vanelli Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 (edited) Hallo, ik heb een Kia sportage 2.0 CRDI gekocht. Ik zou graag wat ervaringen krijgen van eigenaars. Thanks Edited February 13, 2011 by vanelli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djake Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Ben in het bezit van een 2.0 Crdi sinds oktober 2010. Tot hiertoe werkt alles perfect en heb ik er geen klagen van. mijn gemiddeld verbruik is +/-7.9 Ltr / 100 Km( gemengd verkeer). Het enige dat ik eventueel kan zeggen is dat als je 100/110 km per uur rijdt je soms een beetje speling hebt op het stuur. Veel geluk & plezier met je nieuwe wagen. greetz, Djake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanelli Posted February 13, 2011 Author Share Posted February 13, 2011 Bedankt voor uw reactie, Ik heb zelf een 2.0 Crdi AWD Evogue gekocht. Ik hoop op een verbruik van 6,5L/100km uit te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrichri Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Bedankt voor uw reactie,Ik heb zelf een 2.0 Crdi AWD Evogue gekocht. Ik hoop op een verbruik van 6,5L/100km uit te komen. Bekijk dit topic eens http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5267 Dan weet je dat het verbruik dat jij aangeeft moeilijk te halen zal zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Jawadde ! Een topic met alleen maar Vlamingen... Nog een beetje geduld en we nemen de boel hier over. Alle gekheid op een stokje... stel jullie zelf eens voor bij de nieuwe leden gasten! En plaats intussen ook wat specs over jullie nieuwe aanwinst... Proficiat trouwens! En Vanelli... ik denk dat je die 6,5 liter maar beter uit je hoofd zet. Je zal wel zien als je verder leest op dit forum. Grtz, Kurt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuckion Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Besteld in augustus 2010 & sinds 4 februari rijden we met onze 2.0 cdri Evogue in Casa White met optie: panoramisch dak. Onze ervaringen zijn tot op heden positief! Geintegreerde sidesteps, skidplate voor en achter, 4 alu instaptreden hebben we er eveneens opstaan. Alsook hebben we de kentekenverlichting veranderd en ledverlichting geplaatst. Nu nog een andere claxon die we besteld hebben bij Valk Motorparts, van zodra die aankomt, laat ik hem plaatsen. En nogmaals welkom landgenoten en onze Nederlandse vrienden natuurlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Fotooooooooooooooooooooooooooo's !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuckion Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Hoe post je die alsook dokumenten? Fotooooooooooooooooooooooooooo's !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Hoe post je die alsook dokumenten? Bij elk bericht kun je toch bestanden aankoppelen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Besteld in augustus 2010 & sinds 4 februari rijden we met onze 2.0 cdri Evogue in Casa White met optie: panoramisch dak. Onze ervaringen zijn tot op heden positief! Geintegreerde sidesteps, skidplate voor en achter, 4 alu instaptreden hebben we er eveneens opstaan. Alsook hebben we de kentekenverlichting veranderd en ledverlichting geplaatst. Nu nog een andere claxon die we besteld hebben bij Valk Motorparts, van zodra die aankomt, laat ik hem plaatsen. En nogmaals welkom landgenoten en onze Nederlandse vrienden natuurlijk! FOTOOOOOOOOOOOS!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick van Dyke Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Over de 2.0D. Ik heb er ook pas één besteld (in Nederland) en baalde dat de 184 Pk (nog) niet leverbaar is. In België kun je 'm waarschijnlijk medio 2011 wel al bestellen, maar KIA Nederland zegt nog van niets te weten en verwacht pas eind 2011 hier nieuws over. Nogmaals, balen (de IX35 heeft 'm wel gewoon) maar goed, ik wilde niet meer langer wachten. Over het koppel van de 2.0D 136 A6 is wel veel onduidelijkheid ! De folders van NL en B spreken elkaar tegen ! Heeft iemand dat al gezien. In Nederland heeft de 2.0D A6 320 Nm en in België 379 Nm. Mijn verkoper van de dealer in Nederland wist het niet, maar die wist sowieso niet zoveel. Oeps....... Navraag bij KIA Duitsland gedaan. Die beweerde ook 379 Nm (terwijl er ook in de Duitse folder 319 Nm staat........). Snappen jullie het nog ? Maar waar ging het om. Oh ja, 136 Pk. Heeft iemand een idee om dit "op te krikken". Of te wel (chip)tuning van deze motor. Waar moeten we naar toe ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Wat dacht je van wachten.....Inrijden en daarna eens laten chiptunen. Ik verwacht dat je zo maar 6 maanden verder bent Heb je ruim de tijd om je in te lezen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Over de 2.0D. Ik heb er ook pas één besteld (in Nederland) en baalde dat de 184 Pk (nog) niet leverbaar is. In België kun je 'm waarschijnlijk medio 2011 wel al bestellen, maar KIA Nederland zegt nog van niets te weten en verwacht pas eind 2011 hier nieuws over. Nogmaals, balen (de IX35 heeft 'm wel gewoon) maar goed, ik wilde niet meer langer wachten. Over het koppel van de 2.0D 136 A6 is wel veel onduidelijkheid ! De folders van NL en B spreken elkaar tegen ! Heeft iemand dat al gezien. In Nederland heeft de 2.0D A6 320 Nm en in België 379 Nm. Mijn verkoper van de dealer in Nederland wist het niet, maar die wist sowieso niet zoveel. Oeps....... Navraag bij KIA Duitsland gedaan. Die beweerde ook 379 Nm (terwijl er ook in de Duitse folder 319 Nm staat........). Snappen jullie het nog ? Maar waar ging het om. Oh ja, 136 Pk. Heeft iemand een idee om dit "op te krikken". Of te wel (chip)tuning van deze motor. Waar moeten we naar toe ? Die 379 nm is voor een automaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 (edited) Over de 2.0D. Ik heb er ook pas één besteld (in Nederland) en baalde dat de 184 Pk (nog) niet leverbaar is. In België kun je 'm waarschijnlijk medio 2011 wel al bestellen, maar KIA Nederland zegt nog van niets te weten en verwacht pas eind 2011 hier nieuws over. Nogmaals, balen (de IX35 heeft 'm wel gewoon) maar goed, ik wilde niet meer langer wachten. Over het koppel van de 2.0D 136 A6 is wel veel onduidelijkheid ! De folders van NL en B spreken elkaar tegen ! Heeft iemand dat al gezien. In Nederland heeft de 2.0D A6 320 Nm en in België 379 Nm. Mijn verkoper van de dealer in Nederland wist het niet, maar die wist sowieso niet zoveel. Oeps....... Navraag bij KIA Duitsland gedaan. Die beweerde ook 379 Nm (terwijl er ook in de Duitse folder 319 Nm staat........). Snappen jullie het nog ? Maar waar ging het om. Oh ja, 136 Pk. Heeft iemand een idee om dit "op te krikken". Of te wel (chip)tuning van deze motor. Waar moeten we naar toe ? Op de Belgische folder die ik heb staat dat de 2.0 CRDI AWD automaat 373 Nm koppel heeft. Wat dat koppel betreft: ik heb bij mijn zoektocht naar een nieuwe bolide ook de Ssang Yong Korando 2.0D met 175pk en 360Nm gestest, en ik moet zeggen dat dit tegenviel (met zulke cijfers verwacht je toch een BOM...?). De Kia 2.0 CRDI rijdt volgens mij even vlot of nog beter. Ik zou afwachten wat chiptuning betreft, zoals BW ook al zegt. Misschien vind je hem zo ook OK. Edited February 27, 2011 by smetjesmee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts