Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Lydia en woon in Amsterdam. Sinds eind oktober ben ik de trotse bezitter van een Kia Picanto M-bition Airco.

Ik heb inmiddels al het een en ander aan m?n auto veranderd, zoals een ?Bling-grille? erin laten zetten, een andere antenne erop gezet, en ik heb chromen sierlijsten op de voorbumper en op de achterklep aangebracht. :cool:

Zodra ik weer wat veranderd heb, dan zal ik het natuurlijk laten weten en zien... :D

Groetjes, Lydia

Kiapicanto1.jpg

Kiapicanto2.jpg

Posted

Hallo Lydia,

welkom op het forum.

Heel leuk dat er weer een Pica in de dagboeken verschijnt.

Juist ook omdat er al wat wijzigingen zijn doorgevoerd.

Tevens een vraag: hoe kom je aan die losse chromen strip voor en achter op die Pica???

Heb je het gehele Bling pakket gekocht en maar een gedeelte laten plaatsen??

Ziet er in ieder geval wel netjes uit.

Philip

Posted

Hai Philip,

Dank je wel voor het complimentje. :)

Ik kon bij mijn dealer het bling-pakket kopen voor 250 euro, maar dat heb ik niet gedaan, omdat ik niet alle onderdelen wilde. Na wat zoeken op internet heb ik een bedrijf in Duitsland gevonden (MTW motor group), waar ik de chromen lijsten los kon bestellen. Ik heb ze online besteld en het pakketje werd keurig thuis bezorgd... :D

Groetjes,

Lydia

Posted

Het is inderdaad de url die scorpioshuma noemt :)

De verzendkosten waren overigens maar ? 12,90, dus je hoeft niet perse naar Duitsland te rijden om kosten te besparen :P

Posted

Dan is het niet voor de besparing maar voor het plezier. Een ritje AutoBahn is altijd leuk, niet? :D

• 2 months later...
Posted

Ja daar ben ik weer met een kleine update. Na de buitenkant te hebben 'geblingd', kon de binnenkant ook niet achterblijven. Heb namelijk een nieuwe pook gemonteerd.

Was overigens niet eens zo snel/makkelijk te monteren; het was nogal een prutswerk met hele kleine schroefjes.. maar het resultaat maakt veel goed :)

IMG_0273.jpg

Tot de volgende update :wink:

Posted

Netjes hoor.

Het is inderdaad best wel wat priegelwerk, maar als dan het weer gefixt is, denk je daar niet meer over na.

We wachten gespannen af naar de volgende update.

En................ondertussen veel plezier met je Pica.

Philip

Posted

Volgens mij heb jij dan geluk gehad als het voor jou is gemonteerd. Het staat namelijk niet in op de website / de accessoire prijslijst, dat het incl. montage is... maar goed het maakt nu niet meer uit, het leed is al geschied :wink:

Heb trouwens ook nog even een betere foto van mijn armsteuntje bijgevoegd... die had ik al bij aflevering laten monteren. Dat zat wel bij de prijs inbegrepen :lol:

DSC00852-a1.jpg

Posted

Ziet erl allemaal netjes uit hoor!

Barry

• 1 month later...
Posted

In het paasweekend ben ik weer even bezig geweest met m'n Pica. Heb het Picanto-logo van de achterkant gehaald, zodat deze mooi egaal en strak is. Zie foto:

Achterkantzon.jpg

Daarnaast heb ik ook nog wat chromen accenten op de ventilatoren aangebracht. Dit was een langdurig en precies werkje, maar gelukkig is het eindresultaat leuk geworden... :-)

chr-2.jpg

chr-1.jpg

chr.jpg

Tot de volgende update... :cool:

Posted

Hele leuke update, zeer netjes.

Nu komt de achterkant helemal tot zijn recht, alleen die chromen strip komt nu helemaal top over.

Met de roosters was ik dit ook van plan, maar na de andere update werd dit teveel, maar bij jouw: Zeer netjes.

Ben best benieuwd naar de volgende update :oops:

Philip

Posted

Hmm.. die roosters zien er zo wel leuk uit ja! Moest je de stripjes zelf van een lang stuk afhalen, of kun je dit zo los kopen?

Posted

Ik moest alle roosters eerst opmeten en daarna de strips op maat snijden/knippen. Daarom was het ook zo'n tijdrovend klusje. Alles moet precies passen, dus het was veel heen en weer lopen: op maat maken, passen, evt. bijsnijden, dan de volgende stukjes snijden, weer passen, enz... In principe kun je het dus voor elke auto maken :-)

Posted

Mooie aanpassingen hoor en die chroom accenten komen in het interieur goed tot z'n recht. Zo zie je maar dat je gepriegel altijd wordt beloond.

Ook die die chromenstrip op de achterzijde geeft je Pica een apartere "kont".

Heel mooi!

Groeten,

Barry

• 4 months later...
Posted

Nou het heeft een tijdje geduurd, maar daar ben ik dan weer met een update.

Als eerste heb ik de deurgrepen 'versierd' met chroom. Met dank aan Tazteam, die de delen die hij niet heeft gebruikt aan mij wilde verkopen :D

handgr2.jpg

handgr1.jpg

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Daarnaast heb ik ook nog instaplijsten aangebracht. Deze zien er zo uit:

instap3.jpg

instap1.jpg

instap2.jpg

Ik moest erg lang op de lijsten wachten, maar het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf :wink:

Groetjes, Lydia

Posted

Hey,

dat was idd al lang geleden, maar toch weer aanwezig.

Leuke details aangebracht, zo zijn de instaplijsten van jou wel super.

Ik vind je auto erg mooi geworden, chroom en zwart, zeer mooie combinatie.

Nog andere plannen voor de toekomst??

We houden je in de gaten :wink:

Groeten

Philip

Posted

Hai Philip,

Bedankt! Heb nog niet besloten wat ik verder ga veranderen. Ik zat te denken aan andere pedalen, maar dat is volgens mij een rotklus om die te monteren. Verder nog misschien chrome spiegellijsten en een uitlaatsierstuk. Maar dat laatste is volgens mij wel lastig, gezien de gebogen uitlaat. Niet alles past dan even goed...

Maar goed, als ik weer wat heb veranderd, laat ik het zeker weten :)

Groetjes, Lydia

• 5 months later...
Posted

Hoi Lydia,

Je picanto ziet er zeer mooi uit. Ik had een klein vraagje aan je. Waar heb je die strips gekocht waarmee je de luchtroostertjes hebt gedaan?

Groetjes Takis