Jump to content

Kia CEE'D__SW FL X-ecutive 1.4 (90pk) (M)

Recommended Posts

Posted (edited)

:-( Heb deze Wagen op 4-12-2009 besteld

Bekam op 6-1-2010 Kia CEE D 1396 cm3 80 kw....109 pk :P?????????? wat vremd.

Klachten: ISG Lampje brand constant dat is alles maar geen start stop, ik vinde dat bedroog in verband met BPM

Verbruik 1lt. op 10 Km.

Cruis kontrol Motor remt en versnelt weer.

8500 km mat op bestuurdersijde versleten

MP3 spieler ken geen CD afspielen.

Topsnelheit tot heden 150 kmh geen vermogen motor.

op 24.01 gaat de wagen in de garage.

graag reactie

Edited by dolfrichter
mailadresse
Posted

Eerst even je email adres weghalen voor spam.

Daarbij zijn de meeste problemen hier te vinden, dus even zoeken.

Je geeft aan niet tevreden te zijn dus morgen nog naar de dealer en alles op laten lossen.

Zoek eerst wat informatie op via dit forum.

Posted

In NL heeft een 1.4 90 pk kijk eens op www.rdw.nl en dan bij autogegevens of je echt wel ruim 100 pk heb.

Verder is het een auto van ruim 1200 kg en die met een 1.4 motor (zonder turbo....) is natuurlijk geen 'strepentrekker'.... maar ja dat zie je ook in 13 seconden van 0-100....

Verder idd kijk even wat rond op forum en je vind genoeg over bijv. de mattensets....

Posted (edited)
Sorry mijn fout.... het is een 'overjarig' model die t/m 2009 is geleverd met oude type motor. Die heeft idd 109 pk. Maar ook B label.

ik heb besteld 90 PK Auto en bekomm 80 KW Auto met ISG A - Label

ben ik opgelicht worden ???? het ken ook zijn dat in Maastricht de klokken anders luiden.

Edited by dolfrichter
korrectie A - Label
Posted

Er was een overgangsfase. Toen werd het "gefacelifte" model verkocht met oude motorisering. En als er nog ergens zo'n auto op voorraad staat.. tsja... de dealer zal hem wel verkopen. Dan mag je echter wel een (flinke) BPM korting verwachten wat weer gunstig is voor de aankoopprijs. Maar veel mensen kennen de BPM korting niet en dan pakt de dealer het gehele voordeel! De rest van de klachten zien er bekend uit. Mijn ISG heeft 4 maanden gewerkt (heb de auto nu 18 maanden). Ik heb me er bij neergelegd dat het een truucje is om de auto goedkoper te kunnen verkopen. Het verbruik van mijn auto tijdens de vakanties: 1:10. Dan rij ik ongeveer 135 km/h op de Franse snelwegen. Ook maar bij neergelegd. De 1.4 109pk zuipt gewoon. Helaas is de praktijk heel anders dan het verkoop praatje. Ik heb op de Deutsche Autobahn echter wel (vaak genoeg) de 190+ gehaald op teller en GPS. De motor doet zijn werk prima, daar ligt het niet aan. Niet denken dat je vliegt naar de 190, daar is de lange baan voor nodig. En ja, dit is mijn eerste en tevens laatse Kia.

Posted (edited)

:-( Op 4-12-2009 bestellt:KIA cee'd SW FL X-ecutive 1.4 (90pk) (M) :sad:Koopovereenkomst 9-12-2009

cil.inhoud 1396 cc Leeggewicht 1163 kg. Uitv.best.code EW14E

Zuinigkeitslabel A

Catalogusprijs €18.595,60

Kleur & Interieur 590,00

Extra's €350

Vaste kosten overh. 61,00

Overig 649,60

Subtotaal: €20.245,60

Inruil €12.245,00

Totaal factuurbedrag (incl. BTW) €8000,60

B.T.W.in factuurbedrag €2777,91

B.P.M. in factuurbedrag €2801,04

Op 6-1-2010 bekam ik volgens RDM...Ik had niet in de gaaten dat ik een OVERJARIG MODELL gekregen heb bij Kia Autobedrijf Kerres M'tricht

KIA CEE D B 80KW.......109 PK

Massa rijklaar 1317 kg Massa ledig voertuig 1217 kg

Mijn vrijndelike Kia Dealer is uit Maastricht is Dealer van Renault,Nissan etc

Bij Kia ben ik opgelicht met valse Product en nooit meer Kia dat mogen de

:-( heeren van Kia gerust lezen Dolf Richter :-(

De Dealer uit Maastricht heeft spijtig genoeg geen fileale in Lourdes anders was ik da naar toe voor een wonder.

Edited by dolfrichter
correctie
Posted
als je dat op papier heb staan zou ik maar eens gaan praten met je dealer! .

Dat lijkt mij ook, maar kom je daar NU PAS ACHTER ?

Posted

Net wat ik eerder vertelde maak een afspraak bij je dealer, ik zou het met de verkoopleider bespreken, en vertel hem hoe en wat en laat ze met een oplossing komen.

Wat punten welke handig zouden kunnen zijn:

* hogere uitstoot van CO2, als er ooit betalen per uitstoot komt....

* minder zuinige motor

* maar het belangsrijkste het is niet de auto welke je besteld heb en waar je voor getekend heb! En het is zeker geen nieuwer type dus het standaard zinnetje van model en specificatie wijzigingen voorbehouden gaat hier niet op!

Het antwoord wat je kan verwachten en waar je dus vast op voorbereid kan zijn is bijvoorbeeld het volgende:

* We werken met een order/offerte systeem van kia en die database klopte niet er had 109 pk moeten staan.

* U heeft extra korting (lees inruil) gehad omdat u deze 109 pk uitvoering heeft gekregen.

* U heeft alleen maar voordeel eraan ipv 90pk heeft u gratis 19pk erbij gekregen! (dus u moet eigenlijk niet zeuren)

* na een jaar kunnen we er niets meer aan doen...

enz.....

Succes en laat ons weten hoe het afloopt.

Posted
Net wat ik eerder vertelde maak een afspraak bij je dealer, ik zou het met de verkoopleider bespreken, en vertel hem hoe en wat en laat ze met een oplossing komen.

Wat punten welke handig zouden kunnen zijn:

* hogere uitstoot van CO2, als er ooit betalen per uitstoot komt....

* minder zuinige motor

* maar het belangsrijkste het is niet de auto welke je besteld heb en waar je voor getekend heb! En het is zeker geen nieuwer type dus het standaard zinnetje van model en specificatie wijzigingen voorbehouden gaat hier niet op!

Het antwoord wat je kan verwachten en waar je dus vast op voorbereid kan zijn is bijvoorbeeld het volgende:

* We werken met een order/offerte systeem van kia en die database klopte niet er had 109 pk moeten staan.

* U heeft extra korting (lees inruil) gehad omdat u deze 109 pk uitvoering heeft gekregen.

* U heeft alleen maar voordeel eraan ipv 90pk heeft u gratis 19pk erbij gekregen! (dus u moet eigenlijk niet zeuren)

* na een jaar kunnen we er niets meer aan doen...

enz.....

Succes en laat ons weten hoe het afloopt.

Op 24 january gaat de wagen in de garage en er komt een nieuwe upgrad voor de ISG en dan word de wagen zuiniger.??????

deze wagen is gekocht volgens kia folder sept.2009 en da staat 90 pk en geen 109 pk

Posted

mmm das lastig voor de wet is koopcontract maatgevend, onderaan folder staat altijd dat model en specificatie wijzigingen voorbehouden zijn.... dus kijk eerst hoe het op je koopcontract staat!

Posted

ISG upgrade en de auto wordt zuiniger? Haha, dat zijn sprookjes.

ISG is (en blijft) gewoon een middel om de uitstootnormen te verlagen (op papier).

Posted (edited)

Jaja rustig maar! Mijn ISG heeft (zoals ik eerder heb vermeld) maar 4 van de 18 maanden gewerkt. Het ISG systeem (van de Cee'd 2009) rammelt gewoon en de dealer weet het ook niet... Dus wat nou bezuinigen? Of minder uitstoot tijdens stilstaan? Mijn ISG werk gewoon NIET.

En ja, ik heb in het verleden 80K per jaar gereden en ik ben het met je eens dat in files, bij stoplichten, spoorovergangen etc. het fijn is dat er geen stinkende auto voor je staat.

Maar ik reageerde op het zuinig zijn. Jij komt ineens weer met iets anders, wat lijkt op een persoonlijke ergernis. Maar daar had ik het niet eens over.

Dus of het "gelul" is wat ik zei, dat zullen we dan (om de vrede te bewaren) maar in het midden laten. Interpretatie verschilt per persoon.

Dat is gelul Patten and You know it.

Die uitstootnormen interesseren mij geen hol. Ik rij mijn wagen priv

Edited by patten
Posted (edited)

Heren, dit is het topic van dolfrichter.

De man is waarschijnlijk Duits en zal misschien moeite hebben alles goed te kunnen lezen en te schrijven.

Niet afdwalen dus.

W.B. ISG.....

read http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3120

De fles wijn voor aantoonbaar zuiniger verbruik staat er nog steeds......

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=44418&postcount=111

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=44424&postcount=113

Edited by bigwade
links
Posted

@Dolf,

De schuld dat jij een andere wagen gekregen hebt ligt bij KERRES en niet bij KIA zelf. Zij plaatsen de order en zij zijn verantwoordelijk voor het voertuig tot aan de levering. Zij voeren een voertuig controle uit en die moet overeenkomen met de bestelorder.

Daarbij heb je toch ook maar betaald voor een 1.4 met 90pk en meer gekregen? ik weet niet wat daarvan "dass Problem" is.?

Posted

Ik ben Oostenrijker ken Abn goed lezen met schrijven heb ik Probleme.Als ik een Auto koop wil ik een nieuwe model volgens bestelling en geen overjaarig Product welke een

hele hoop mankemente heeft welke aan Kia zelf te wijten zijn.

De Reclamefolder bei Kia is misleidend und dat moet verboden zijn.

groetjes dolf

Posted (edited)

Beste Dolf,

Dat er iets mis is gegaan is overduidelijk. Waar de schuldvraag ligt niet. De dealer heeft misschien de verkeerde auto geleverd, jij hebt misschien het verkeerde koopcontract getekend of niet goed op de factuur gekeken voor je betaalde. Dat weten wij niet (en willen dat ook niet weten). Jij en andere forumleden kunnen nu wel allerlei dingen gaan roepen, maar dat helpt natuurlijk niets.

Persoonlijk vind ik het merkwaardig dat je pas een jaar later reageert. Daarmee heb je natuurlijk al veel krediet verspeeld. Dan is toch de eerste stap met de dealer gaan praten (met het koopcontract en de factuur in de hand) om samen te praten over de oorzaak en te zoeken naar een voor alle partijen aanvaardbare oplossing. Een redelijke dealer zal daartoe bereid zijn (gesprek). Levert dit niets op en je bent ontevreden dan wend je je tot een juridisch adviseur (daarvoor zijn die aansprakelijksheidsverzekeringen zo handig en nee.... ik heb geen aandelen van DAS) om de zaak op een ander niveau tot een redelijk compromis te brengen. Op dit forum kunnen wij je echt niet helpen. Anderen zullen deze ervaring echt niet hebben dat er een andere auto afgeleverd wordt (en in ontvangst wordt genomen door de koper). Het probleem zit (zoals anderen ook al aangaven) tussen jou en de dealer. Mijn ervaring is dat een goed en redelijk gesprek meestal tot een oplossing leidt. Dat het aan de folder van Kia zou liggen lijkt mij wat ver gaan.

Edited by ger.w.
Posted

Ik zie het probleem eigenlijk niet ? In eerste instantie waren de 1.4 motoren nog met 110 pk. Lekker zo laten zou ik zeggen ? Wat de matten betreft, daar krijg je gewoon nieuwe voor. ISG werkt vaak niet, waar woon je zelf eigenlijk ?

@ Kiavenga12: helemaal met je eens, waarom eerst iets op een forum plaatsen en klagen terwijl het probleem nooit bij een dealer is gemeld ?

@ Birdfeedertje: met alle respect, als je je zo'n zorgen maakt over stinkende auto's bij een spoorwegovergang kan je beter gaan fietsen ! Ik denk nml. dat de Ecodynamics puur bedoeld is voor de zakelijke markt (20% bijtelling).