nollie Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 even en vraagje , zijn er ook gebruikers van de nieuwe sportage die zo een last hebben van beslagen/bevroren ramen met dit weer de afgelopen tijd. bij de mijne moet ik bijna elke morgen de binnenkant krabben / ontwasemen wat elke zo een 10 minuten duurt ik had verwacht dat ik dit probleem met mijn nieuwe auto niet meer zou hebben. zou de auto lek zijn en moet je hier mee terug naar de garage en zo ja waar kan dit dan aan liggen of is dit heen hele uitzoekerij. b.v.d. voor jullie rea Quote
bowie97 Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Ligt volgens mij aan het weer, het is nou eenmaal vochtig buiten. Zelfs onder de carport zijn er dagen geweest dat op onderste rand van de voorruit aan de binnenkant een waas aanwezig was, gelukkig nooit bevroren das dan wel een voordeel van een carport. :idea:Oplossing, Rain-X voor de binnen kant. Waas trekt heel snel weg. Quote
expeuk Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Mijn nieuwe venga 7 heeft er ook last van, en niet zo'n klein beetje ook. Ik rij op dit moment altijd met de airco aan maar heb er nog steeds last van. Hiervoor had ik een auto met climatcontrol en daar had ik nooit bevroren ramen aan de binnenkant. groet Willem Quote
Remko .me Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Mijn nieuwe venga 7 heeft er ook last van, en niet zo'n klein beetje ook. Ik rij op dit moment altijd met de airco aan maar heb er nog steeds last van.Hiervoor had ik een auto met climatcontrol en daar had ik nooit bevroren ramen aan de binnenkant. groet Willem Je moet toch proberen het niet aan te houden die airco. Daardoor krijg je juist al dat vocht binnen in de auto. Ik heb ook een Venga en nooit last van - zorg dat je de balans vindt! Quote
Jantje.2 Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Klopt een paar minuten voor je op je bestemming bent je airco uitzetten. Om nu zo snel mogelijk het probleem te minimaliseren even een vochtvreter in je auto leggen. Quote
Remko .me Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Om nu zo snel mogelijk het probleem te minimaliseren even een vochtvreter in je auto leggen. Betreft hier een nieuwe auto... vochtvreter lijkt me echt niet nodig! Maar goed... ik denk dat er gewoon een weg gevonden moet worden. Stand op 1/2 net iets in het midden (net in het rood) en dan airco uit... ontwassemestand op voeten en ramen. Op voeten zodat je matten altijd droog zijn. Dat is wat bij mij werkt en nooit beslagen ruiten. Quote
Jantje.2 Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Moet ik daar echt op in gaan Chrones? Hij heeft overduidelijk het probleem dat er al veel te veel vocht in de auto zit. Je kan gaan wachten tot de airco alles eruit gewerkt heeft, maar dat duurt wel eventjes aangezien het vocht ook in alle bekleding getrokken zal zijn. Vandaar de vochtvreter Quote
Remko .me Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Moet ik daar echt op in gaan Chrones?Hij heeft overduidelijk het probleem dat er al veel te veel vocht in de auto zit. Je kan gaan wachten tot de airco alles eruit gewerkt heeft, maar dat duurt wel eventjes aangezien het vocht ook in alle bekleding getrokken zal zijn. Vandaar de vochtvreter Oh lol ik dacht dat je een permanente vochtvreter bedoelde - die bestaan voor de oudere auto's... ik vond het wat te overdreven! Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Dit verhaal is een nieuwe versie van een bericht van vorige week. Door de auto weg te zetten met een airco die tot het laatste moment ingeschakeld was zet je eigenlijk een auto weg met Quote
zwafra Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Ik heb geen last van vocht in mijn Sportage ,ik reinig mij ramen aan de binnen kant wel regelmatig met een schoonmaakmiddel die ook ontvet dan beslaan ze minder snel .. Ik hoef trouwens ook niet vaak mij airco aan te zetten in de winter i.v.m vocht .. Check ander ook even of achter in je kofferbak de ontluchting vrij is(bij Sportage 3 Links achter)..als die niet vrij is circuleerd de lucht niet goed in je auto en word het ook vochtiger.. Quote
bigwade Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Check ander ook even of achter in je kofferbak de ontluchting vrij is(bij Sportage 3 Links achter)..als die niet vrij is circuleerd de lucht niet goed in je auto en word het ook vochtiger.. Ook ik heb geen last van vocht binnen maar heb de airco ook nog niet aan gehad, ook niet met ontwasemen voorruit. De normale verwarming doet dat prima. zwafra, kun je even een plaatje maken van die ontluchting ? Dan weten we waar dat zit en hoe het er uit ziet. grtz! Quote
Smart Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Ik heb dit ook al eens in april 2010 aangegeven. Airco tijdig uitzetten voorkomt ook schimmelvorming Quote
Guest Timo0103 Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 In de winter werkt de airco toch niet dus heb je er niets aan. Beneden de 3 graden boven 0 schakelt de aircopomp uit om bevriezing te voorkomen. Quote
Remko .me Posted January 23, 2011 Posted January 23, 2011 Even serieus, ik krijg net via Carclean forum door dat: http://www.pingi.eu/ zou moeten werken. Pingi is een revolutionair nieuwe manier om kleinere ruimtes te ontdoen van een teveel aan vocht. Het verlaagt de relatieve luchtvochtigheid van de directe omgeving en bestrijdt hiermee het ontstaan van muffe luchtjes en schimmel. In tegenstelling tot andere vochtbestrijdende producten zijn de Pingi producten telkens opnieuw te gebruiken zonder navullen. Op deze website vind u alle informatie over de unieke Pingi productlijn, handige tips en natuurlijk onze dealeradressen. Pingi is wereldwijd in meer dan 20 landen verkrijgbaar. Gebruik Pingi tegen uw beslagen auto ruiten Quote
nollie Posted January 23, 2011 Author Posted January 23, 2011 ok dat kijk ik even na overigens heb ik de airco eigenlijk nooit aan dus daar zal het niet van komen. maar ik denk toch dat de auto niet helemaal goed is daar ik er erg veel last van heb. als ik hem even parkeer en ik kom na enkele tijd terug is die weer helemaal beslagen en dat is volgens mij niet normaal bij een nieuwe auto. Quote
Remko .me Posted January 23, 2011 Posted January 23, 2011 ok dat kijk ik even na overigens heb ik de airco eigenlijk nooit aan dus daar zal het niet van komen. maar ik denk toch dat de auto niet helemaal goed is daar ik er erg veel last van heb. als ik hem even parkeer en ik kom na enkele tijd terug is die weer helemaal beslagen en dat is volgens mij niet normaal bij een nieuwe auto. Apart, je moet toch even controleren of je alle ontluchtingsgaten open hebt zitten en niet per ongeluk met spullen afgedekt hebt. Anders toch even bij de dealer langs gaan en laten controleren of je alles goed dit - krijg je direct een lekker kopje koffie. Mocht er dan iets aan de hand zijn kunnen ze een oplossing aandragen. Voor nu kun je even proberen het vocht uit je auto te houden door huishoudelijke oplossingen in je auto te leggen. Quote
Recommended Posts