tipke Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Ik vermoed dat er softwarematig iets mis is met de regensensor. Telkens ik de wagen start (model 2010 - nu paar maanden oud) gaan de ruitenwissers Quote
lucsandy Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Laat je steeds de hendel van de wissers aan staan? Zo ja dan is dat normaal. Als je de wissers aan laat en zet het contact uit gaan deze na het terug inschakelen van het contact 1x wissen.Dus dat wil zeggen je moet je wissers uit zetten voordat je het contact uit zet. Als je dit vergeet en zet de hendel uit terwijl het contact uit is zal deze toch 1x wissen na het inschakelen van het contact Quote
Gast asterix Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Correct en ik vind dat ook jammer dat ie dat zo doet. Marcel Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Pas dan maar op wanneer het gaat vriezen. Je zal 's morgens de wagen maar op contact zetten terwijl de bladen vast zitten aan de ruit. Quote
scorpioshuma Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Pas dan maar op wanneer het gaat vriezen. Je zal 's morgens de wagen maar op contact zetten terwijl de bladen vast zitten aan de ruit. Wat dacht je van zand op de voorruit ?? Krast wel lekker hoor, wordt hij goed schoon van Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Ja, maar dat zandwissen kan ook gebeuren wanneer je voor het eerst de wissers aanzet. Ik heb op een ander forum gelezen dat Ford met de aangevroren ruitenwissers hiermee zijn wisserarmen aan het verspelen is. Quote
tipke Geplaatst 18 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2011 Nochtans, bij m'n vorige wagen (ford), ook uitgerust met regensensor, gingen de ruitenwissers niet op en neer bij het starten. Enkel bij regen 'zoals het hoort' ! Zal het de volgende keer bij de dealer eens navragen. De bedoeling van een regensensor is net dat je de ruitenwissers niet meer moet bedienen. Als je telkens de ruitenwissers op nul stand moet zetten, omdat je anders bij starten de volgende keer het zand of ijs over je ruit veegt, mis je toch een stuk van het nut van de sensor. Softwarematig is dit toch op te lossen. Hoe zit het bij andere modellen ? Zoals ik al zei, m'n vorige ford werkte perfect (enkel bij regen) en niet bij starten ! De hendel stond m.a.w. steeds op de regensensorstand. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Klopt. Dat Ford verhaal was een sneeuwprobleem waardoor de wissers doldraaiden op een volgesneeuwde voorruit. Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Wat een leed........ Heb die sensor nooit gehad, wilde hem ook niet, ben verplicht em te gebruiken op de SP3, maar hoe moeilijk is het alles effe uit te zetten bij uitstappen..... Waar gaat dit over ? Quote
Gast asterix Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Omdat je het vergeet misschien? Onderweg regen, wisser op de auto stand. Tijdens het rijden steeds droger en laatste uur rijden droog. Wedden dat zelfs jij het ook vergeet uit te zetten? En het gemak dient de mens, waarom dan niet wat discussi Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 w.b dat vergeten heb je helemaal gelijk En (onnodige) luxe went heel snel. Quote
ger.w. Geplaatst 19 Januari, 2011 Geplaatst 19 Januari, 2011 Ik wil ook een regensensor !!!!!!!!!! Quote
ger.w. Geplaatst 19 Januari, 2011 Geplaatst 19 Januari, 2011 Wat een leed........Heb die sensor nooit gehad, wilde hem ook niet, ben verplicht em te gebruiken op de SP3, maar hoe moeilijk is het alles effe uit te zetten bij uitstappen..... Waar gaat dit over ? Als je dan na al die handelingen maar niet vergeet uit te stappen:razz: Quote
Jeroen S. Geplaatst 19 Februari, 2011 Geplaatst 19 Februari, 2011 Ik heb ook zo'n (on)ding op mijn Hyundai trajet.Of hij gaat te hard of te zacht.Geef mij maar de ouderwetse intervalschakelaar met 2 standen. Quote
Alex Geplaatst 26 Maart, 2012 Geplaatst 26 Maart, 2012 Op mijn vorige Sorento stonden streepjes op de ruitenwisserhendel waarmee ik toen de snelheid van het interval kon regelen. Nu heb ik de regensensor en daar staan nog steeds die streepjes op. Dienen die misschien voor de 'gevoeligheid' in te stellen waarmee de regensensor werkt ? Het liefst van al zou ik nog gewoon mijn intervalstand terug hebben zonder regensensor. Je kruist een vrachtwagen bij regenweer en hop daar gaan de ruitenwissers op 2de snelheid ook als de vrachtwagen al voorbij is gaan ze nog secondenlang door. Dikke vette druppels die van bomen waaien of zoiets blijven dan weer gewoon liggen omdat de sensor hier niet op reageert. Weet iemand of en hoe de regensensor kan worden omzeild (lees uitgeschakeld) zodat het gewone interval weer werkt ? De gebruikershandleiding maakt mij alvast niets wijzer. Alex Quote
tipke Geplaatst 28 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Maart, 2012 Op mijn vorige Sorento stonden streepjes op de ruitenwisserhendel waarmee ik toen de snelheid van het interval kon regelen. Nu heb ik de regensensor en daar staan nog steeds die streepjes op. Dienen die misschien voor de 'gevoeligheid' in te stellen waarmee de regensensor werkt ? Het liefst van al zou ik nog gewoon mijn intervalstand terug hebben zonder regensensor. Je kruist een vrachtwagen bij regenweer en hop daar gaan de ruitenwissers op 2de snelheid ook als de vrachtwagen al voorbij is gaan ze nog secondenlang door. Dikke vette druppels die van bomen waaien of zoiets blijven dan weer gewoon liggen omdat de sensor hier niet op reageert. Weet iemand of en hoe de regensensor kan worden omzeild (lees uitgeschakeld) zodat het gewone interval weer werkt ? De gebruikershandleiding maakt mij alvast niets wijzer. Alex Je kunt inderdaad op die manier de gevoeligheid , reactiesnelheid een beetje regelen naar wens. Quote
tipke Geplaatst 28 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 Maart, 2012 Op mijn vorige Sorento stonden streepjes op de ruitenwisserhendel waarmee ik toen de snelheid van het interval kon regelen. Nu heb ik de regensensor en daar staan nog steeds die streepjes op. Dienen die misschien voor de 'gevoeligheid' in te stellen waarmee de regensensor werkt ? Het liefst van al zou ik nog gewoon mijn intervalstand terug hebben zonder regensensor. Je kruist een vrachtwagen bij regenweer en hop daar gaan de ruitenwissers op 2de snelheid ook als de vrachtwagen al voorbij is gaan ze nog secondenlang door. Dikke vette druppels die van bomen waaien of zoiets blijven dan weer gewoon liggen omdat de sensor hier niet op reageert. Weet iemand of en hoe de regensensor kan worden omzeild (lees uitgeschakeld) zodat het gewone interval weer werkt ? De gebruikershandleiding maakt mij alvast niets wijzer. Alex Je kunt inderdaad op die manier de gevoeligheid , reactiesnelheid een beetje regelen naar wens. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.