Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Alles is relatief. Voor een wagen met 1600 liter laadruimte en met zo'n uiterlijk ben ik dik tevreden. Met ons vorige bakkie, een Panda met duologic versnellingsbak kwamen wij uit op een verbruik van 1:14 Quote
bigwade Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Naar die Dualogic automaat krijgen jullie echt heimwee, haha! Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Dat was een heerlijke gerobotiseerde versnellingsbak inderdaad. In mijn bus ben ik gewend om te schakelen, maar wanneer ik in de 'kleine' auto van mijn vriendin stap dan kan ik mijn linkervoet rechts laten liggen. MIS. Ik ben met de nieuwe auto in de eerste 300 kilometer ondertussen al drie keer vooruit gehobbeld tijdens het starten. Omdat die 'automaat' van de Panda niet echt een automaat is en beter kan schakelen dan een mensenbrein, is het verhaal dat die auto een beetje zuiniger is dan een schakelbak met een vergelijkbare overbrengingsverhouding. Toegegeven, dat bakkie was een lekker scheurijzertje waarmee ik regelmatig tijdens het optrekken in de eerste drie versnellingen aan de 5500 toeren zat, dus die 1:14 had vast wel beter kunnen zijn en is volledig mijn eigen schuld, maar toch. Quote
dolfrichter Geplaatst 10 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 Februari, 2011 mijn wagen werd omgeruild en diensdag bekom ik een slinternieuwe 1.4 66 kw kia sw. en ik hoop de verbruik is minder. Garage Kerres is OK.en serieus. sinds 7.2.2011 is DRL....Daytime Running Light verplicht voor alle nieuwe Autos.is dat een Problem voor Kia ???? groetjes Dolf Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 10 Februari, 2011 Geplaatst 10 Februari, 2011 sinds 7.2.2011 is DRL....Daytime Running Light verplicht voor alle nieuwe Autos.is dat een Problem voor Kia ???? groetjes DolfNee toch Dolf. Dat is toch pas van kracht over een tijdje. Volgens mij is nu eindelijk de kogel door de kerk dat DRL gaat komen. Je mag ook gewoon de lichtschakelaar op "aan" laten staan. Dan weet je ook zeker dat de pitjes het doen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.