Loena2008 Geplaatst 24 Januari, 2011 Geplaatst 24 Januari, 2011 Ik zit er aan te denken om mijn Sportage (2005) om te bouwen naar gas (g3). de auto heeft nog maar 24.000 km gelopen, dus qua kilometers een gunstige stand om in te inbouwen lijkt mij. Wat zijn jullie ervaringen met het rijden op gas in een sportage? Alvast bedankt voor jullie reacties Quote
Jantje.2 Geplaatst 24 Januari, 2011 Geplaatst 24 Januari, 2011 volgens mij vrij slecht. Hoop extra onderhoud en kosten wat ik tot nu toe begrepen heb hier.. Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2011 Geplaatst 24 Januari, 2011 Ik zit er aan te denken om mijn Sportage (2005) om te bouwen naar gas (g3). de auto heeft nog maar 24.000 km gelopen, dus qua kilometers een gunstige stand om in te inbouwen lijkt mij.Wat zijn jullie ervaringen met het rijden op gas in een sportage? Alvast bedankt voor jullie reacties De beroemde zoekfunctie.. Huiswerk voor je : http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=411 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=1162 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=1314 Hoeveel ga je rijden ? als het rond de 20-25K km/jr is zou ik het NIET DOEN. Quote
Loena2008 Geplaatst 27 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2011 Ik rij ongeveer 18.000 km per jaar Quote
peterng Geplaatst 27 Januari, 2011 Geplaatst 27 Januari, 2011 zou het ook niet doen .te weing km,s. Je onderhoud wordt duurder O.A. kleppen stellen etc. verbruik hoger en meer kqans op mankementen. Quote
Loena2008 Geplaatst 27 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2011 na bovenstaande discussie's gelezen te hebben lijkt het mij verstandiger om gewoon op benzine te blijven rijden. Bedankt voor je reacties! Quote
nookiemar Geplaatst 27 Januari, 2011 Geplaatst 27 Januari, 2011 gas moet je koken,,,je rijd te weinig kilometers er voor. gas prijzen zijn ook niet meer dat je denkt. maar bij onderhoud moet klepspeling worden gecontroleerd en dat zijn extra kosten. dan komt het stellen eventueel nog wat nog extra kost en na twee maal deze reparatie is er kans erg groot dat je kleppen zijn uitgesteld,er geen stelplaatjes zijn in die maat.en dan moet er even een cilinderkoprevisie gedaan worden. kia is niets voor niets gestopt met gas inbouw,gezien dure garantie reparties. andere merken. als je je hydraulische kleppen dan is er geen sprake van dit verhaal tot dat er problemen komen dan als nog,,, succes Quote
hankpeters Geplaatst 19 Februari, 2011 Geplaatst 19 Februari, 2011 gas moet je koken,,,je rijd te weinig kilometers er voor. gas prijzen zijn ook niet meer dat je denkt. maar bij onderhoud moet klepspeling worden gecontroleerd en dat zijn extra kosten. dan komt het stellen eventueel nog wat nog extra kost en na twee maal deze reparatie is er kans erg groot dat je kleppen zijn uitgesteld,er geen stelplaatjes zijn in die maat.en dan moet er even een cilinderkoprevisie gedaan worden. kia is niets voor niets gestopt met gas inbouw,gezien dure garantie reparties. andere merken. als je je hydraulische kleppen dan is er geen sprake van dit verhaal tot dat er problemen komen dan als nog,,, succes ik kook op inductie (electrisch). en rijd al met meerdere auto's op gas nu met een sorento (waar de gas g3 instalatie al in zat) het rijd zalig en bij de pomp is het telkens weer een feest maar 35 euro afrekenen met benzine was dat al vlug 90 euro. wat het ondehoud betreft is het natuurlijk iets duurder (kleppen stellen) maar een g3 instalatie is zo goed dat de motor bij normaal rijden zeker 150000 km meegaat zonder dat de kop gereficeerd hoeft te worden. het verhaal van stelplaatjes in die maat is lul koek. er is maar een stelplaatje nodig om de juiste afstand te bepalen. en bij elke afstelling word hetzelfde plaatje gebruikt.bij het stellen blijven er geen stelplaatjes in de mor=ter zitten. mvg Hank Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.