Marcobaantjer Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Mijn bestuurdersstoel van Sportage 1.7 CRDI Evogue, moet regelmatig bewerkt worden omdat deze vanzelf zakt. Hoe is dat mogelijk? Kan ik dat zelf verhelpen? Als ik enkele dagen niet gereden heb, staat de bestuurdersstoel op de onderste stand. Waarschijnlijk terug naar dealer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Ga hier eens zoeken op "stoel zakken" bijv http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=1635 Kia beweert dat het komt door het indrukken van de hendel bij in en uitstappen. Dat is niet zo, punt. Bij mijn vorige SP2 heb ik het stoelframe laten vervangen en dat heeft 3 dagen gewerkt. Met mijn SP3 heb ik het ook maar ben inmiddels de pompjes up gewend.. Chrones had met zijn Venga een oplossing maar heeft nooit echt duidelijk uitgelegd wat er nou werkelijk aan gedaan is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Ik had het bij m'n Cee'd ook. Ze hebben de hendel vervangen en toen was het opgelost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Ik weet wel zeker dat het de hendel is bij het in en uit stappen raak je hem en zakt je stoel. ik heb mijn hendel vast gezet en de stoel blijft op hoogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcobaantjer Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 Zoals reeds gezegd, als ik enkele dagen wacht om te rijden, staat de zetel helemaal onderaan. Ik weet zeker (en let er speciaal op) dat ik de hendel niet aanraak. Zal het eens voorleggen bij mijn eerste bezoek aan de dealer. Bedankt voor jullie uitleg. Marco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Ik heb toch echt wel verteld hoe het opgelost is. Mijn hendel is opnieuw geplaatst, en op een andere hoogte ofzo? Engelse hendel? Informeer bij je dealer bigwade, ik heb met Smart toen via PB de oplossing besproken. Mijn stoel zakt echt niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Mijn hendel is opnieuw geplaatst, en op een andere hoogte ofzo? Engelse hendel? Ja warhoofd doe eens een linkje naar dat bericht. En is dat ding dan op een andere plaats gemonteerd, andere hoogte ? Dat zou je dan toch moeten weten ? Ik begrijp dat je meer aan je hoofd hebt maar een beetje duidelijkheid helpt de lezertjes. En ik ga niet voor elk wissewasje naar de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 (edited) Ja warhoofd doe eens een linkje naar dat bericht.En is dat ding dan op een andere plaats gemonteerd, andere hoogte ? Dat zou je dan toch moeten weten ? Ik begrijp dat je meer aan je hoofd hebt maar een beetje duidelijkheid helpt de lezertjes. En ik ga niet voor elk wissewasje naar de dealer. Hoi bigwade, Ik heb even gezocht: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4910&highlight=zakkende+stoel&page=10 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49117&postcount=190 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49964&postcount=215 Vraag Smart ook even die heeft het ea gevraagd via PB toen der tijd en contact gehad met Kia NL over deze oplossing. Ik ga ook niet vaak meer naar de dealer, straks met de grote beurt worden dingentjes gedaan. Ik moet zeggen dat mijn Venga het nu echt goed doet hoor!!! Edited February 5, 2011 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Dank voor de links, maar heb jij nu dan de "engelse hendel" maw, 180 gr gedraaid of gewoon je eigen hendel maar dan wat vaster gezet ? Dat is dus de vraag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts