen? Kia stuurt het tenslotte ook gewoon door.<br />
<br /><br /><br />

Natuurlijk gaat die de software niet op internet zetten.

Als dat een uur duurt en je/er doet wat fout, wie is dan schuld?

Fijn bij de dealer laten doen.

En om deze reden komt die lijkt mij dus ook niet op mijnKia te staan.

Geplaatst
<br />Ondanks dat ik je mening respecteer vind ik het jammer dat je anderen niet wil helpen.<br />Waarom zou je de update niet door mogen sturen? Kia stuurt het tenslotte ook gewoon door.<br />
<br /><br /><br />

Natuurlijk gaat die de software niet op internet zetten.

Als dat een uur duurt en je/er doet wat fout, wie is dan schuld?

Fijn bij de dealer laten doen.

En om deze reden komt die lijkt mij dus ook niet op mijnKia te staan.

Dat is dan toch je eigen risico?

Er is zoveel op internet te krijgen wat schadelijk is, maar hoor jij mensen klagen?

Ik ben bereid om dat risico te nemen als me dit een middag bij de dealer scheelt.

Maar zoals ik al zei ik respecteer (en begrijp) zijn mening, ik hoop dat hij dat andersom ook doet.

Geplaatst

@Smart

Volgens onze dealer voor de Venga -nog- geen NL spraakherkenning.

Laatste wat hij heeft gekregen is:

Firmw. : 1.3.8-YN

BT : 1.5.0

Softw. : 5.0.1

Nav : 2010.08.21

Geplaatst

Oké, even afwachten dus.

Ik zal eens kijken welke versie ik heb.

Geplaatst

Er is zoveel op internet te krijgen wat schadelijk is, maar hoor jij mensen klagen?

Ik ben bereid om dat risico te nemen als me dit een middag bij de dealer scheelt.

Maar zoals ik al zei ik respecteer (en begrijp) zijn mening, ik hoop dat hij dat andersom ook doet.

Ik respecteer iedereen zijn mening. Dit betekent alleen niet per definitie dat ik die van mij daarop ga aanpassen ;).

Zit in de Venga niet gewoon precies dezelfde unit?

Geplaatst

Ik respecteer iedereen zijn mening. Dit betekent alleen niet per definitie dat ik die van mij daarop ga aanpassen ;).

Dat vraag ik ook niet van je ;) Ik krijg tenslotte morgen de update bij dealer.

Naar mijn weten is de unit in de Venga EXACT dezelfde dus zou ook dezelfde update van toepassing zijn.

Geplaatst

Naar mijn weten is de unit in de Venga EXACT dezelfde dus zou ook dezelfde update van toepassing zijn.

Maar zeker weten doen we het niet, maar ik respecteer jullie mening hoor!:D :D ;)

Wie weet het zeker?

Geplaatst

Firmw. : 1.3.8-YN

BT : 1.5.0

Softw. : 5.0.1

Nav : 2010.08.21

Hierboven de gegevens van de Venga ( mei2011) nog geen spraakherkenning.

In de SP3 van juli zijn meeste gegevens hetzelfde alleen bij de Firmware staat er 1.3.8-SL

En voor de SP3 krijg ik de 27e een Firm en software update ..... daar dan dus wel NL spraakherkenning als het goed is...

( Voor de Venga is er - nog- geen update werd me verteld.)

Schiet mij maar lek..:blink::)

Geplaatst

Frank Doorenbos heeft me laten weten dat de update voor alle LG navigatie units geldt. Hij zal dit één dezer dagen zelf komen bevestigen op dit forum. Hopelijk (voor de venga rijders) wordt dit dan ook snel gecommuniceerd richting de dealers.

Geplaatst

Ik heb KMNL reeds gemaild en zal binnenkort, als het goed is, een tekst m.b.t. de software update

voor de Venga op het forum plaatsen. Hoop ook wat meer te weten te komen over de nieuw uit te

brengen kaartupdates.

Geplaatst

DeOS,

zou je voor mij kunnen checken of je de Tolberterstraat in Leek kunt invoeren? Dat gaat namelijk niet in de vorige versie, doordat er straten zijn die met "'t" beginnen.

Mvg,

HobbyRobby

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...